Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.03.2025 | czas czytania: 2:00 min | SEO | autor: Artefakt

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

5 typów treści, których prawdopodobnie nie używasz. Warto je znać!

Content na stronach internetowych ma znaczenie dla SEO i pozycji w wyszukiwarkach. Łatwo jednak zapomnieć, że powinien być tworzony przede wszystkim dla internautów, a nie robotów. Tylko wtedy będzie działać. Blogi czy posty na Social Media to dziś podstawa. Jak sprawić, by content był bardziej kreatywny? Oto 5 rodzajów treści, które warto znać!

1. Interaktywne quizy i testy

Quizy i testy mają moc przyciągania użytkowników – przedłużają czas spędzany na stronie WWW i wiążą się z niskim współczynnikiem odrzuceń. W dodatku przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki.

Dlaczego quizy i testy angażują internautów? Ponieważ pojawiają się dzięki nim:

  • element grywalizacji,
  • ciekawość wyników.

Stosuje się je w celu m.in. rozbudowy bazy mailingowej, zwiększenia ruchu na stronie internetowej czy zwiększenia świadomości marki. Jest to także dobry sposób na ogłoszenie wydarzenia np. wprowadzenie nowego produktu.

Przykładem udanych quizów mogą być liczne testy dopasowania produktów.

Jakie narzędzia przydadzą się do ich tworzenia? Typeform, Google Forms czy Outgrow. Quizy najlepiej promować przez wstawienie go na stronie internetowej czy blogu, jak również w Social Mediach czy w newsletterze.

2. Mikrotreści w formie karuzel (carousel posts)

Mikrotreści to wszystkie krótkie teksty, które znajdują się na stronie WWW. Mogą to być komunikaty o błędach, treści na przyciskach czy powiadomienia albo komentarze. Przy tym mogą być wyświetlane jako posty wieloslajdowe na:

  • Instagramie,
  • LinkedInie.

Swoją skuteczność zawdzięczają łatwości w przyswajaniu informacji czy większej retencji odbiorców.

Angażujące karuzele można tworzyć poprzez następujący schemat:

Problem → Rozwiązanie → CTA (Call-to-Action)

Mikrotreści wstawiane na Social Mediach są interaktywne, wszechstronne jeśli chodzi o format oraz zwiększające widoczność. Możliwe są różne formaty oraz pomysły na posty np. pokazanie zalety produktu, efekty przed i po czy przewodnik albo tutorial.

3. Wideo typu „behind the scenes”

Video marketing jest strategią, która pozwala na promocję produktów lub usług oraz budowę świadomości marki. Korzysta z niej ok. 87% marketerów. Materiały zza kulis umożliwiają budowanie autentycznego wizerunku marki. Pokazują działalność firmy, proces produkcji czy codzienne życie zespołu.

W filmiku mogą się znaleźć: wywiady, wpadki, rzeczywiste rozwiązywanie problemów czy sytuacje interakcji pracowników.

Dzięki video nie tylko buduje się autentyczność marki, ale również poprawia się zaufanie do niej społeczności. Wideo typu „behind the scenes” można publikować na:

  • Instagram Stories,
  • TikToku,
  • YouTube Shorts.

Wideo wyjaśniające, testowanie czy demonstrowanie produktów to niektóre z dostępnych form.  Dzień z życia firmy, wycieczka po biurze, proces kreacji – zastanów się, co może zaciekawić Twoich odbiorców.

4. Treści generowane przez użytkowników (UGC – User-Generated Content)

UGC staje się potężnym narzędziem marketingowym. Angażuje zwykłych konsumentów, nie zaś ekspertów, do tworzenia treści. Mogą to być różnego rodzaju opinie i recenzje produktów, posty na blogach czy testowe wideo na Social Mediach. Można do tego wykorzystać m.in. TikToka, Instagrama czy Facebooka.

Jak można zachęcić klientów do tworzenia treści o Twojej marce? Przez różne:

  • konkursy,
  • hashtagi,
  • narzędzia społecznościowe.

Treści UGC nie tylko odpowiadają za wiarygodność i autentyczność, ale też zwiększają zaangażowanie internautów i pozwalają zaoszczędzić czas i zasoby. Wpływają pozytywnie na lokalne SEO i minimalizują współczynnik odrzuceń.

Przykładem contentu dzielonego była kampania Coca-Coli z hashtagiem #ShareACoke.

5. Interaktywne raporty i infografiki

O tym że kreacje graficzne mają potencjał, wie wiele firm. Dlatego warto je wykorzystać do komunikacji z klientem. Infografiki przekazują informacje w prosty sposób. Zaliczają się do nich gifografiki czy interaktywne animacje np. przyciski do kliknięcia.

Storytelling danych to z kolei przykład marketingu narracyjnego. Sprowadza się do tworzenia fabuły spójnej, klarownej i angażującej. Do skutecznych formatów można zaliczyć:

  • dynamiczne infografiki,
  • interaktywne raporty branżowe,
  • wykresy czy diagramy.

Interaktywne grafiki wiążą się z szeregiem zalet. Zwiększają zaangażowanie użytkowników i umożliwiają lepsze zapamiętywanie informacji.

Z jakich narzędzi można korzystać do ich tworzenia? Z Fluorish, Canvy czy Piktochartu. Do interaktywnych raportów wykorzystaj za to np. Power BI.

Jakie rodzaje treści stosować? Podsumowanie

Znasz już kreatywne sposoby na dzielenie się contentem w Internecie. Pamiętaj, że to nie jest jeszcze wszystko! Alternatywą mogą być webinary, wizualizacje danych czy podcasty. Dzięki nim nie tylko poprawisz wizerunek  swojej marki, ale też przyciągniesz do niej nowych odbiorców. Przełamiesz także schematy i będziesz o krok przed konkurencją, stosującą tradycyjne metody.

Strategia contentowa to podstawa. Warto eksperymentować i testować różne dostępne formaty i publikować je regularnie. W ten sposób można wybrać najlepszy dla swojej firmy. Dlatego zastanów się: Który z tych formatów zamierzasz wypróbować jako pierwszy?.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

personalizacja doświadczeń użytkownika 22.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Personalizacja doświadczeń użytkownika dzięki AI

Czy marzysz o sklepie online, w którym każda rekomendacja trafia w potrzeby Twoich klientów? Albo e-mail marketing, który odpowiada na ich pytania, zanim zdążą je zadać? A może spotkałeś się już z taką obsługą klienta, która rozpoznaje styl zakupów i dostosowuje go do preferencji klientów? To nie przyszłość – to teraźniejszość. Personalizacja doświadczeń użytkownika napędzana przez sztuczną inteligencję rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy budują relacje z odbiorcami. Dzięki personalizacji marki nie tylko zwiększają sprzedaż, ale także zapewniają pozytywne doświadczenia klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, budując przy tym ich lojalność. Jak to robią? O tym właśnie przeczytasz w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt