Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO | autor: Artefakt

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać!

1. Interaktywne quizy i testy

Quizy i testy mają moc przyciągania użytkowników – przedłużają czas spędzany na stronie WWW i wiążą się z niskim współczynnikiem odrzuceń. W dodatku przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki.

Dlaczego quizy i testy angażują internautów? Ponieważ pojawiają się dzięki nim:

  • element grywalizacji,
  • ciekawość wyników.

Stosuje się je w celu m.in. rozbudowy bazy mailingowej, zwiększenia ruchu na stronie internetowej czy zwiększenia świadomości marki. Jest to także dobry sposób na ogłoszenie wydarzenia np. wprowadzenie nowego produktu.

Przykładem udanych quizów mogą być liczne testy dopasowania produktów.

Jakie narzędzia przydadzą się do ich tworzenia? Typeform, Google Forms czy Outgrow. Quizy najlepiej promować przez wstawienie go na stronie internetowej czy blogu, jak również w Social Mediach czy w newsletterze.

2. Mikrotreści w formie karuzel (carousel posts)

Mikrotreści to wszystkie krótkie teksty, które znajdują się na stronie WWW. Mogą to być komunikaty o błędach, treści na przyciskach czy powiadomienia albo komentarze. Przy tym mogą być wyświetlane jako posty wieloslajdowe na:

  • Instagramie,
  • LinkedInie.

Swoją skuteczność zawdzięczają łatwości w przyswajaniu informacji czy większej retencji odbiorców.

Angażujące karuzele można tworzyć poprzez następujący schemat:

Problem → Rozwiązanie → CTA (Call-to-Action)

Mikrotreści wstawiane na Social Mediach są interaktywne, wszechstronne jeśli chodzi o format oraz zwiększające widoczność. Możliwe są różne formaty oraz pomysły na posty np. pokazanie zalety produktu, efekty przed i po czy przewodnik albo tutorial.

3. Wideo typu „behind the scenes”

Video marketing jest strategią, która pozwala na promocję produktów lub usług oraz budowę świadomości marki. Korzysta z niej ok. 87% marketerów. Materiały zza kulis umożliwiają budowanie autentycznego wizerunku marki. Pokazują działalność firmy, proces produkcji czy codzienne życie zespołu.

W filmiku mogą się znaleźć: wywiady, wpadki, rzeczywiste rozwiązywanie problemów czy sytuacje interakcji pracowników.

Dzięki video nie tylko buduje się autentyczność marki, ale również poprawia się zaufanie do niej społeczności. Wideo typu „behind the scenes” można publikować na:

  • Instagram Stories,
  • TikToku,
  • YouTube Shorts.

Wideo wyjaśniające, testowanie czy demonstrowanie produktów to niektóre z dostępnych form.  Dzień z życia firmy, wycieczka po biurze, proces kreacji – zastanów się, co może zaciekawić Twoich odbiorców.

4. Treści generowane przez użytkowników (UGC – User-Generated Content)

UGC staje się potężnym narzędziem marketingowym. Angażuje zwykłych konsumentów, nie zaś ekspertów, do tworzenia treści. Mogą to być różnego rodzaju opinie i recenzje produktów, posty na blogach czy testowe wideo na Social Mediach. Można do tego wykorzystać m.in. TikToka, Instagrama czy Facebooka.

Jak można zachęcić klientów do tworzenia treści o Twojej marce? Przez różne:

  • konkursy,
  • hashtagi,
  • narzędzia społecznościowe.

Treści UGC nie tylko odpowiadają za wiarygodność i autentyczność, ale też zwiększają zaangażowanie internautów i pozwalają zaoszczędzić czas i zasoby. Wpływają pozytywnie na lokalne SEO i minimalizują współczynnik odrzuceń.

Przykładem contentu dzielonego była kampania Coca-Coli z hashtagiem #ShareACoke.

5. Interaktywne raporty i infografiki

O tym że kreacje graficzne mają potencjał, wie wiele firm. Dlatego warto je wykorzystać do komunikacji z klientem. Infografiki przekazują informacje w prosty sposób. Zaliczają się do nich gifografiki czy interaktywne animacje np. przyciski do kliknięcia.

Storytelling danych to z kolei przykład marketingu narracyjnego. Sprowadza się do tworzenia fabuły spójnej, klarownej i angażującej. Do skutecznych formatów można zaliczyć:

  • dynamiczne infografiki,
  • interaktywne raporty branżowe,
  • wykresy czy diagramy.

Interaktywne grafiki wiążą się z szeregiem zalet. Zwiększają zaangażowanie użytkowników i umożliwiają lepsze zapamiętywanie informacji.

Z jakich narzędzi można korzystać do ich tworzenia? Z Fluorish, Canvy czy Piktochartu. Do interaktywnych raportów wykorzystaj za to np. Power BI.

Jakie rodzaje treści stosować? Podsumowanie

Znasz już kreatywne sposoby na dzielenie się contentem w Internecie. Pamiętaj, że to nie jest jeszcze wszystko! Alternatywą mogą być webinary, wizualizacje danych czy podcasty. Dzięki nim nie tylko poprawisz wizerunek  swojej marki, ale też przyciągniesz do niej nowych odbiorców. Przełamiesz także schematy i będziesz o krok przed konkurencją, stosującą tradycyjne metody.

Strategia contentowa to podstawa. Warto eksperymentować i testować różne dostępne formaty i publikować je regularnie. W ten sposób można wybrać najlepszy dla swojej firmy. Dlatego zastanów się: Który z tych formatów zamierzasz wypróbować jako pierwszy?.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt