Anti-Piracy Code w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Google wdroży Anti-Piracy Code w brytyjskich wynikach wyszukiwania

/ SEO
Haker w sieci

Prawa autorskie są nagminnie łamane w sieci. Nielegalne kopie filmów, książek czy plików muzycznych trafiają do internetu, skąd są pobierane przez użytkowników. Google aktywnie przeciwstawia się łamaniu praw autorskich i razem z innymi wyszukiwarkami 1 czerwca wdroży anti-piracy code do algorytmów odpowiadających za wyniki wyszukiwania w Wielkiej Brytanii.

 

Skutki Anti-Piracy Code

Algorytm będzie zapobiegał wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania linków do stron, które naruszają prawa autorskie. Brytyjczycy mogą pożegnać się z serwisami udostępniającymi nielegalne kopie filmów, piosenek lub książek. Jednak tego typu witryny nie przestaną funkcjonować – nie będą po prostu wyświetlane w wyszukiwarce.

Na usunięcie linków do stron z nielegalnymi zasobami z wyników wyszukiwania nalegał Urząd Patentowy Wielkiej Brytanii. Przedstawiciele tej instytucji są zadowoleni, że wyszukiwarki dobrowolnie zgodziły się na współpracę i organizacja nie musi przymuszać ich do wprowadzenia tego typu rozwiązań. Zmiany w algorytmie zostaną wprowadzone 1 czerwca.

Anti-piracy code

Co to oznacza dla nas? Może okazać się, że instytucje zajmujące się ochroną własności intelektualnej w innych państwach zażyczą sobie wprowadzenia podobnego rozwiązania. Jednak jaka będzie skala tego zjawiska – trudno na razie oszacować. Niewykluczone jest, że Google z własnej inicjatywy wprowadzi anti-piracy code globalnie dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki.

Również na naszym blogu
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...