Google poinformuje, gdy strona zostanie przeniesiona do mobile-first index

/ SEO
urządzenia mobilne

W Monachium odbyła się konferencja Search Marketing Expo, na której jednym z prelegentów był John Mueller. Pracownik Google wyjawił kolejne szczegóły dotyczące mobile-first index.

Oczekuj informacji w Search Console o mobile-first index

Google zamierza poinformować właścicieli witryn, gdy strona znajdzie się w mobile-first index. Powiadomienia zostaną wysyłane za pośrednictwem Search Console. John Mueller zdradził, że pierwsze w mobilnym indeksie znajdą się serwisy, które są już dostosowane do urządzeń mobilnych.

Mueller potwierdził, że strony są już po kolei przenoszone do mobile-first index. Jeśli zaobserwujesz w statystykach witryny:

  • Wzrost aktywności z urządzeń mobilnych,
  • Spadek ruchu z urządzeń desktopowych

prawdopodobnie znalazłeś się już w mobilnym indeksie wyszukiwarki Google. Dodatkowo w poszczególnych raportach Search Console pojawi się data przejścia na nowy indeks, dzięki czemu będzie można przeglądać dane witryny przed i po zmianie.

Popracuj nad stroną dostosowaną do mobile, zanim ją wdrożysz

Nie należy wpadać w panikę i na szybko tworzyć wersji strony dopasowanej do urządzeń mobilnych. Przewagę uzyskają witryny responsywne i przygotowane w technologii AMP HTML. Jednocześnie musimy pamiętać, aby użytkownicy mobilni mieli dostęp do wszystkich, najważniejszych elementów serwisu tak jak osoby przeglądające stronę na desktopie.

Mueller zwrócił uwagę na jeszcze jedną kwestię dotyczącą mobile – first index. Wciąż będzie liczyło się dopasowanie treści na stronie do wpisanego przez użytkownika zapytania, więc serwisy lub poszczególne podstrony niezoptymalizowane pod urządzenia mobilne cały czas będą miały szansę pojawiać się na smartfonach lub tabletach. Lepiej jednak zadbać o estetyczną, bogatą w treści i funkcjonalną witrynę, by osiągnąć jak najwyższe pozycje w mobilnej wyszukiwarce Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....