Google potwierdza najważniejsze czynniki rankingowe

/ SEO
Google

Mimo że dzięki wielu testom i obserwacjom nauczyliśmy się w pewnym stopniu rozumieć algorytm Google i określić, co wpływa na pozycje serwisu w wyszukiwarce, wciąż możemy mieć wątpliwości, co do wagi poszczególnych czynników rankingowych. Google stara się być bardzo powściągliwe w kwestii udzielania informacji na ten temat, ograniczając się do podpowiedzi dotyczących czynników on-site, czyli właściwej optymalizacji strony pod kątem SEO. Do tej pory unikano wskazywania na znaczenie poszczególnych czynników, co najwyżej w zeszłym roku przyznano, że trzecim najważniejszym czynnikiem jest tzw. RankBrain.

Obecnie wiemy już, co znajduje się na pozostałych miejscach podium. Andrey Lipattsev z Google podczas sesji pytań i odpowiedzi ujawnił, że trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na pozycję witryny w wyszukiwarce są:

  • wartościowe linki,
  • treść strony
  • i wspomniany wcześniej RankBrain.

Cały film z tej sesji Q&A jest do obejrzenia tutaj – https://www.youtube.com/embed/l8VnZCcl9J4.

Google zwraca uwagę także na mnóstwo innych czynników, ale te trzy mają największe znaczenie. Zdobyliśmy w ten sposób potwierdzenie przekonania, że pozyskiwanie wartościowych linków, czyli link building, wciąż ma kluczowe znaczenie i jest to aspekt, o który warto zadbać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Również na naszym blogu

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....