Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.07.2023 | czas czytania: 5 | SEM | autor: Artefakt

Reklamy szczególnej kategorii na Facebooku – co warto wiedzieć na ich temat?

Reklamy szczególnej kategorii na Facebooku – co warto wiedzieć na ich temat?

Kampanie Facebook Ads, a w zasadzie już Meta Ads, nie tracą na popularności. Za ich pomocą jesteśmy w stanie zwiększyć liczbę osób obserwujących nasz profil, zdobyć więcej reakcji pod postami czy zainteresować użytkowników organizowanym przez nas wydarzeniem. Kampanie Facebook Ads przyczyniają się również do generowania ruchu w naszej witrynie, pomagają w zdobywaniu nowych leadów i większej liczby konwersji, a także poszerzają nasze zasięgi oraz zwiększają rozpoznawalność marki. Możliwości jest wiele i tylko od nas – a w zasadzie o naszej strategii marketingowej – zależy, jaki cel kampanii Meta Ads wybrać.

Facebook to przystępne źródło dla każdego przedsiębiorcy. Każdego dnia korzystają z niego w końcu miliony użytkowników. Łatwo więc za jego pośrednictwem dotrzeć do grupy odbiorców w każdym wieku. Czy są jednak jakieś ograniczenia, jeśli chodzi o targetowanie reklam? Tak, są i o tym powiemy w dalszej części artykułu.

Meta Ads i grupy odbiorców

Zawsze po wybraniu celu kampanii (do wyboru mamy rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocję aplikacji oraz sprzedaż) przychodzi moment na sprecyzowanie grupy odbiorców naszej reklamy. Jest to dość istotny proces, ponieważ od niego w dużej mierze zależy efektywność naszej kampanii. Grupa docelowa może być dobierana na podstawie takich kryteriów jak: lokalizacja, wiek, płeć, zainteresowania, zachowania, dane demograficzne, język. Do tego dochodzą listy odbiorców, czyli remarketing lub lookalike, czyli osoby podobne do tych, które weszły już w jakąkolwiek interakcje z Twoją firmą w sieci. W kampaniach Meta Ads mamy także możliwość wykluczania poszczególnych grup odbiorców oraz zawężania targetowania – dzięki temu nasze reklamy jeszcze precyzyjniej będą docierać do naszych potencjalnych klientów lub usługobiorców.

 

 

źródło: https://pl-pl.facebook.com/business/ads/ad-targeting?content_id

Ustawienia grupy odbiorców mogą być edytowane właściwie w każdym momencie trwania kampanii. Co ważne, takie zmiany powodują, że reklama ponownie trafia do fazy „uczenia się”, a więc system ponownie uczy się, do jakich odbiorców ma ją kierować. Może mieć to też wpływ na skuteczność kampanii.

Reklamy szczególnej kategorii

Meta Ads definiuje też grupę reklam, które określane są jako „szczególne kategorie”. Zaliczamy do nich:

  • reklamy dotyczące ofert kart kredytowych, pożyczek samochodowych, finansowania długoterminowego lub innych powiązanych możliwości. Kategoria: Kredyt
  • reklamy dotyczące ofert pracy, staży, programów certyfikacji zawodowej lub innych powiązanych możliwości. Kategoria: Zatrudnienie
  • reklamy dotyczące ofert nieruchomości, ubezpieczeń dla właścicieli domów, pożyczek hipotecznych lub innych powiązanych możliwości. Kategoria: Nieruchomości
  • reklamy dotyczące tematów społecznych, takich jak ekonomia lub prawa obywatelskie i społeczne, wybory, kampanie polityczne lub reklamy osób biorących aktywny udział w kampaniach. Kategoria: Tematy społeczne, wyborcze lub polityczne.

Jeśli nasza kampania ma dotyczy któregokolwiek z powyższych tematów, konieczne jest, oznaczenie jej jako reklamy szczególnej kategorii. W przeciwnym razie zostanie wstrzymana przez system i jej wyświetlanie będzie po prostu niemożliwe. Taka opcję mamy już na samym początku tworzenia kampanii, zaraz pod polem z nazwą.

źródło: https://pl-pl.facebook.com/business/help/298000447747885

Jak wygląda targetowanie kampanii w przypadku reklam szczególnej kategorii

Dobór grupy odbiorców w reklamach szczególnej kategorii jest dość ograniczony przez system. Nie mamy możliwości doboru wieku, płci, również szczegółowe opcje targetowania, które bazują na zainteresowaniach lub zachowaniach, są mocno okrojone. W dalszym ciągu możemy jednak korzystać z list remarketingowych czy lookalike oraz wybierać lokalizację – tutaj jednak uwaga: decydując się na wybór poszczególnego miasta, np. Wrocławia, od razu musimy dodać obszar minimum 15 km od niego.

Przy reklamach szczególnej kategorii ważne jest więc przede wszystkim skupienie się na grupach odbiorców, które już w jakiś sposób weszły w kontakt z naszą witryną – odwiedziły ją, dodały produkt do koszyka lub go zakupiły, zareagowały na wcześniejsze kampanie lub po prostu są obserwatorami naszego fanpage.

Ograniczone możliwości targetowania wcale nie muszą więc oznaczać, że Twoja reklama z góry jest skazana na porażkę. Nie bój się więc pokazywać swoją markę w Internecie, nawet jeśli treść Twojej kampanii jest traktowana przez system Meta Ads jako temat wrażliwy.

Reklamy szczególnej kategorii – o czym jeszcze warto pamiętać?

Jeśli nasza kampania ma dotyczyć tematów społecznych, wyborczych lub politycznych, to przed jej uruchomieniem konieczne będzie potwierdzenie tożsamości reklamodawcy. Jak to zrobić? Poprzez wysłanie do Meta kopii ważnego dokumentu tożsamości, wydanego przez organ administracji państwowej. Informacje z dokumentu nie będą wyświetlane w reklamach. Dodatkowo powiązana z reklamą strona również musi zostać zweryfikowana. Dlaczego te dwa procesy są wymagane przez system? Meta argumentuje to w ten sposób, że jako platformie reklamowej zależy jej, by wybory i kampanie wyborcze, przeprowadzane były w sposób bezpieczny, autentyczny i przejrzysty.

Warto również pamiętać o tym, że system Meta weryfikuje nie tylko treści reklam oraz banery reklamowe. Sprawdzane są tutaj również docelowe strony internetowe, do których linkują kampanie. Nie możemy więc łudzić się, że obejdziemy system poprzez zamieszczenie krótkiego, mętnego tekstu reklamowego, w którym nie wyjaśnimy, czego w zasadzie dotyczy nasza promocja. Niestety w takim przypadku bardzo ryzykujemy tym, że Meta wykryje oszustwo, czego skutkiem będzie oczywiście wstrzymanie kampanii.

źródło: https://pl-pl.facebook.com/business/ads/review-policy-guidelines

Dlaczego reklamy szczególnej kategorii w ogóle istnieją?

Odpowiedź na wyżej zadane pytanie jest prosta i logiczna. Reklamy szczególnej kategorii zostały wprowadzone, by uniknąć wszelkiego rodzaju dyskryminacji, jaką mogą kierować się reklamodawcy. Ten argument wydaje się być szczególnie trafny, gdy pomyślimy o reklamach dotyczących ofert pracy lub staży. Nikt z nas nie chce być wykluczany ze względu na płeć, wiek, status majątkowy lub pochodzenie. Reklamy szczególnej kategorii mają więc za zadanie zmniejszać przejawy dyskryminacji, szczególnie że każdy z nas, nawet jako użytkownik portalu społecznościowego, ma prawo do równego traktowania.

Jeśli na portalu Facebook albo na jakiejkolwiek innej stronie zauważysz reklamę lub po prostu zwykły post, który wydaje Ci się w jakiś sposób dyskryminujący, pamiętaj o tym, że masz możliwość zgłoszenia takiej treści.

Meta Ads jako narzędzie reklamowe

Wiemy już, że Meta Ads zapewnia niemal nieograniczone możliwości, w przypadku kampanii reklamowych. To narzędzie, które zdecydowanie warto wykorzystać, jeśli zależy nam na zbudowaniu rozpoznawalności naszej marki – firmowej lub osobistej, zwiększeniu liczby konwersji i wizyt w witrynie, lub po prostu na stworzeniu społeczności internetowej, która z kolei w sposób organiczny pomoże nam rozkręcić zasięgi.

Warto znać to narzędzie i być świadomym zarówno jego możliwości, jak i ograniczeń. To właśnie pod nie musimy dopasować naszą strategię marketingową – tylko wtedy będzie mogła być w pełni efektywna. Konieczne jest także regularne śledzenie zmian i nowości, jakie z pewnością będzie wprowadzać ten system – niewykluczone, że za kilka tygodni lub miesięcy, coś w temacie reklam szczególnej kategorii się zmieni. Warto więc być z tymi informacjami na bieżąco, szczególnie jeśli nasze kampanie dotyczą któregoś ze wspomnianych wcześniej czterech tematów.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt