Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO | autor: Artefakt

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać!

1. Interaktywne quizy i testy

Quizy i testy mają moc przyciągania użytkowników – przedłużają czas spędzany na stronie WWW i wiążą się z niskim współczynnikiem odrzuceń. W dodatku przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki.

Dlaczego quizy i testy angażują internautów? Ponieważ pojawiają się dzięki nim:

  • element grywalizacji,
  • ciekawość wyników.

Stosuje się je w celu m.in. rozbudowy bazy mailingowej, zwiększenia ruchu na stronie internetowej czy zwiększenia świadomości marki. Jest to także dobry sposób na ogłoszenie wydarzenia np. wprowadzenie nowego produktu.

Przykładem udanych quizów mogą być liczne testy dopasowania produktów.

Jakie narzędzia przydadzą się do ich tworzenia? Typeform, Google Forms czy Outgrow. Quizy najlepiej promować przez wstawienie go na stronie internetowej czy blogu, jak również w Social Mediach czy w newsletterze.

2. Mikrotreści w formie karuzel (carousel posts)

Mikrotreści to wszystkie krótkie teksty, które znajdują się na stronie WWW. Mogą to być komunikaty o błędach, treści na przyciskach czy powiadomienia albo komentarze. Przy tym mogą być wyświetlane jako posty wieloslajdowe na:

  • Instagramie,
  • LinkedInie.

Swoją skuteczność zawdzięczają łatwości w przyswajaniu informacji czy większej retencji odbiorców.

Angażujące karuzele można tworzyć poprzez następujący schemat:

Problem → Rozwiązanie → CTA (Call-to-Action)

Mikrotreści wstawiane na Social Mediach są interaktywne, wszechstronne jeśli chodzi o format oraz zwiększające widoczność. Możliwe są różne formaty oraz pomysły na posty np. pokazanie zalety produktu, efekty przed i po czy przewodnik albo tutorial.

3. Wideo typu „behind the scenes”

Video marketing jest strategią, która pozwala na promocję produktów lub usług oraz budowę świadomości marki. Korzysta z niej ok. 87% marketerów. Materiały zza kulis umożliwiają budowanie autentycznego wizerunku marki. Pokazują działalność firmy, proces produkcji czy codzienne życie zespołu.

W filmiku mogą się znaleźć: wywiady, wpadki, rzeczywiste rozwiązywanie problemów czy sytuacje interakcji pracowników.

Dzięki video nie tylko buduje się autentyczność marki, ale również poprawia się zaufanie do niej społeczności. Wideo typu „behind the scenes” można publikować na:

  • Instagram Stories,
  • TikToku,
  • YouTube Shorts.

Wideo wyjaśniające, testowanie czy demonstrowanie produktów to niektóre z dostępnych form.  Dzień z życia firmy, wycieczka po biurze, proces kreacji – zastanów się, co może zaciekawić Twoich odbiorców.

4. Treści generowane przez użytkowników (UGC – User-Generated Content)

UGC staje się potężnym narzędziem marketingowym. Angażuje zwykłych konsumentów, nie zaś ekspertów, do tworzenia treści. Mogą to być różnego rodzaju opinie i recenzje produktów, posty na blogach czy testowe wideo na Social Mediach. Można do tego wykorzystać m.in. TikToka, Instagrama czy Facebooka.

Jak można zachęcić klientów do tworzenia treści o Twojej marce? Przez różne:

  • konkursy,
  • hashtagi,
  • narzędzia społecznościowe.

Treści UGC nie tylko odpowiadają za wiarygodność i autentyczność, ale też zwiększają zaangażowanie internautów i pozwalają zaoszczędzić czas i zasoby. Wpływają pozytywnie na lokalne SEO i minimalizują współczynnik odrzuceń.

Przykładem contentu dzielonego była kampania Coca-Coli z hashtagiem #ShareACoke.

5. Interaktywne raporty i infografiki

O tym że kreacje graficzne mają potencjał, wie wiele firm. Dlatego warto je wykorzystać do komunikacji z klientem. Infografiki przekazują informacje w prosty sposób. Zaliczają się do nich gifografiki czy interaktywne animacje np. przyciski do kliknięcia.

Storytelling danych to z kolei przykład marketingu narracyjnego. Sprowadza się do tworzenia fabuły spójnej, klarownej i angażującej. Do skutecznych formatów można zaliczyć:

  • dynamiczne infografiki,
  • interaktywne raporty branżowe,
  • wykresy czy diagramy.

Interaktywne grafiki wiążą się z szeregiem zalet. Zwiększają zaangażowanie użytkowników i umożliwiają lepsze zapamiętywanie informacji.

Z jakich narzędzi można korzystać do ich tworzenia? Z Fluorish, Canvy czy Piktochartu. Do interaktywnych raportów wykorzystaj za to np. Power BI.

Jakie rodzaje treści stosować? Podsumowanie

Znasz już kreatywne sposoby na dzielenie się contentem w Internecie. Pamiętaj, że to nie jest jeszcze wszystko! Alternatywą mogą być webinary, wizualizacje danych czy podcasty. Dzięki nim nie tylko poprawisz wizerunek  swojej marki, ale też przyciągniesz do niej nowych odbiorców. Przełamiesz także schematy i będziesz o krok przed konkurencją, stosującą tradycyjne metody.

Strategia contentowa to podstawa. Warto eksperymentować i testować różne dostępne formaty i publikować je regularnie. W ten sposób można wybrać najlepszy dla swojej firmy. Dlatego zastanów się: Który z tych formatów zamierzasz wypróbować jako pierwszy?.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt