Anti-Piracy Code w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Google wdroży Anti-Piracy Code w brytyjskich wynikach wyszukiwania

/ SEO
Haker w sieci

Prawa autorskie są nagminnie łamane w sieci. Nielegalne kopie filmów, książek czy plików muzycznych trafiają do internetu, skąd są pobierane przez użytkowników. Google aktywnie przeciwstawia się łamaniu praw autorskich i razem z innymi wyszukiwarkami 1 czerwca wdroży anti-piracy code do algorytmów odpowiadających za wyniki wyszukiwania w Wielkiej Brytanii.

 

Skutki Anti-Piracy Code

Algorytm będzie zapobiegał wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania linków do stron, które naruszają prawa autorskie. Brytyjczycy mogą pożegnać się z serwisami udostępniającymi nielegalne kopie filmów, piosenek lub książek. Jednak tego typu witryny nie przestaną funkcjonować – nie będą po prostu wyświetlane w wyszukiwarce.

Na usunięcie linków do stron z nielegalnymi zasobami z wyników wyszukiwania nalegał Urząd Patentowy Wielkiej Brytanii. Przedstawiciele tej instytucji są zadowoleni, że wyszukiwarki dobrowolnie zgodziły się na współpracę i organizacja nie musi przymuszać ich do wprowadzenia tego typu rozwiązań. Zmiany w algorytmie zostaną wprowadzone 1 czerwca.

Anti-piracy code

Co to oznacza dla nas? Może okazać się, że instytucje zajmujące się ochroną własności intelektualnej w innych państwach zażyczą sobie wprowadzenia podobnego rozwiązania. Jednak jaka będzie skala tego zjawiska – trudno na razie oszacować. Niewykluczone jest, że Google z własnej inicjatywy wprowadzi anti-piracy code globalnie dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki.

Również na naszym blogu
Stworzenie persony wpływa pozytywnie na działalność firmy lub rozwój konkretnego projektu. Ułatwia...
Rynek sklepów z internetowych z wyposażeniem wnętrz nieustannie się powiększa. Właściciele...
Dobrze skonfigurowane reklamy Google Ads pomogą rozwinąć biznes i wyróżnić się na tle konkurentów...
Prowadzisz biuro architektoniczne? Sprawdź, jakie działania promocyjne warto podjąć, aby promować...
Przed rozpoczęciem analizy ruchu na stronie w Google Analytics sprawdź, czy statystyki tworzone są...