Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.06.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Wszystko o rozszerzeniach linków do podstron

Wszystko o rozszerzeniach linków do podstron

Linki do podstron to rozszerzenie reklam AdWords w wyszukiwarce. Zostało ono wprowadzone w 2010 roku pod nazwą linki do witryny. Funkcja ta pozwala rozszerzyć podstawową reklamę tekstową o linki do poszczególnych części serwisu reklamodawcy. Dzięki linkom do podstron użytkownik może przejść bezpośrednio do sekcji z informacjami lub produktami, które najbardziej go interesują. Jest to też informacja, jakich treści można spodziewać się na stronie, jakie kategorie produktów albo usług oferuje reklamodawca itp. Z tego rozszerzenia warto więc korzystać praktycznie w każdej branży.

Konfiguracja

Linki do podstron można dodać do reklam w systemie AdWords na karcie Rozszerzenia reklam w kampaniach kierowanych na sieć wyszukiwania lub na sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową. Jeśli ich nie dodamy, system może też tworzyć za nas automatyczne linki do podstron. Nie jest to mechanizm doskonały i może wybrać podstrony, których nie chcemy reklamować. Warto więc stworzyć je samodzielnie.

Link do podstrony składa się z trzech podstawowych elementów:

  • tekstu linku, czyli elementu klikalnego, który będzie przenosił do odpowiedniej podstrony (maksymalnie 25 znaków),
  • końcowego adresu URL, do którego prowadzi rozszerzenie,
  • opcjonalnie dwóch linijek tekstu, którymi można dodatkowo opisać link (po 35 znaków).

Dodatkowy tekst nie zawsze będzie wyświetlany przez system; wszystko zależy od dostępnego miejsca na stronie wyszukiwania. Trzeba też pamiętać, że nawet prawidłowe skonfigurowanie linków do podstron nie gwarantuje ich wyświetlania przy reklamie.

Kiedy wyświetlają się linki do podstron?

Linki do podstron mogą wyświetlać się w różnej kolejności, ilości, z dodatkowym opisem lub bez niego. W reklamach wyświetlanych na komputerach może pojawić się od dwóch do sześciu rozszerzeń linków do podstron przy danej reklamie, a na urządzeniach mobilnych może ich być maksymalnie cztery.

O tym, czy tego typu rozszerzania w ogóle wyświetlą się przy reklamie, decyduje system. Brane są tu pod uwagę dwie kwestie: czy wyświetlenie linków do podstron zwiększy efektywność reklamy oraz czy pozycja reklamy i jej ranking są wystarczająco wysokie. Czasem może się okazać, że inne typy rozszerzeń są bardziej atrakcyjne i rozszerzenia linków do podstron nie wyświetlą się. Jeśli natomiast reklama ma niską pozycję, system będzie częściej wyświetlał linki do podstron konkurencji, która plasuje się wyżej. Warto więc zadbać o wysoką pozycję reklamy, jeśli zależy nam na wyświetlaniu różnego typu rozszerzeń reklam, w tym linków do podstron.

O formacie linków do podstron również decyduje ilość dostępnego miejsca na rozszerzenia. Jeśli reklama ma wysoką pozycję i jakość to bardziej prawdopodobne, że wyświetli się przy niej więcej linków do podstron i będą one zajmować więcej miejsca (dzięki wyświetlaniu dodatkowych opisów).

Skuteczność linków do podstron

Linki do podstron warto jest monitorować, aby ocenić, jaki mają wpływ na klikalność reklamy i jej efektywność. Najczęściej reklamy, przy których wyświetlają się linki do podstron, są częściej klikane, niż reklamy bez tego rozszerzenia, więc warto je stosować. Można również przeprowadzić analizę klikalności poszczególnych linków do podstron, aby określić, które sekcje w serwisie cieszą się największym zainteresowaniem.

Jak stworzyć atrakcyjne linki do podstron?

Aby stworzyć atrakcyjne dla użytkowników linki do podstron zwiększające efektywność reklamy, należy zacząć od określenia, czego użytkownicy będą szukać na Twojej stronie. Czy będzie to cennik, rekomendacje klientów, czy kategorie produktów? Wszystko zależy od branży i oferty. Warto testować różne opcje.

W następnym kroku należy stworzyć atrakcyjne, zachęcające do kliknięcia teksty i opisy linków. Należy krótko poinformować, co można znaleźć pod danym linkiem i dlaczego warto w niego kliknąć.

Warto też stosować różne linki do podstron dla różnych grup reklam. Dzięki temu będziemy mogli lepiej dopasować tematykę linków i zainteresować użytkownika. Jeśli np. mamy grupę reklam dotyczącą obuwia damskiego, linkami do podstron mogą być odnośniki do różnych typów tego obuwia: szpilek, sandałów, czółenek itp. Będzie to bardziej efektywne niż dodawanie odnośników do kategorii niezwiązanych ze słowami kluczowymi w tej grupie reklam, np. obuwie męskie, obuwie dziecięce, torebki itp.

Podsumowując, dobre linki do podstron powinny przykuwać uwagę użytkownika, zachęcać go do kliknięcia w reklamę i nieść ze sobą potrzebne informacje.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt