Aktualizacja raportu Przyspieszone strony mobilne AMP

/ SEO
Internet w telefonie

W Search Console w raporcie Przyspieszone strony mobile AMP pojawiła się kolejna linia wskazująca na aktualizację. Czy jest to związane z wahaniami w SERP, które obserwujemy w ostatnim czasie? A może jednak standard AMP stał się czynnikiem rankingowym? Google uspokaja – wprowadzono nowy sposób wykrywania błędów związanych z Accelerated Mobile Pages.

 

Update w skanowaniu błędów dotyczących AMP

W poniedziałek nastąpiła aktualizacja „skanera”, który zajmuje się wykrywaniem błędów na stronach przygotowanych w technologii HTML AMP. Na wykresie w raporcie Przyspieszone strony mobilne AMP pojawiła się linia wskazująca na update. W związku z tym mogły nastąpić zmiany w liście podstron, które zostały uznane przez Google za błędne. Warto zajrzeć do tego raportu i sprawdzić, czy nie trzeba poprawić kodu strony.

Raport AMP

Nowy sposób wykrywania błędów na stronach AMP nie powinien wpłynąć na wyniki wyszukiwania albo proces indeksowania – poinformował John Mueller na swoim profilu na Twitterze. Zmiany są związane wyłącznie z mechanizmem weryfikacji zgodności kodu strony pod kątem HTML AMP.

Standard Accelerated Mobile Pages na razie nie będzie czynnikiem rankingowym w mobilnych SERP, jednak jeśli dana witryna posiada wersję mobilną oraz AMP, ta druga uzyska pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania. Można spodziewać się, że w przyszłości rozwijana przed Google technologia będzie miała ogromny wpływ na ranking.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....