Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Google rezygnuje z Instant Search – dynamicznego wyświetlania wyników podczas pisania

/ SEO
Wyniki wyszukiwania

Od 2010 r. Google korzystało z dynamicznej listy wyników wyszukiwania, która zmieniała się z każdą kolejną literą wpisaną do wyszukiwarki przez użytkownika. Po 7 latach funkcja Instant Search zostaje wycofana. Powodem jest poprawa komfortu wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Wielu użytkowników polubiło Instant Search, ponieważ na bieżąco można było sprawdzać, jak zmienia się ranking w zależności od użytego wyrażenia. Za pomocą strzałek internauta wybierał jedno z haseł wyskakujących w podpowiedziach, a Google aktualizowało wyniki wyszukiwania. Dynamiczne wyświetlanie nie sprawdzało się na urządzeniach mobilnych – ekrany smartfonów są zbyt małe, aby bez konieczności „zwijania” klawiatury móc w pełni korzystać z tej funkcjonalności.

W związku z rosnącą popularnością smartfonów i tabletów do przeglądania internetu Google postanowiło wyłączyć dynamiczne wyświetlanie wyników globalnie – zarówno dla mobilnej, jak i desktopowej wyszukiwarki. Wynikało to przede wszystkim z chęci ujednolicenia interfejsu aplikacji. Należy jednak zwrócić uwagę, że potrzeby użytkowników korzystających z komputerów lub laptopów oraz urządzeń mobilnych są różne, a zrezygnowanie z funkcji Instant Search to widoczny ukłon w stronę osób korzystających z mobile.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od maja 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...