W ubiegłym tygodniu w Kalifornii odbyła się konferencja Google Marketing Next. Zespół AdWords opowiedział o nowościach i innowacjach, z których już niedługo skorzystają reklamodawcy. Tematem przewodnim były uczące się systemy (machine learning), Google Attribution, reklamy zwiększające sprzedaż lokalnych biznesów oraz funkcja odbiorców na rynku w sieci wyszukiwania.
Atrybucje Google – analizuj skuteczność przekazu reklamowego
Google Attribution to usługa pozwalająca na zmierzenie skuteczności poszczególnych działań marketingowych kierowanych na różne urządzenia i kanały. Do tej pory marketerom trudno było zweryfikować, czy reklamy wyświetlane na smartfonach przyczyniają się do zakupów użytkowników dokonywanych za pomocą urządzeń stacjonarnych. Atrybucje Google mają ułatwić sprawdzanie efektywności podejmowanych działań reklamowych.
Działanie Google Attribution wygląda następująco:
Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/05/powering-ads-and-analytics-innovations.html
Zbieranie danych z różnych kanałów jest możliwe dzięki integracji narzędzi AdWords, Analytics oraz DoubleClick Search. Skuteczność kampanii analizujemy za pomocą wybranego modelu atrybucji, np. atrybucji opartej na danych. W tym przypadku skorzystamy z potencjału machine learning i dowiemy się, np. które reklamy sprawdzają się w odniesieniu do poszczególnych grup klientów.
Dzięki połączeniu Google Attribution z AdWords oraz DoubleClick reklamodawca od razu może przeprowadzić optymalizację kampanii reklamowych, aktualizując stawki lub przesuwając budżet pomiędzy poszczególnymi grupami reklam.
Atrybucje dostępne są w wersji beta, a zgodnie z obietnicami Google to narzędzie w najbliższych miesiącach zostanie udostępnione kolejnym reklamodawcom.
Analizowanie sprzedaży w placówkach stacjonarnych
Prowadzenie lokalnego biznesu wymaga kierowania reklam wyłącznie do osób, które są zainteresowane określonymi produktami lub usługami w pobliżu lokalizacji sklepu lub siedziby firmy. Reklamodawca może skorzystać ze specjalnych formatów reklam lub stosować odpowiednie rozszerzenia, by skierować potencjalnych klientów do swojej placówki.
Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/05/powering-ads-and-analytics-innovations.html
Reklamodawcy mogą skorzystać z pomiaru wizyt oferowanego przez Google, by śledzić skuteczność reklam wyświetlanych w sieci. Usługa jest dostępna w kampaniach prowadzonych w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej i kampaniach produktowych. W przyszłości technologia obejmie także kampanie TrueView na YouTube.
Odbiorcy na rynku w sieci wyszukiwania
To kolejna nowość dostępna już dla wszystkich reklamodawców w panelu AdWords. Pozwala na zwiększenie sprzedaży poprzez kierowanie reklam do użytkowników, który kończą proces podejmowania decyzji i są gotowi sfinalizować zakup. Jak to działa? Systemy uczenia się analizują zapytania wpisywane do wyszukiwarki i określają moment, w którym internauta poszukuje sklepu, by kupić poszukiwaną uprzednio rzecz. Wtedy wśród linków sponsorowanych pojawia się oferta reklamodawcy korzystającego z funkcji odbiorcy na rynku w sieci wyszukiwania.
Wykorzystanie machine learning w kampaniach AdWords z pewnością umożliwi zwiększanie skuteczności podejmowanych działań reklamowych oraz przyspieszy analizę danych dotyczących zachowań potencjalnych i obecnych klientów.