Machine learning oraz Atrybucje Google w AdWords - Blog Artefakt

Machine learning oraz Atrybucje Google w AdWords

/ SEM
Strategia Google

W ubiegłym tygodniu w Kalifornii odbyła się konferencja Google Marketing Next. Zespół AdWords opowiedział o nowościach i innowacjach, z których już niedługo skorzystają reklamodawcy. Tematem przewodnim były uczące się systemy (machine learning), Google Attribution, reklamy zwiększające sprzedaż lokalnych biznesów oraz funkcja odbiorców na rynku w sieci wyszukiwania.

Atrybucje Google – analizuj skuteczność przekazu reklamowego

Google Attribution to usługa pozwalająca na zmierzenie skuteczności poszczególnych działań marketingowych kierowanych na różne urządzenia i kanały. Do tej pory marketerom trudno było zweryfikować, czy reklamy wyświetlane na smartfonach przyczyniają się do zakupów użytkowników dokonywanych za pomocą urządzeń stacjonarnych. Atrybucje Google mają ułatwić sprawdzanie efektywności podejmowanych działań reklamowych.

Działanie Google Attribution wygląda następująco:

Atrybucje Google

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/05/powering-ads-and-analytics-innovations.html

Zbieranie danych z różnych kanałów jest możliwe dzięki integracji narzędzi AdWords, Analytics oraz DoubleClick Search. Skuteczność kampanii analizujemy za pomocą wybranego modelu atrybucji, np. atrybucji opartej na danych. W tym przypadku skorzystamy z potencjału machine learning i dowiemy się, np. które reklamy sprawdzają się w odniesieniu do poszczególnych grup klientów.

Dzięki połączeniu Google Attribution z AdWords oraz DoubleClick reklamodawca od razu może przeprowadzić optymalizację kampanii reklamowych, aktualizując stawki lub przesuwając budżet pomiędzy poszczególnymi grupami reklam.

Atrybucje dostępne są w wersji beta, a zgodnie z obietnicami Google to narzędzie w najbliższych miesiącach zostanie udostępnione kolejnym reklamodawcom.

Analizowanie sprzedaży w placówkach stacjonarnych

Prowadzenie lokalnego biznesu wymaga kierowania reklam wyłącznie do osób, które są zainteresowane określonymi produktami lub usługami w pobliżu lokalizacji sklepu lub siedziby firmy. Reklamodawca może skorzystać ze specjalnych formatów reklam lub stosować odpowiednie rozszerzenia, by skierować potencjalnych klientów do swojej placówki.

reklamy lokalne

Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/05/powering-ads-and-analytics-innovations.html

Reklamodawcy mogą skorzystać z pomiaru wizyt oferowanego przez Google, by śledzić skuteczność reklam wyświetlanych w sieci. Usługa jest dostępna w kampaniach prowadzonych w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej i kampaniach produktowych. W przyszłości technologia obejmie także kampanie TrueView na YouTube.

Odbiorcy na rynku w sieci wyszukiwania

To kolejna nowość dostępna już dla wszystkich reklamodawców w panelu AdWords. Pozwala na zwiększenie sprzedaży poprzez kierowanie reklam do użytkowników, który kończą proces podejmowania decyzji i są gotowi sfinalizować zakup. Jak to działa? Systemy uczenia się analizują zapytania wpisywane do wyszukiwarki i określają moment, w którym internauta poszukuje sklepu, by kupić poszukiwaną uprzednio rzecz. Wtedy wśród linków sponsorowanych pojawia się oferta reklamodawcy korzystającego z funkcji odbiorcy na rynku w sieci wyszukiwania.

Wykorzystanie machine learning w kampaniach AdWords z pewnością umożliwi zwiększanie skuteczności podejmowanych działań reklamowych oraz przyspieszy analizę danych dotyczących zachowań potencjalnych i obecnych klientów.

Również na naszym blogu
Wskazówki Google dla Webmasterów to rozbudowany dokument, w którym zawarte są dobre praktyki...
Semantyczne słowa kluczowe pomagają nasycić treść frazami, które wspomogą pozycjonowanie serwisu...
Pozycjonowanie sezonowe pomaga zwiększyć współczynnik konwersji w szczycie sezonu. Jak realizować...
Pisanie tekstów na nową stronę internetową to nie lada wyzwanie. Podpowiadamy, jak zaplanować...
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...