Jak przejść ze strony mobilnej na responsywną? Porady Google

/ SEO
Telefony komórkowe

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych w najbliższym czasie stanie się wymogiem, który będzie należało spełnić, aby uzyskać wysoką pozycję w desktopowych i mobilnych wynikach wyszukiwania. Google preferuje serwisy przygotowane w standardzie AMP HTML oraz strony responsywne. A co jeśli mamy już przygotowaną wersję mobilną? Najlepiej przeprowadzić migrację i przejść na technologię RWD. Podpowiadamy, jak to zrobić!

Przejście ze strony mobilnej na responsywną krok po kroku

Pierwszym etapem jest przygotowanie strony responsywnej. Należy zaprojektować ją w taki sposób, aby wszystkie najważniejsze elementy (np. przyciski call to action) były widoczne i łatwe do kliknięcia przez internautę. Mobilna wersja charakteryzuje się osobnymi adresami URLhttp://m.domena.pl, dlatego aby nie generowały kopii, należy przekierować je na wersję responsywną.

Podczas przejścia na wersję responsywną, musimy pamiętać, aby:

  • Dla każdego mobilnego adresu ustawić przekierowanie 301,
  • Usunąć specyficzne ustawienia dotyczące adresów URL, które są charakterystyczne dla mobilnej wersji serwisu takie jak przekierowania warunkowe lub zawierające protokół HTTP,
  • Skonfigurować przekierowania kanoniczne wskazujące na siebie  (rel=canonical) na responsywnych adresach URL.

Dlaczego warto przejść na responsywną wersję strony?

Przede wszystkim korzystanie z wersji responsywnej nie powoduje generowania osobnych, mobilnych adresów URL. Nie zawsze Google interpretuje je poprawnie i może istnieć ryzyko, że uzna je za kopie strony, a to będzie miało negatywny wpływ na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania. Ponadto z reguły administracja mobilnej strony odbywa się za pomocą innego systemu CMS niż desktopowej wersji witryny. Przy stosowaniu technologii RWD nie występują problemy ze śledzeniem ruchu w serwisie – nie trzeba np. wdrażać dwóch kodów śledzenia, by Google Analytics poprawnie zbierał dane.

Warto korzystać z rozwiązań preferowanych przez wyszukiwarki, ponieważ w ten sposób można ułatwić robotom indeksowanie witryny, a tym samym zwiększyć się jej widoczność w internecie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...