Mobilegeddon – kontynuacja rewolucji w wyszukaniach mobilnych

/ SEO
Internet w telefonie

W kwietniu ubiegłego roku miała miejsce aktualizacja algorytmu odpowiadającego za wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Osoby związane z branżą SEO nazwały to wydarzenie Mobilegeddonem. 16 marca Google opublikowało informację o wprowadzeniu kolejnych zmian w sposobie wyszukiwania. Od maja w mobilnej wyszukiwarce nie będą pojawiały się serwisy niedostosowane do wymagań smartfonów.

Mobile friendly update part 1

Google bardzo nachalnie zachęca do wprowadzenia strony przyjaznej dla użytkowników urządzeń mobilnych. Wspierana jest technologia Accelerated Mobile Pages – od niedawna witryny, które ją wdrożyły, uzyskują oznaczenie AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możemy mieć pewność, że po kliknięciu w link, zawartość witryny wyświetli się poprawnie.

W kwietniu 2015 r. gigant z Kalifornii zapoczątkował rewolucję w sposobie wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Wyższe pozycje miały uzyskiwać te serwisy, które posiadały strony mobile friendly. Zmiany w sposobie widoczności odnosiły się jedynie do wyszukań w mobilnej wyszukiwarce. Mimo to webdeveloperzy masowo wdrażali responsywne wersje witryn. Po pewnym czasie okazało się, że mobile friendly update miał niewielkie znaczenie dla rankingu, a serwisy niedostosowane do wymagań smartfonów w niektórych przypadkach wyświetlały się wyżej od witryn w wersji mobilnej.

Urządzenia mobilne

Mobilegeddon part 2

Zgodnie z zapewnieniami Google od maja nastąpi aktualizacja algorytmu wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, a wraz z nim mogą zniknąć z rankingu strony nieprzyjazne mobile devices. Serwisy nieresponsywne prawdopodobnie nie zostaną wyświetlone tylko na smartfonach, gdyż tablety traktowane są przez amerykańskiego giganta jak urządzenia desktopowe. Być może bez wersji mobilnej przetrwają tylko te serwisy, które zawierają unikalną treść oraz nie posiadają konkurencji pod określone słowa kluczowe.

Dlaczego Google naciska na przystosowanie stron ze względu na wymagania smartfonów? Coraz większa liczba użytkowników korzysta z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. M-commerce rośnie, a wraz z nim powstaje duża grupa internautów, którzy chcą szybciej i sprawniej korzystać z możliwości wyszukiwarki. Google stara się sprostać ich potrzebom. Serwisom pozostaje dostosować się do nowych wytycznych, których wdrożenie wpłynie na osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna zostanie zakwalifikowana jako mobile friendly, możesz skorzystać z narzędzia przygotowanego przez Google: https://google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ .

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...