Google zachęca do przygotowywania stron w technologii AMP HTML. Jakie postępy poczynili webmasterzy oraz wydawcy w rozwoju tego standardu?
AMP – ekspresowe ładowanie strony na urządzeniu mobilnym
Chociaż niewielu właścicieli serwisów decyduje się na wdrożenie AMP, należy przyjrzeć się tej technologii uważnie. Google w ciągu roku udało się dwukrotnie skrócić czas ładowania stron przygotowanych w AMP HTML. Wzrost prędkości uzyskano dzięki zmianom dokonanym w renderowaniu po stronie serwera, poprzez ograniczenie wykorzystania obrazów bez utraty ich jakości oraz redukcji rozmiaru plików stron wczytywanych przez przeglądarki.
Szacuje się, że obecnie w sieci funkcjonuje ponad 2 miliony stron przygotowanych w technologii AMP należących do 900 tys. serwisów. Rosnąca popularność tej technologii jest dla Google sygnałem do rozwijania kolejnych usług. Np. opracowywane są nowe reklamy AMP, dzięki którym reklamodawcy będą mogli dotrzeć do użytkowników korzystających ze stron opartych na tym standardzie.
Implementacja AMP przynosi wymierne korzyści, m.in.:
- Zapewnienie ciągłego rozwoju technologii – nad AMP pracują duże marki, webmasterzy oraz samo Google,
- Skrócenie czasu ładowania strony,
- Oznaczenie serwisu błyskawicą lub symbolem AMP wyróżniającym go spośród innych wyników wyszukiwania,
- Dostęp do dokumentacji i wsparcia przy wdrażaniu AMP HTML,
- Wyprzedzenie konkurencji i szybkie dostarczenie informacji użytkownikom.