Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.01.2024 | czas czytania: 8 | SEO | autor: Artefakt

Facebook Pixel – czym jest oraz jak go zastosować?

Facebook Pixel – czym jest oraz jak go zastosować?

Raczej nikomu nie trzeba tłumaczyć, czym jest Facebook. To jeden z absolutnie najpopularniejszych portali społecznościowych, a w lutym 2023 roku liczba Polaków, którzy z niego korzystają, przekroczyła 23 miliony (według danych z raportu IAB). Jest również jednym z głównych narzędzi marketingowych, promocyjnych czy komunikacyjnych dla wielu firm i działalności. Jednym z narzędzi analitycznych proponowanych przez giganta z Doliny Krzemowej jest natomiast Facebook Pixel, któremu przyjrzymy się bliżej.

facebookFacebook Pixel – co to jest?

Piksel Facebooka to fragment kodu, który umożliwi nam prowadzenie działań remarketingowych na tej właśnie platformie społecznościowej. Dla przypomnienia, remarketing polega na angażowaniu grup odbiorców, którzy w przeszłości zetknęli się z naszą marką. Facebook Pixel jest krótkim skryptem stworzonym przy użyciu języka JavaScript, który docelowo powinien zostać umieszczony w sekcji head witryny. Pozwoli nam w łatwy sposób dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę lub profil społecznościowy, a nawet do tych, którzy wykonali konkretną czynność, jak na przykład dodanie produktu do koszyka.

baner intextowyJak działa piksel Facebooka?

Zamieszczony w kodzie strony internetowej skrypt zbiera informacje na temat odwiedzających ją użytkowników, którzy jednocześnie mają konto na Facebooku. Następnie dzięki takim informacjom możemy w łatwy sposób określić, kto jest naszą grupą docelową, a tym samym – do kogo powinny być prowadzone reklamy na Facebooku. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż piksel będzie zbierał dane dopiero od momentu zainstalowania, a maksymalny czas zbierania danych wynosi kolejno 180 dni dla stron internetowych oraz 365 dni dla kont na Facebooku i Instagramie.

Po co używać Facebook Pixel?

Piksel Facebooka pozwala na jaśniejsze określenie, kto powinien być naszą grupą odbiorców. Dzięki niemu trafimy do użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę internetową, a tym samym najprawdopodobniej byli zainteresowani naszymi produktami lub usługami. Działania remarketingowe pozwalają na zwiększenie konwersji – dzięki nim możemy na przykład trafić do osób, które porzuciły koszyk zakupowy, nakłaniając je do sfinalizowania transakcji. Ponadto instalacja piksela nie jest niczym trudnym ani czasochłonnym.

Jak zainstalować piksel Facebooka?

W pierwszej kolejności należy przejść do menedżera zdarzeń w menedżerze firmy na Facebooku. Następnie wybieramy opcję Piksele, w której możemy utworzyć nowy piksel, klikając w odpowiedni przycisk i wybierając nazwę oraz witrynę, na której będzie zainstalowany. Otrzymany w ten sposób kod JavaScript możemy zaimplementować na dwa sposoby. Pierwszy z nich to ręczne dodanie skryptu w kodzie HTML naszej strony. Drugi sposób polega na integracji z jedną z platform. Na liście znajdują się między innymi Magento, Shopify, WooCommerce czy Google Tag Manager. Niezależnie od wybranej opcji implementacja piksela Facebooka nie powinna przysporzyć żadnych problemów.

facebook pixelJakie zdarzenia liczy Facebook Pixel?

Oprócz tworzenia grup odbiorców na podstawie informacji o użytkownikach, odwiedzających naszą witrynę, piksel Facebooka pozwala również na śledzenie konkretnych zdarzeń, które można wykonać na danej stronie internetowej. Są to między innymi:

  • dodanie informacji o płatności,
  • dodanie do koszyka,
  • dodanie do listy życzeń,
  • ukończenie rejestracji,
  • kontakt,
  • personalizacja produktu,
  • przekazanie datku,
  • znalezienie lokalizacji,
  • zainicjowanie przejścia do kasy,
  • pozyskiwanie kontaktów,
  • zakup,
  • harmonogram,
  • wyszukiwanie,
  • rozpoczęcie okresu próbnego,
  • przesłanie wniosku,
  • subskrypcja,
  • wyświetlanie zawartości.

facebook telefonPiksel Facebooka – podsumowanie

Facebook Pixel jest prostym w użyciu, a jednocześnie bardzo przydatnym narzędziem analitycznym. Dzięki niemu w łatwy sposób stworzymy kampanię remarketingową, a sprecyzowana za jego pomocą grupa odbiorców pozwoli na zwiększenie wskaźnika konwersji. Zakres zdarzeń, które może śledzić piksel, jest na tyle szeroka, że znajdzie on zastosowanie na każdej stronie internetowej.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt