Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Google rezygnuje z Instant Search – dynamicznego wyświetlania wyników podczas pisania

/ SEO
Wyniki wyszukiwania

Od 2010 r. Google korzystało z dynamicznej listy wyników wyszukiwania, która zmieniała się z każdą kolejną literą wpisaną do wyszukiwarki przez użytkownika. Po 7 latach funkcja Instant Search zostaje wycofana. Powodem jest poprawa komfortu wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Wielu użytkowników polubiło Instant Search, ponieważ na bieżąco można było sprawdzać, jak zmienia się ranking w zależności od użytego wyrażenia. Za pomocą strzałek internauta wybierał jedno z haseł wyskakujących w podpowiedziach, a Google aktualizowało wyniki wyszukiwania. Dynamiczne wyświetlanie nie sprawdzało się na urządzeniach mobilnych – ekrany smartfonów są zbyt małe, aby bez konieczności „zwijania” klawiatury móc w pełni korzystać z tej funkcjonalności.

W związku z rosnącą popularnością smartfonów i tabletów do przeglądania internetu Google postanowiło wyłączyć dynamiczne wyświetlanie wyników globalnie – zarówno dla mobilnej, jak i desktopowej wyszukiwarki. Wynikało to przede wszystkim z chęci ujednolicenia interfejsu aplikacji. Należy jednak zwrócić uwagę, że potrzeby użytkowników korzystających z komputerów lub laptopów oraz urządzeń mobilnych są różne, a zrezygnowanie z funkcji Instant Search to widoczny ukłon w stronę osób korzystających z mobile.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prowadzenie sklepu internetowego staje się o wiele łatwiejsze z partnerem dropshippingowym....
Live streaming wykorzystują przede wszystkim influencerzy do angażowania swojej społeczności. Z...
Czy sezon w Google Ads ma znaczenie? Oczywiście! Do sezonowych kampanii warto się przygotować, aby...
Najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie zaraz po Google jest YouTube. Warto wykorzystać potencjał...
Jak łatwo zaplanować posty na Facebooku, by zadbać o jakość swojego fanpage'a? Koniecznie wypróbuj...