Złe praktyki AdWords w 2016 r. – jak Google walczyło z niskiej jakości reklamami?

/ SEM
wyszukiwarka internetowa

Reklamodawcy muszą przestrzegać zasad AdWords, jeśli chcą, aby ich reklamy pojawiły się np. w wyszukiwarce, na stronach partnerów czy w serwisie YouTube. Eksperci Google pilnują, aby niskiej jakości treści reklamowe nie pojawiały się w sieci. W 2016 r. usuniętych zostało ponad 1,7 mld reklam sprzecznych z regulaminem – to ponad dwa razy więcej niż w 2015 r.! Jakie reklamy były najczęściej blokowane w ubiegłym roku przez zespół AdWords?

Reklamy AdWords

 

Reklamy nielegalnych produktów

Polityka AdWords zabrania promowania nielegalnych produktów i usług. Mimo to Google odnotowało w ubiegłym roku aż 68 mln treści reklamowych, które łamały tą zasadę. Wśród nich przeważały reklamy nielegalnych środków farmaceutycznych oraz działalności powiązanej z hazardem.

 

Reklamy wprowadzające w błąd

Google nieprzychylnie traktuje reklamodawców, którzy tworzą hasła reklamowe zawierające nieprawdziwe informacje. Blokowane są reklamy typu: Dzięki tej magicznej pigułce schudniesz 10 kg w tydzień. W ubiegłym roku dzięki działaniom zespołu AdWords w sieci nie pojawiło się 80 mln reklam mylących lub oszukujących użytkowników.

 

Self-clicking ads na mobile

Google piętnuje reklamy na urządzenia mobilne, które przekierowują użytkownika do strony nieznanej aplikacji i zaczynają jej pobieranie. Są one określane mianem self-clicking ads, ponieważ rozpoczynają określoną akcję bez wyraźnej zgody internauty. W 2016 r. zablokowanych zostało ponad 23 tys. tego typu reklam.

 

Reklamy oszukujące system weryfikacji AdWords

Reklamodawcy stają się coraz bardziej pomysłowi w oszukiwaniu systemu weryfikacji reklam AdWords. Dlatego czasem treści reklamowe sprzeczne z polityką Google mogą pojawić się np. w wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj o tzw. cloakersów, czyli osoby tworzące treść reklamową zgodną co prawda z polityką AdWords, ale odsyłającą do stron, które nie mogą lub nie powinny być promowane w sieci.

Jak to działa? Np. użytkownik widzi w wyszukiwarce reklamę nowego dziennika informacyjnego, a po kliknięciu w link przekierowywany jest na witrynę zajmującą się sprzedażą nielegalnych środków farmaceutycznych. Jeśli Google wykryje ten typ oszustwa, konto cloakersa jest od razu blokowane. W ubiegłym roku zespół AdWords uporał się z ponad tysiącem kont odpowiedzialnych za publikację oszukańczych reklam.

 

Jakie są konsekwencje naruszenia polityki AdWords?

Google podejmuje następujące działania, jeśli wykryje reklamy niezgodne z zasadami AdWords:

  • Blokuje reklamę,
  • Blokuje konto reklamodawcy,
  • A nawet zawiesza stronę reklamodawcy, który wielokrotnie próbuje złamać politykę AdWords.
Najnowsze artykuły na blogu:
SEO Content Marketing to skuteczne narzędzie zwiększania widoczności marki w internecie. Uważaj...
Do tej pory mogliśmy ustawiać atrybut follow lub nofollow w linkach wychodzących ze strony. Google...
Google Serach Console pozwala na dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki Google. Korzystaj z...
Google reaktywuje swój kanał na YouTube, przygotowując wideo poradniki dotyczące optymalizacji...
Sprawdź, jak w kilku krokach założyć darmową wizytówkę w Google Moja...