Fragmenty rozszerzone (rich snippets) w wyszukiwarce - Blog Artefakt

Dlaczego fragmenty rozszerzone (rich snippets) nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania?

/ SEO
optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

Wynik wyszukiwania oprócz standardowych elementów takich jak adres URL, Title oraz Description może zostać wzbogacony o tzw. fragmenty rozszerzone (rich snippets), np. gwiazdki, zdjęcia potraw, szczegółowe dane dotyczące wydarzeń. Aby dodatkowe informacje pojawiły się obok odnośnika prowadzącego do naszej witryny, należy wybraną podstronę oznaczyć za pomocą mikrodanych. Czasami zdarza się, że pomimo implementacji danych strukturalnych fragmenty rozszerzone nie pojawiają się w wyszukiwarce. Jaka może być tego przyczyna?

Błędy w implementacji mikrodanych

Jednym z najczęstszych powodów niepojawiania się fragmentów rozszerzonych są błędy popełniane podczas wdrożenia danych strukturalnych. Rozwiązaniem problemu jest korzystanie z narzędzia do testowania uporządkowanych danych, które znajduje się pod adresem: https://search.google.com/structured-data/testing-tool. Po wklejeniu adresu URL wyświetlona zostanie informacja o bugach w kodzie mikrodanych.

fragmenty rozszerzone

Stosowanie niewłaściwych danych strukturalnych

Nie wszystkie witryny mogą stosować każdy rodzaj mikrodanych. Google jasno informuje, które fragmenty rozszerzone są dedykowane poszczególnym serwisom. Np. zdjęcia mogą się pojawiać wyłącznie w przypadku stron internetowych o tematyce kulinarnej przy podstronach z przepisami. Złamanie zasad może nie tylko spowodować brak rich snippets w wyszukiwarce, ale także naraża serwis na nałożenie kary ręcznej za niewłaściwą strukturę znaczników. Zapoznaj się z wytycznymi na stronie Google Developers.

Rich snippets

Ogólna niska jakość witryny

John Mueller (analityk Google i główny prezenter wideoporadników SEO Snippets) wskazał, że pomimo poprawnej implementacji mikrodanych fragmenty rozszerzone nie pojawią się w rankingu, jeśli Google nisko oceniło zawartość serwisu. Do najczęstszych problemów związanych z jakością witryny należą:

  • Duplikacja treści,
  • Zbyt mocne nasycenie tekstów słowami kluczowymi,
  • Nienaturalne linki prowadzące do witryny,
  • Długi czas ładowania strony,
  • Brak dostosowania witryny do wymagań urządzeń mobilnych,
  • Natarczywe reklamy atakujące użytkownika z różnych elementów serwisu (sitebarów, stopki, nagłówka, reklamy typu pop-up).

Praca nad zawartością strony internetowej pozwoli z powodzeniem wyświetlać rich snippets w wynikach wyszukiwania oraz wpłynie na pozycję domeny w wyszukiwarce. Google ceni zoptymalizowane serwisy posiadające rozbudowane i wartościowe treści, oceniając je pozytywnie i premiując je w rankingu.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...