Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Google potwierdza najważniejsze czynniki rankingowe

/ SEO
Google

Mimo że dzięki wielu testom i obserwacjom nauczyliśmy się w pewnym stopniu rozumieć algorytm Google i określić, co wpływa na pozycje serwisu w wyszukiwarce, wciąż możemy mieć wątpliwości, co do wagi poszczególnych czynników rankingowych. Google stara się być bardzo powściągliwe w kwestii udzielania informacji na ten temat, ograniczając się do podpowiedzi dotyczących czynników on-site, czyli właściwej optymalizacji strony pod kątem SEO. Do tej pory unikano wskazywania na znaczenie poszczególnych czynników, co najwyżej w zeszłym roku przyznano, że trzecim najważniejszym czynnikiem jest tzw. RankBrain.

Obecnie wiemy już, co znajduje się na pozostałych miejscach podium. Andrey Lipattsev z Google podczas sesji pytań i odpowiedzi ujawnił, że trzema najważniejszymi czynnikami wpływającymi na pozycję witryny w wyszukiwarce są:

  • wartościowe linki,
  • treść strony
  • i wspomniany wcześniej RankBrain.

Cały film z tej sesji Q&A jest do obejrzenia tutaj – https://www.youtube.com/embed/l8VnZCcl9J4.

Google zwraca uwagę także na mnóstwo innych czynników, ale te trzy mają największe znaczenie. Zdobyliśmy w ten sposób potwierdzenie przekonania, że pozyskiwanie wartościowych linków, czyli link building, wciąż ma kluczowe znaczenie i jest to aspekt, o który warto zadbać.

Również na naszym blogu

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od sierpnia 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...