Google rezygnuje z Instant Search – dynamicznego wyświetlania wyników podczas pisania

/ SEO
Wyniki wyszukiwania

Od 2010 r. Google korzystało z dynamicznej listy wyników wyszukiwania, która zmieniała się z każdą kolejną literą wpisaną do wyszukiwarki przez użytkownika. Po 7 latach funkcja Instant Search zostaje wycofana. Powodem jest poprawa komfortu wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Wielu użytkowników polubiło Instant Search, ponieważ na bieżąco można było sprawdzać, jak zmienia się ranking w zależności od użytego wyrażenia. Za pomocą strzałek internauta wybierał jedno z haseł wyskakujących w podpowiedziach, a Google aktualizowało wyniki wyszukiwania. Dynamiczne wyświetlanie nie sprawdzało się na urządzeniach mobilnych – ekrany smartfonów są zbyt małe, aby bez konieczności „zwijania” klawiatury móc w pełni korzystać z tej funkcjonalności.

W związku z rosnącą popularnością smartfonów i tabletów do przeglądania internetu Google postanowiło wyłączyć dynamiczne wyświetlanie wyników globalnie – zarówno dla mobilnej, jak i desktopowej wyszukiwarki. Wynikało to przede wszystkim z chęci ujednolicenia interfejsu aplikacji. Należy jednak zwrócić uwagę, że potrzeby użytkowników korzystających z komputerów lub laptopów oraz urządzeń mobilnych są różne, a zrezygnowanie z funkcji Instant Search to widoczny ukłon w stronę osób korzystających z mobile.

Najnowsze artykuły na blogu:
Jednym z najczęstszych pytań zadawanych przez początkujących użytkowników narzędzia Google AdWords...
Ukryte polubienia na Instagramie stanowią szansę, a może zagrożenie dla specjalistów social media?...
Archetypy marki pozwalają zbudować określony wizerunek w oczach klientów. Poznaj 12 archetypów...
Podcasty to jedna z form marketingu treści, która może skutecznie promować działalność lub edukować...
Czy w obliczu epidemii koronawirusa warto podejmować działania marketingowe? Tak! Podajemy listę...