Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.03.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Blisko, bliżej, Google! Nowy trend wyszukiwania?

Blisko, bliżej, Google! Nowy trend wyszukiwania?

Jednym z elementów skutecznego pozycjonowania jest dobór odpowiednich słów kluczowych, które są wyszukiwane przez użytkowników. Coraz większe znaczenie zaczynają mieć mobilne wyszukiwania, które czasem w dość istotny sposób różnią się od „tradycyjnych” zapytań. W ostatnim czasie można m.in. zauważyć, że użytkownicy bardzo często posiłkują się wyrażeniami blisko mnie, w pobliżu. Czy mamy zatem do czynienia z nowym trendem w sposobie wyszukiwania?

 

Słowa kluczowe pochodzące zza oceanu

Wyrażenia near me, closest oraz nearby jako pierwsi zaczęli stosować Amerykanie, poszukując interesujących ich rzeczy za pomocą wyszukiwarki. Od 2011 r. liczba podobnych zapytań wzrosła w Stanach Zjednoczonych ponad 34-krotnie, co zostało przedstawione na poniższym wykresie pochodzącym z Google Trends.

Wykres Google Trends near me

W 2015 r. liczba zapytań near me podwoiła się w porównaniu do roku 2014. Najwięcej, bo ponad 80 proc. wyszukiwań, pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlaczego takie frazy są wpisywane przez użytkowników? Jest to spowodowane chęcią szybkiego dotarcia do określonych produktów lub usług. Znajdując się w centrum miasta, wystarczy wyciągnąć z kieszeni smartfon, aby po chwili dowiedzieć się, gdzie można zjeść pizzę, dorobić klucze lub umyć samochód.

Google szybko odkrył potencjał, który tkwi w wyrażeniu near me. Wpisując, bądź wypowiadając frazę w mobilnej wyszukiwarce, pojawia się automatyczna podpowiedź, dzięki której otrzymujemy np. restauracje znajdujące się blisko naszej obecnej lokalizacji.

Popularność near me potwierdza także planer słów kluczowych. Spójrzmy na poniższą tabelę. Fraza hair salons near me jest wyszukiwana ponad 200 tys. razy w miesiącu.

Near me keyword planer

Analiza słów kluczowych z near me

Wyrażenie w pobliżu pojawia się najczęściej jako dodatek do ogólnych fraz, mających znaczenie lokalne, np. kawiarnia, pizzeria, myjnia, kino, restauracja, sklep, kosmetyczka, fryzjer. Liczba zapytań wzrasta w weekendy, w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Osoby będące w podróży częściej wpisują near me, poszukując określonych rzeczy. Okazuje się, że poszczególne słowa kluczowe dominują także w określonych porach dnia.

Near me pory dnia

Możliwość pozyskania szczegółowych informacji o nawykach użytkowników pozwala na zwiększenie efektywności podejmowanych działań marketingowych. Dobór słów kluczowych może być przeprowadzony bardzo precyzyjnie. Właściciele witryn będą mieć możliwość skonstruowania kampanii AdWords, wyświetlających reklamy w odpowiednich porach dnia, kiedy to zainteresowanie poszczególnymi słowami kluczowymi będzie największe ze strony użytkowników.

 

Fryzjer blisko mnie? A może fryzjer Wrocław?

Moda na dodawanie wyrażenia w pobliżu  lub blisko mnie nie rozpowszechniła się jeszcze w polskich wynikach wyszukiwania. Narzędzie propozycji słów kluczowych wskazuje, że fryzjer w pobliżu jest wyszukiwany tylko 10 razy na miesiąc. Wynik jest niski. Jednak sprawdziliśmy, jakie strony pokazują się na takie zapytania na urządzeniu mobilnym. Wyszukiwanie głosowe zadziałało bardzo sprawnie.

Fryzjer blisko mnie

W wynikach pojawiła się mapka, a na niej zaznaczone zostały trzy salony fryzjerskie. Wśród nich Google zaproponowało nam Coco-Psianel, czyli zakład fryzjerski dla psów :). Co prawda nie o to nam dokładnie chodziło, ale widzimy, że w polskiej wyszukiwarce w pobliżublisko mnie pozwalają uzyskać dość satysfakcjonujące odpowiedzi. Naciskając ikonę słuchawki, możemy szybko połączyć się z wybranym salonem i umówić się na wizytę. Ewentualnie na strzyżenie możemy zapisać naszego psiaka :).

Czy taki sposób wyszukiwania będzie zyskiwał coraz większe znaczenie w naszym kraju? Trudno powiedzieć. W Stanach wzrost popularności fraz z wyrażeniem near me obserwowany jest od 2011 r. U nas taki sposób poszukiwania interesujących rzeczy i usług dopiero raczkuje. Być może niedługo nastąpi gwałtowny boom, a w pobliżu będzie nieodłącznym elementem większości wyszukiwań.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt