Złe praktyki w AdWords w 2016 r. - Blog Artefakt

Złe praktyki AdWords w 2016 r. – jak Google walczyło z niskiej jakości reklamami?

/ SEM
wyszukiwarka internetowa

Reklamodawcy muszą przestrzegać zasad AdWords, jeśli chcą, aby ich reklamy pojawiły się np. w wyszukiwarce, na stronach partnerów czy w serwisie YouTube. Eksperci Google pilnują, aby niskiej jakości treści reklamowe nie pojawiały się w sieci. W 2016 r. usuniętych zostało ponad 1,7 mld reklam sprzecznych z regulaminem – to ponad dwa razy więcej niż w 2015 r.! Jakie reklamy były najczęściej blokowane w ubiegłym roku przez zespół AdWords?

Reklamy AdWords

 

Reklamy nielegalnych produktów

Polityka AdWords zabrania promowania nielegalnych produktów i usług. Mimo to Google odnotowało w ubiegłym roku aż 68 mln treści reklamowych, które łamały tą zasadę. Wśród nich przeważały reklamy nielegalnych środków farmaceutycznych oraz działalności powiązanej z hazardem.

 

Reklamy wprowadzające w błąd

Google nieprzychylnie traktuje reklamodawców, którzy tworzą hasła reklamowe zawierające nieprawdziwe informacje. Blokowane są reklamy typu: Dzięki tej magicznej pigułce schudniesz 10 kg w tydzień. W ubiegłym roku dzięki działaniom zespołu AdWords w sieci nie pojawiło się 80 mln reklam mylących lub oszukujących użytkowników.

 

Self-clicking ads na mobile

Google piętnuje reklamy na urządzenia mobilne, które przekierowują użytkownika do strony nieznanej aplikacji i zaczynają jej pobieranie. Są one określane mianem self-clicking ads, ponieważ rozpoczynają określoną akcję bez wyraźnej zgody internauty. W 2016 r. zablokowanych zostało ponad 23 tys. tego typu reklam.

 

Reklamy oszukujące system weryfikacji AdWords

Reklamodawcy stają się coraz bardziej pomysłowi w oszukiwaniu systemu weryfikacji reklam AdWords. Dlatego czasem treści reklamowe sprzeczne z polityką Google mogą pojawić się np. w wynikach wyszukiwania. Chodzi tutaj o tzw. cloakersów, czyli osoby tworzące treść reklamową zgodną co prawda z polityką AdWords, ale odsyłającą do stron, które nie mogą lub nie powinny być promowane w sieci.

Jak to działa? Np. użytkownik widzi w wyszukiwarce reklamę nowego dziennika informacyjnego, a po kliknięciu w link przekierowywany jest na witrynę zajmującą się sprzedażą nielegalnych środków farmaceutycznych. Jeśli Google wykryje ten typ oszustwa, konto cloakersa jest od razu blokowane. W ubiegłym roku zespół AdWords uporał się z ponad tysiącem kont odpowiedzialnych za publikację oszukańczych reklam.

 

Jakie są konsekwencje naruszenia polityki AdWords?

Google podejmuje następujące działania, jeśli wykryje reklamy niezgodne z zasadami AdWords:

  • Blokuje reklamę,
  • Blokuje konto reklamodawcy,
  • A nawet zawiesza stronę reklamodawcy, który wielokrotnie próbuje złamać politykę AdWords.
Również na naszym blogu
Wskazówki Google dla Webmasterów to rozbudowany dokument, w którym zawarte są dobre praktyki...
Semantyczne słowa kluczowe pomagają nasycić treść frazami, które wspomogą pozycjonowanie serwisu...
Pozycjonowanie sezonowe pomaga zwiększyć współczynnik konwersji w szczycie sezonu. Jak realizować...
Pisanie tekstów na nową stronę internetową to nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak zaplanować...
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...