Dłuższy Title w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Dłuższy Title w wynikach wyszukiwania

13.05.2016 / SEO
optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

Wczoraj zaobserwowaliśmy, że w wynikach wyszukiwania pokazuje się nieco dłuższy Title. Liczba wyświetlanych znaków wzrosła z ok. 55 do ok. 70. Zmiany potwierdzili także amerykańcy internauci i portale branżowe. Czy testy będą miały wpływ na pozycje w SERP? Zdania są podzielone. Nie wiadomo także, czy dłuższy Title na stałe pozostanie w googlowskiej wyszukiwarce.

 

Zmiana wyglądu wyników wyszukiwania

Pojawienie się dłuższego Title jest związane z redesignem, który Google wprowadziło w wyglądzie wyników wyszukiwania. Kolumna zawierająca wyniki organiczne i linki sponsorowane uległa rozszerzeniu z 500 do 600 pikseli. Biały odstęp między listą adresów URL a bocznym sidebarem zmniejszył się o 5 pikseli – obecnie wynosi 60 pikseli. Te zmiany wpłynęły m.in. na wszystkie elementy pojawiające się w wyszukiwarce, m.in. rozłożenie Description, wielkość mapek, reklamy AdWords.

Redesign w wynikach wyszukiwania

Źródło: http://www.thesempost.com/google-increases-width-main-search-results-column/

 

Długość title i długość description

Dla pozycjonowania znacznik Title ma dużą wagę. Istotne znaczenie ma także kolejność słów – pierwszy wyraz ma zawsze największą moc. Poszerzenie kolumny z wynikami wyszukiwania spowodowało, że wyświetlonych zostaje nawet do 71 znaków tytułu strony, co można zauważyć na poniższych screenach.

Description

A jak sprawa wygląda z Description? A amerykańskich blogach branżowych można znaleźć informację, że opis strony także został rozszerzony o ok. 16 – 20 znaków na wers, czyli w konsekwencji powinno wyświetlać się ok. 100 znaków w każdej z 3 linii (tak, liczba wersów również ma zostać zwiększona)! Jednak my na razie nie zaobserwowaliśmy w tej kwestii żadnych zmian. Co prawda do pierwszej linii przeniosły się wyrazy występujące dotąd w drugim wersie, ale niestety nie zaciągnęły się nowe słowa z kodu strony, które mogłyby wypełnić miejsce przeznaczone na opis strony. W związku z tym na razie nie można mówić o zwiększeniu długości Description wyświetlanego w wynikach wyszukiwania.

Długość meta description w google

Nowe zalecenia i nowe Title

Na razie powinniśmy wstrzymać się z wprowadzaniem zmian na stronach. Długość tytułu strony wyświetlanego w wynikach wyszukiwania jest z pewnością testowana przez Google. Może się okazać, że za tydzień powrócimy do 54 znakowych znaczników Title. A może jednak powinniśmy oczekiwać burzy, którą przewiduje Mozcast? 😉 Musimy wstrzymać emocje i sprawdzić, czy zmiany mają charakter długotrwały.

Mozcast

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...