Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Google wdroży Anti-Piracy Code w brytyjskich wynikach wyszukiwania

/ SEO
Haker w sieci

Prawa autorskie są nagminnie łamane w sieci. Nielegalne kopie filmów, książek czy plików muzycznych trafiają do internetu, skąd są pobierane przez użytkowników. Google aktywnie przeciwstawia się łamaniu praw autorskich i razem z innymi wyszukiwarkami 1 czerwca wdroży anti-piracy code do algorytmów odpowiadających za wyniki wyszukiwania w Wielkiej Brytanii.

 

Skutki Anti-Piracy Code

Algorytm będzie zapobiegał wyświetlaniu w wynikach wyszukiwania linków do stron, które naruszają prawa autorskie. Brytyjczycy mogą pożegnać się z serwisami udostępniającymi nielegalne kopie filmów, piosenek lub książek. Jednak tego typu witryny nie przestaną funkcjonować – nie będą po prostu wyświetlane w wyszukiwarce.

Na usunięcie linków do stron z nielegalnymi zasobami z wyników wyszukiwania nalegał Urząd Patentowy Wielkiej Brytanii. Przedstawiciele tej instytucji są zadowoleni, że wyszukiwarki dobrowolnie zgodziły się na współpracę i organizacja nie musi przymuszać ich do wprowadzenia tego typu rozwiązań. Zmiany w algorytmie zostaną wprowadzone 1 czerwca.

Anti-piracy code

Co to oznacza dla nas? Może okazać się, że instytucje zajmujące się ochroną własności intelektualnej w innych państwach zażyczą sobie wprowadzenia podobnego rozwiązania. Jednak jaka będzie skala tego zjawiska – trudno na razie oszacować. Niewykluczone jest, że Google z własnej inicjatywy wprowadzi anti-piracy code globalnie dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki.

Najnowsze artykuły na blogu:
Chciałbyś przeprowadzić rebranding w swojej firmie? Zapoznaj się z 6 wskazówkami, jak zrobić to...
Opinie produktów i gwiazdki pojawiające się na stronie internetowej zachęcają niezdecydowanych...
Dobry wizerunek firmy przynosi wiele korzyści, w tym sprzedażowych. Sprawdź, jakich 6 błędów...
Chcesz zaangażować pracowników w aktywność na firmowych mediach społecznościowych? Podpowiadamy,...
Zacząłeś prowadzić firmowy blog i zastanawiasz się, w jakim stylu powinny być publikowane teksty?...