Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Dłuższy Title w wynikach wyszukiwania

/ SEO
optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

Wczoraj zaobserwowaliśmy, że w wynikach wyszukiwania pokazuje się nieco dłuższy Title. Liczba wyświetlanych znaków wzrosła z ok. 55 do ok. 70. Zmiany potwierdzili także amerykańcy internauci i portale branżowe. Czy testy będą miały wpływ na pozycje w SERP? Zdania są podzielone. Nie wiadomo także, czy dłuższy Title na stałe pozostanie w googlowskiej wyszukiwarce.

 

Zmiana wyglądu wyników wyszukiwania

Pojawienie się dłuższego Title jest związane z redesignem, który Google wprowadziło w wyglądzie wyników wyszukiwania. Kolumna zawierająca wyniki organiczne i linki sponsorowane uległa rozszerzeniu z 500 do 600 pikseli. Biały odstęp między listą adresów URL a bocznym sidebarem zmniejszył się o 5 pikseli – obecnie wynosi 60 pikseli. Te zmiany wpłynęły m.in. na wszystkie elementy pojawiające się w wyszukiwarce, m.in. rozłożenie Description, wielkość mapek, reklamy AdWords.

Redesign w wynikach wyszukiwania

Źródło: http://www.thesempost.com/google-increases-width-main-search-results-column/

 

Długość title i długość description

Dla pozycjonowania znacznik Title ma dużą wagę. Istotne znaczenie ma także kolejność słów – pierwszy wyraz ma zawsze największą moc. Poszerzenie kolumny z wynikami wyszukiwania spowodowało, że wyświetlonych zostaje nawet do 71 znaków tytułu strony, co można zauważyć na poniższych screenach.

Description

A jak sprawa wygląda z Description? A amerykańskich blogach branżowych można znaleźć informację, że opis strony także został rozszerzony o ok. 16 – 20 znaków na wers, czyli w konsekwencji powinno wyświetlać się ok. 100 znaków w każdej z 3 linii (tak, liczba wersów również ma zostać zwiększona)! Jednak my na razie nie zaobserwowaliśmy w tej kwestii żadnych zmian. Co prawda do pierwszej linii przeniosły się wyrazy występujące dotąd w drugim wersie, ale niestety nie zaciągnęły się nowe słowa z kodu strony, które mogłyby wypełnić miejsce przeznaczone na opis strony. W związku z tym na razie nie można mówić o zwiększeniu długości Description wyświetlanego w wynikach wyszukiwania.

Długość meta description w google

Nowe zalecenia i nowe Title

Na razie powinniśmy wstrzymać się z wprowadzaniem zmian na stronach. Długość tytułu strony wyświetlanego w wynikach wyszukiwania jest z pewnością testowana przez Google. Może się okazać, że za tydzień powrócimy do 54 znakowych znaczników Title. A może jednak powinniśmy oczekiwać burzy, którą przewiduje Mozcast? 😉 Musimy wstrzymać emocje i sprawdzić, czy zmiany mają charakter długotrwały.

Mozcast

Również na naszym blogu

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od maja 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...