Google Panda 4.2 - aktualizacja algorytmu

Bezpłatna wycena

Google już potwierdziło! http://searchengineland.com/google-panda-4-2-is-here-slowly-rolling-out-after-waiting-almost-10-months-225850

 

Od około dziesięciu miesięcy w algorytmie Google nic się nie zmieniało. Nikt też nie spodziewał się spektakularnych zmian. Jednak ostatnia deklaracja Johannesa Muellera podczas Hangoutu spowodowała nieoczekiwaną zmianę nastrojów. Mueller zdecydowanie wie, jak trzymać ludzi w napięciu, bo już od dłuższego czasu spekulacje na temat terminu release’u Pandy 28 były czołowym tematem w środowisku SEO.

 

Skąd tyle emocji?

Pierwszym powodem jest sam fakt, że od ostatniej aktualizacji minęło sporo czasu. Następnie zapowiedziano wprowadzenie zmian w ciągu maksymalnie czterech tygodni. Termin wyznaczono na 5-6 lica, jednak z uwagi na amerykańskie święto niepodległości termin release’u został przesunięty, a nowego nie ogłoszono. Ostatecznie aktualizację zaczęto wdrażać w ten weekend. Nie widać jednak znaczącego jej wpływu na pozycję stron. Czy na efekty będziemy czekać długo? Nie wiadomo, ale nie zamierzamy czekać z zapartym tchem, ponieważ Google zapowiada, że wdrażania będzie następowało bardzo powoli. Sytuacja najbardziej dotyka strony, na które przy ostatniej aktualizacji został nałożony filtr, a dokonały one wymaganych zmian, gdyż na poprawę swojego rankingu będą musiały jeszcze poczekać.

Google Panda

No dobrze, ale co to jest Panda?

Najprościej rzecz ujmując, jest to algorytm, który dba o jakość wyszukiwanych wyników. Oznacza to, że wyżej znajdą się te strony, które zawierają bardziej zróżnicowaną, unikatową treść, dzięki której internauta otrzyma informacje, których poszukiwał.

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://www.artefakt.pl/blog/seo/flagowe-algorytmy-google-panda-i-pingwin

 

Na co należy zwrócić uwagę przy okazji aktualizacji?

Pat Reinhart – Dyrektor Strategii Cyfrowych Google,  oświadczył, że aktualizacja wynagrodzi użytkowników, którzy trzymają się sformułowanych wskazówek. W praktyce oznacza to, że należy przyjrzeć się treściom, zawartym na prowadzonej stronie, i upewnić się, że treści na niej zawarte są unikatowe i stanowią odpowiedź na pytania klientów. Jeśli dominują na niej treści do 150 znaków, aktualizacja może w nią uderzyć.

 

Należy też pamiętać, że w wyniku zmiany algorytmu wyświetlania wyników, pozycja prowadzonej strony może ulec zmianie, wobec której nie można pozostać obojętnym.

Możliwe, że obserwacja wyników wyszukiwania w ciągu najbliższych dni będzie użyteczna i pozwoli na bieżąco reagować na zmiany w rankingu w obliczu powolnego wprowadzania algorytmu.

 

Chcesz poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce?

Polecane

2017-08-10
Google zapowiada zmiany w sposobie wyświetlania rozszerzenia linków do podstron, rozszerzenia...
2017-07-03
Mobile-first indexing w pierwszej kolejności zostanie wdrożony na tych serwisach, które są już...
2017-07-24
W panelu wiedzy na zapytania związane z produkcjami filmowymi pojawia się wideo pochodzące z...
2017-07-05
Posty publikowane w wizytówkach Google Maps znikają po 7 dniach. W ten sposób wyszukiwarka...
2017-07-19
Jeśli zauważyłeś spadek pozycji swojego serwisu na wykresie w raporcie Analityka wyszukiwania,...
2017-07-25
Przyjazne adresy URL są ukłonem w stronę użytkowników oraz robotów wyszukiwarki. Dzięki nim...