Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Aktualizacja raportu Przyspieszone strony mobilne AMP

/ SEO
Internet w telefonie

W Search Console w raporcie Przyspieszone strony mobile AMP pojawiła się kolejna linia wskazująca na aktualizację. Czy jest to związane z wahaniami w SERP, które obserwujemy w ostatnim czasie? A może jednak standard AMP stał się czynnikiem rankingowym? Google uspokaja – wprowadzono nowy sposób wykrywania błędów związanych z Accelerated Mobile Pages.

 

Update w skanowaniu błędów dotyczących AMP

W poniedziałek nastąpiła aktualizacja „skanera”, który zajmuje się wykrywaniem błędów na stronach przygotowanych w technologii HTML AMP. Na wykresie w raporcie Przyspieszone strony mobilne AMP pojawiła się linia wskazująca na update. W związku z tym mogły nastąpić zmiany w liście podstron, które zostały uznane przez Google za błędne. Warto zajrzeć do tego raportu i sprawdzić, czy nie trzeba poprawić kodu strony.

Raport AMP

Nowy sposób wykrywania błędów na stronach AMP nie powinien wpłynąć na wyniki wyszukiwania albo proces indeksowania – poinformował John Mueller na swoim profilu na Twitterze. Zmiany są związane wyłącznie z mechanizmem weryfikacji zgodności kodu strony pod kątem HTML AMP.

Standard Accelerated Mobile Pages na razie nie będzie czynnikiem rankingowym w mobilnych SERP, jednak jeśli dana witryna posiada wersję mobilną oraz AMP, ta druga uzyska pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania. Można spodziewać się, że w przyszłości rozwijana przed Google technologia będzie miała ogromny wpływ na ranking.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od sierpnia 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...