Spam w Google Analytics – grudzień 2016 - Blog Artefakt

Fala spamu w Google Analytics

14.12.2016 / SEO
aplikacja google analytics

Webmasterów i specjalistów SEO niepokoi spamerski ruch widoczny w Google Analytics. Powoduje on, że dane zebrane przez narzędzie nie są precyzyjne, co utrudnia przeprowadzenie rzetelnej analizy i wyciągnięcie wniosków o zachowaniu użytkowników. Co w tej sprawie robi Google? Trudno powiedzieć, ponieważ amerykański gigant milczy na ten temat.

 

Bezużyteczny raport Ruch z witryn odsyłających

Spam szkodzi najbardziej użytkownikom, którzy korzystają z raportu Ruch z witryn odsyłających (Traffic Referrals report). Spamerski ruch ma największy wpływ na serwisy należące do małych przedsiębiorców, w przypadku których liczba odwiedzin nie jest zbyt wysoka. Duża obecność spamu w statystykach skutkuje analizą opierającą się na nieprawdziwych danych.

 

spam w analytics

 

W jakim celu generowany jest spamerski ruch? Spamerzy liczą na to, że webmaster widząc w raporcie dziwną nazwę odsyłającej witryny, kliknie w link, aby zobaczyć, co się na niej znajduje. Odnośnik prowadzi do domeny, na której umieszczono złośliwe oprogramowanie, wirusy lub treść mająca na celu wyłudzenie informacji (phishing). Dlatego pamiętaj, aby nie przechodzić na strony z raportu Ruch z witryn odsyłających, które wyglądają na podejrzane.

 

Spam w GA

 

Jak poradzić sobie ze spamem?

Chociaż użytkownicy Google Analytics alarmują, że zalewa ich coraz większa ilość spamu, Google jak na razie oficjalnie nie podejmuje w tym celu żadnej interwencji. Samodzielnie możemy uporać się ze spamerskimi domenami za pomocą filtrów. Dzięki nim otrzymamy jedynie prawdziwe informacje o ruchu na naszej witrynie. Filtry nie uwzględniają danych historycznych, dlatego jeśli teraz je skonfigurujesz, wykluczysz sztuczny ruch generowany przez spamerów i zyskasz dostęp do wiarygodnych informacji.

Więcej o walce ze spamem w GA przeczytasz w artykule: SPAM w Google Analytics – jak się bronić?

Również na naszym blogu
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...