Google wskazuje na trzy najważniejsze czynniki - Blog Artefakt

Google potwierdza najważniejsze czynniki rankingowe

30.03.2016 / SEO
Google

Mimo że dzięki wielu testom i obserwacjom nauczyliśmy się w pewnym stopniu rozumieć algorytm Google i określić, co wpływa na pozycje serwisu w wyszukiwarce, wciąż możemy mieć wątpliwości, co do wagi poszczególnych czynników rankingowych. Google stara się być bardzo powściągliwe w kwestii udzielania informacji na ten temat, ograniczając się do podpowiedzi dotyczących czynników on-site, czyli właściwej optymalizacji strony pod kątem SEO. Do tej pory unikano wskazywania na znaczenie poszczególnych czynników, co najwyżej w zeszłym roku przyznano, że trzecim najważniejszym czynnikiem jest tzw. RankBrain.

 

Obecnie wiemy już, co znajduje się na pozostałych miejscach podium. Andrey Lipattsev z Google podczas sesji pytań i odpowiedzi ujawnił, że trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na pozycję witryny w wyszukiwarce są:

  • wartościowe linki,
  • treść strony
  • i wspomniany wcześniej RankBrain.

 

Cały film z tej sesji Q&A jest do obejrzenia tutaj – https://www.youtube.com/embed/l8VnZCcl9J4.

Google zwraca uwagę także na mnóstwo innych czynników, ale te trzy mają największe znaczenie. Zdobyliśmy w ten sposób potwierdzenie przekonania, że pozyskiwanie wartościowych linków, czyli link building, wciąż ma kluczowe znaczenie i jest to aspekt, o który warto zadbać.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...