Facebook Pixel – czym jest oraz jak go zastosować?

| czas czytania: 8 min | SEO
faceboko pixel okładka

Raczej nikomu nie trzeba tłumaczyć, czym jest Facebook. To jeden z absolutnie najpopularniejszych portali społecznościowych, a w lutym 2023 roku liczba Polaków, którzy z niego korzystają, przekroczyła 23 miliony (według danych z raportu IAB). Jest również jednym z głównych narzędzi marketingowych, promocyjnych czy komunikacyjnych dla wielu firm i działalności. Jednym z narzędzi analitycznych proponowanych przez giganta z Doliny Krzemowej jest natomiast Facebook Pixel, któremu przyjrzymy się bliżej.

facebookFacebook Pixel – co to jest?

Piksel Facebooka to fragment kodu, który umożliwi nam prowadzenie działań remarketingowych na tej właśnie platformie społecznościowej. Dla przypomnienia, remarketing polega na angażowaniu grup odbiorców, którzy w przeszłości zetknęli się z naszą marką. Facebook Pixel jest krótkim skryptem stworzonym przy użyciu języka JavaScript, który docelowo powinien zostać umieszczony w sekcji head witryny. Pozwoli nam w łatwy sposób dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę lub profil społecznościowy, a nawet do tych, którzy wykonali konkretną czynność, jak na przykład dodanie produktu do koszyka.

baner intextowyJak działa piksel Facebooka?

Zamieszczony w kodzie strony internetowej skrypt zbiera informacje na temat odwiedzających ją użytkowników, którzy jednocześnie mają konto na Facebooku. Następnie dzięki takim informacjom możemy w łatwy sposób określić, kto jest naszą grupą docelową, a tym samym – do kogo powinny być prowadzone reklamy na Facebooku. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż piksel będzie zbierał dane dopiero od momentu zainstalowania, a maksymalny czas zbierania danych wynosi kolejno 180 dni dla stron internetowych oraz 365 dni dla kont na Facebooku i Instagramie.

Po co używać Facebook Pixel?

Piksel Facebooka pozwala na jaśniejsze określenie, kto powinien być naszą grupą odbiorców. Dzięki niemu trafimy do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę internetową, a tym samym najprawdopodobniej byli zainteresowani naszymi produktami lub usługami. Działania remarketingowe pozwalają na zwiększenie konwersji – dzięki nim możemy na przykład trafić do osób, które porzuciły koszyk zakupowy, nakłaniając je do sfinalizowania transakcji. Ponadto instalacja piksela nie jest niczym trudnym ani czasochłonnym.

Jak zainstalować piksel Facebooka?

W pierwszej kolejności należy przejść do menedżera zdarzeń w menedżerze firmy na Facebooku. Następnie wybieramy opcję Piksele, w której możemy utworzyć nowy piksel, klikając w odpowiedni przycisk i wybierając nazwę oraz witrynę, na której będzie zainstalowany. Otrzymany w ten sposób kod JavaScript możemy zaimplementować na dwa sposoby. Pierwszy z nich to ręczne dodanie skryptu w kodzie HTML naszej strony. Drugi sposób polega na integracji z jedną z platform. Na liście znajdują się między innymi Magento, Shopify, WooCommerce czy Google Tag Manager. Niezależnie od wybranej opcji implementacja piksela Facebooka nie powinna przysporzyć żadnych problemów.

facebook pixelJakie zdarzenia liczy Facebook Pixel?

Oprócz tworzenia grup odbiorców na podstawie informacji o użytkownikach, odwiedzających naszą witrynę, piksel Facebooka pozwala również na śledzenie konkretnych zdarzeń, które można wykonać na danej stronie internetowej. Są to między innymi:

  • dodanie informacji o płatności,
  • dodanie do koszyka,
  • dodanie do listy życzeń,
  • ukończenie rejestracji,
  • kontakt,
  • personalizacja produktu,
  • przekazanie datku,
  • znalezienie lokalizacji,
  • zainicjowanie przejścia do kasy,
  • pozyskiwanie kontaktów,
  • zakup,
  • harmonogram,
  • wyszukiwanie,
  • rozpoczęcie okresu próbnego,
  • przesłanie wniosku,
  • subskrypcja,
  • wyświetlanie zawartości.

facebook telefonPiksel Facebooka – podsumowanie

Facebook Pixel jest prostym w użyciu, a jednocześnie bardzo przydatnym narzędziem analitycznym. Dzięki niemu w łatwy sposób stworzymy kampanię remarketingową, a sprecyzowana za jego pomocą grupa odbiorców pozwoli na zwiększenie wskaźnika konwersji. Zakres zdarzeń, które może śledzić piksel, jest na tyle szeroka, że znajdzie on zastosowanie na każdej stronie internetowej.