Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Reklamy elastyczne w sieci reklamowej Google

/ SEM
reklama mobilna google adwords

Wprowadzenie rozszerzonych reklam tekstowych nie jest jedyną zmianą, którą Google wprowadziło ostatnio w swoich formatach reklamowych. Od kilku tygodni uruchamiane są stopniowo również reklamy elastyczne w sieci reklamowej Google. Ich innowacyjność polega na tym, że system automatycznie dopasowuje je do miejsc reklamowych w wielu formatach, również tekstowych. Jedyne co trzeba zrobić, to wprowadzić teksty i grafiki reklamowe w narzędziu do tworzenia reklam elastycznych na koncie AdWords.

 

Reklamy elastyczne - edytor

 

W edytorze należy wprowadzić 2 nagłówki reklamy, opis, nazwę firmy, końcowy URL, a także wgrać 2 zdjęcia – jedno jako logo (opcjonalnie), drugie jako główny obraz. Resztę system zrobi za nas – dopasuje wyświetlane elementy do typu i rozmiaru miejsca reklamowego.

Większy zasięg bez wysiłku

Google sugeruje, aby od teraz zamiast reklam tekstowych w GDN tworzyć reklamy elastyczne, które będą skuteczniej docierać do użytkowników w aplikacjach i witrynach. Dzięki temu prostemu narzędziu możemy znacznie zwiększyć zasięg kampanii w porównaniu do wykorzystywania tylko kilku najpopularniejszych formatów banerów. Oszczędzamy również czas i obniżamy koszty tworzenia kreacji reklamowych, co jest ważne dla małych reklamodawców lub tych, którzy chcą przeprowadzać krótkie testy kampanii w sieci reklamowej.

Wprowadzenie nowego rodzaju reklam rozwiązuje również problem nieodpowiednich grafik w rozszerzonych reklamach tekstowych w sieci reklamowej, w których system automatycznie tworzył kreacje.
Warto już teraz zacząć testować reklamy elastyczne, ponieważ od 26 października nie będzie można już tworzyć ani edytować standardowych reklam tekstowych w sieci GDN.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prowadząc warsztat samochodowy, warto reklamować swoje usługi w internecie. Postaw na...
Przyjazne adresy URL są ukłonem w stronę użytkowników oraz robotów wyszukiwarki. Dzięki nim można...
NAP to anglojęzyczny skrót (Name, Adress, Phone) oznaczający dane adresowe przedsiębiorcy. Jak...
Przybliżamy dość specyficzną usługę jaką jest pozycjonowanie, na co zwrócić uwagę przy analizie...
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...