Google wdroży Anti-Piracy Code w brytyjskich wynikach wyszukiwania

/ SEO
Haker w sieci

Prawa autorskie są nagminnie łamane w sieci. Nielegalne kopie filmów, książek czy plików muzycznych trafiają do internetu, skąd są pobierane przez użytkowników. Google aktywnie przeciwstawia się łamaniu praw autorskich i razem z innymi wyszukiwarkami 1 czerwca wdroży anti-piracy code do algorytmów odpowiadających za wyniki wyszukiwania w Wielkiej Brytanii.

 

Skutki Anti-Piracy Code

Algorytm będzie zapobiegał wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania linków do stron, które naruszają prawa autorskie. Brytyjczycy mogą pożegnać się z serwisami udostępniającymi nielegalne kopie filmów, piosenek lub książek. Jednak tego typu witryny nie przestaną funkcjonować – nie będą po prostu wyświetlane w wyszukiwarce.

Na usunięcie linków do stron z nielegalnymi zasobami z wyników wyszukiwania nalegał Urząd Patentowy Wielkiej Brytanii. Przedstawiciele tej instytucji są zadowoleni, że wyszukiwarki dobrowolnie zgodziły się na współpracę i organizacja nie musi przymuszać ich do wprowadzenia tego typu rozwiązań. Zmiany w algorytmie zostaną wprowadzone 1 czerwca.

Anti-piracy code

Co to oznacza dla nas? Może okazać się, że instytucje zajmujące się ochroną własności intelektualnej w innych państwach zażyczą sobie wprowadzenia podobnego rozwiązania. Jednak jaka będzie skala tego zjawiska – trudno na razie oszacować. Niewykluczone jest, że Google z własnej inicjatywy wprowadzi anti-piracy code globalnie dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki.

Najnowsze artykuły na blogu:
Skuteczny mailing pomaga zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków. Podpowiadamy, na co należy...
Błędy marketingowców często wynikają z efektów psychologicznych, którym ulegają tak samo jak...
Jednym z najczęstszych pytań zadawanych przez początkujących użytkowników narzędzia Google AdWords...
Ukryte polubienia na Instagramie stanowią szansę, a może zagrożenie dla specjalistów social media?...
Archetypy marki pozwalają zbudować określony wizerunek w oczach klientów. Poznaj 12 archetypów...