źródło: https://bitly.com/
Dlaczego warto skracać linki?
Często zadawane pytanie brzmi: dlaczego to robić i czy jest to lepsze niż prezentacja pełnych adresów? Skracanie linków ma swoje zalety i w wielu przypadkach jest uzasadnione, a nawet konieczne. Wynika to zarówno z kwestii estetycznych oraz technicznych (SEO), jak i związanych z profesjonalnym wizerunkiem marki oraz analizą pozyskiwanych danych.
Większa czytelność wpisu
Pierwszym powodem, dla którego warto skracać linki, jest większa czytelność wpisów w różnych miejscach w sieci, np. w mediach społecznościowych, na firmowym blogu, w e-mailu itp. Domyślne, niezmienione linki są bardzo często długie, co może powodować trudności z umieszczeniem ich, gdy jesteśmy ograniczeniami limitem znaków lub gdy chcemy, aby tekst dobrze się prezentował wizualnie. Publikując skrócone linki, możemy zdecydować się na zamieszczenie ich większej liczby niż w wersji nieskróconej – treść posta, wpisu na blogu firmowym lub newslettera wciąż pozostanie czytelna.
Optymalizacja linków
Optymalizacja linków do celów SEO to kolejny powód, dla którego skracanie linków jest korzystne. Dłuższe adresy internetowe złożone z wielu znaków nie są przyjazne dla wyszukiwarek, a także dla użytkowników. Krótkie i treściwe linki są zwykle bardziej atrakcyjne dla robotów wyszukiwarek, co może wpłynąć na lepsze pozycjonowanie naszej witryny. Optymalizacja linków jest jednym z ważniejszych elementów strategii SEO, a skrócone adresy internetowe mogą zwiększyć nasze szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Profesjonalny wizerunek marki
Kolejnym powodem jest profesjonalny odbiór wizerunku marki. Dla jego dobra warto wykorzystywać skracanie linków. Odnośniki w skróconej, przejrzystej i bardziej eleganckiej formie z pewnością wzbudzą w odbiorcach więcej zaufania niż długie linki, które wyglądają podejrzanie i kojarzone są głównie oszustwami. Skrócone linki w pozytywny i korzystny sposób wpływają na postrzeganie marki przez użytkowników oraz powodują znaczny wzrost zaufania do niej. Poprzez świadome umieszczenie przyjaznych i dobrze zoptymalizowanych linków utwierdzamy odbiorców o naszym profesjonalizmie.
Cenne statystyki ruchu
Ostatnim powodem, dla którego warto skracać linki, jest możliwość uzyskania statystyk ruchu na naszej stronie internetowej. Wykorzystując odpowiednie narzędzia, mamy możliwość wglądu w różnego rodzaju informacje i statystyki dotyczące konkretnego zmienionego linku. Zazwyczaj jedynym wymogiem, aby mieć dostęp do tego rodzaju funkcjonalności, jest wcześniejsza rejestracja konta.
Zalecamy korzystanie z dedykowanych do tego narzędzi analitycznych np. Google Analytics. Po odpowiedniej konfiguracji tego narzędzia i prawidłowym otagowaniu linku istnieje możliwość uzyskania nawet najbardziej szczegółowych informacji, które mogą się okazać niezwykle cenne np. przy podejmowaniu działań marketingowych.