Jak przejść ze strony mobilnej na responsywną? Porady Google - Blog Artefakt

Jak przejść ze strony mobilnej na responsywną? Porady Google

18.09.2017 / SEO
Telefony komórkowe

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych w najbliższym czasie stanie się wymogiem, który będzie należało spełnić, aby uzyskać wysoką pozycję w desktopowych i mobilnych wynikach wyszukiwania. Google preferuje serwisy przygotowane w standardzie AMP HTML oraz strony responsywne. A co jeśli mamy już przygotowaną wersję mobilną? Najlepiej przeprowadzić migrację i przejść na technologię RWD. Podpowiadamy, jak to zrobić!

Przejście ze strony mobilnej na responsywną krok po kroku

Pierwszym etapem jest przygotowanie strony responsywnej. Należy zaprojektować ją w taki sposób, aby wszystkie najważniejsze elementy (np. przyciski call to action) były widoczne i łatwe do kliknięcia przez internautę. Mobilna wersja charakteryzuje się osobnymi adresami URLhttp://m.domena.pl, dlatego aby nie generowały kopii, należy przekierować je na wersję responsywną.

Podczas przejścia na wersję responsywną, musimy pamiętać, aby:

  • Dla każdego mobilnego adresu ustawić przekierowanie 301,
  • Usunąć specyficzne ustawienia dotyczące adresów URL, które są charakterystyczne dla mobilnej wersji serwisu takie jak przekierowania warunkowe lub zawierające protokół HTTP,
  • Skonfigurować przekierowania kanoniczne wskazujące na siebie  (rel=canonical) na responsywnych adresach URL.

Dlaczego warto przejść na responsywną wersję strony?

Przede wszystkim korzystanie z wersji responsywnej nie powoduje generowania osobnych, mobilnych adresów URL. Nie zawsze Google interpretuje je poprawnie i może istnieć ryzyko, że uzna je za kopie strony, a to będzie miało negatywny wpływ na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania. Ponadto z reguły administracja mobilnej strony odbywa się za pomocą innego systemu CMS niż desktopowej wersji witryny. Przy stosowaniu technologii RWD nie występują problemy ze śledzeniem ruchu w serwisie – nie trzeba np. wdrażać dwóch kodów śledzenia, by Google Analytics poprawnie zbierał dane.

Warto korzystać z rozwiązań preferowanych przez wyszukiwarki, ponieważ w ten sposób można ułatwić robotom indeksowanie witryny, a tym samym zwiększyć się jej widoczność w internecie.

 

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...