Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.01.2024 | czas czytania: 5 | SEM | autor: Artefakt

Jak osiągnąć work-life balance na home office? 13 wskazówek zdalnych copywriterów

Jak osiągnąć work-life balance na home office? 13 wskazówek zdalnych copywriterów

Praca w domu potrafi zatrzeć granicę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Częstsze przerwy i niska efektywność, której obawiają się pracodawcy, nie są największym problemem. Sporo pełnoetatowych pracowników skarży się, że home office przedłuża ich 8-godzinny dzień pracy, a chęć dokończenia zadań i spraw staje się silniejsza niż w biurze. Trudno odciąć się od obowiązków, kiedy komputer firmowy mamy na wyciągnięcie ręki, a maile od klientów i współpracowników spływają przez całą dobę. Czy można więc osiągnąć work-life balance, pracując zdalnie? Oczywiście! Poznaj 13 wskazówek od copywriterów na co dzień realizujących treści w domowej pracowni copywriterskiej.

Stałe godziny pracy

Warto wprowadzić sobie widełki godzinowe, w których rozpoczynamy i kończymy pracę (np. start między 8.00 a 9.00, a stop między 16:00 a 17:00). Dzięki temu wypracujemy rutynę podobną do pracy w biurze, co pozwoli mentalnie oddzielić życie osobiste od zawodowego.

Wczesne rozpoczynanie pracy

Na home office najczęściej mamy dość sporą dowolność w zakresie godzin pracy. Wiadomo, jedni z nas są rannymi ptaszkami, a inni należą do nocnych marków, jednak przy pełnieniu obowiązków zawodowych warto trzymać się zasady wczesnego rozpoczęcia dnia pracy. Im wcześniej zaczniemy, tym szybciej skończymy i zostanie nam więcej dnia na inne zajęcia.

Dobre wykorzystanie czasu przed pracą – poranna rutyna

Przed przystąpieniem do pracy warto zachowywać się tak, jakbyśmy mieli do niej wyjść – ubrać się, zjeść śniadanie, wyciszyć i dopiero usiąść do obowiązków. Mieszanie prywatnej rutyny z tą zawodową, np. siadanie do pracy w piżamie czy jedzenie płatków owsianych podczas odczytywania maili, może dekoncentrować i tylko wydłużać czas wykonywania danego zadania.

Ustalenie priorytetów i planu pracy

Dzięki stworzeniu planu dnia pracy będziemy odczuwać spokój, że damy radę ze wszystkimi obowiązkami. Jedni wolą rozpoczynać od trudniejszych zadań, inni preferują na początek odhaczyć wszystkie szybkie i pilne sprawy. Przygotowując harmonogram, warto przeanalizować, w jakich godzinach nasza produktywność jest najwyższa. Ten czas przeznaczamy na projekty wymagające dużego skupienia, cierpliwości i wnikliwości.

Obsługiwanie służbowego adresu e-mail wyłącznie w godzinach pracy

Freelancerzy często nie posiadają „służbowego” adresu e-mail. Warto go założyć, aby nie mieszać w jednej skrzynce odbiorczej obowiązków zawodowych ze sprawami osobistymi. I dodatkowa rada: maila firmowego nie należy sprawdzać poza godzinami pracy.

Niezaglądanie na portale społecznościowe

Media społecznościowe są strasznymi pożeraczami czasu. I choć pracując w domu, nikt nie zagląda nam zza pleców, a najczęściej rozliczani jesteśmy zadaniowo za wykonane obowiązki, warto ograniczyć czas poświęcony na zaglądanie na Facebooka, Instagrama, Snapchata. Te dystraktory potrafią skutecznie rozproszyć naszą uwagę.

Utrzymywanie kontaktu ze współpracownikami

Praca zdalna nie wyklucza dobrej komunikacji z zespołem. Zupełna separacja od możliwości konsultowania pomysłów może być kłopotliwa szczególnie wtedy, gdy wcześniej pracowaliśmy stacjonarnie. Warto omawiać nie tylko sprawy służbowe, ale i poświęcić kilka minut na lekką rozmowę o pracy w trakcie wirtualnego spotkania na kawie.

Robienie przerw

Warto robić przerwy o dogodnych porach i w ich czasie odchodzić od komputera, przejść do drugiego pomieszczenia lub wyjść na balkon. Zmiana otoczenia nawet na kilka minut pozwala umysłowi na kontakt z innymi bodźcami. To często pomaga zwiększyć efektywność pracy lub rozwiązać problemy, które po wielu godzinach patrzenia w monitor wydają się skomplikowane.

Praca poza domem

Home office można przenieść w przestrzeń publiczną, np. pracując w strefie coworkingowej, parku czy kawiarni. Kontakt z innymi ludźmi oraz nowa przestrzeń wprowadzają urozmaicenie i pobudzają do pracy.

Odseparowanie od spraw domowych w czasie pracy

Często przeszkodę i brak motywacji do pracy zdalnej stanowią domownicy, którzy naszą obecność traktują jak okazję do pogawędek lub zabawy. W tej sytuacji należy być asertywnym i stanowczym, jasno komunikując najbliższym, że kilka godzin w ciągu dnia mamy zarezerwowane tylko na wykonanie obowiązków zawodowych.

Odpoczynek od urządzeń elektronicznych

Po zakończonej pracy nie spędzajmy czasu wolnego przy komputerze. Dajmy odpocząć oczom i umysłowi, idźmy na spacer, poczytajmy książkę, pobawmy się ze zwierzakami domowymi, porozmawiajmy z bliskimi. Reset od urządzeń elektronicznych przyda się także w weekendy. Warto w czasie wolnym ograniczyć korzystanie z laptopa i serfowanie w internecie nawet w celach rozrywkowych.

Posiadanie zainteresowań niezwiązanych z pracą

By nie myśleć o pracy w czasie wolnym, trzeba posiadać zainteresowania niezwiązane z pełnionymi obowiązkami zawodowymi. Wielu marketerów często powtarza, że marketing jest ich pasją, ale nie warto poświęcać się tylko jednej dziedzinie. Odmienne hobby pomaga utrzymać komfort psychiczny.

Wykorzystywanie urlopu

Człowiek wypoczęty lepiej myśli :). W pracy zdalnej podobnie jak w stacjonarnej trzeba pamiętać o urlopie i odcięciu się od obowiązków zawodowych. Warto wolne dni wykorzystać na realizację zainteresowań, aktywność fizyczną, doprowadzenie przestrzeni domowo-zawodowej do porządku.

Praca zdalna to większe wyzwanie w poszukiwaniu work-life balance?

Home office może zaburzyć równowagę między życiem zawodowym a osobistym. Od naszej silnej woli i nastawienia zależy, jak zorganizujemy sobie pracę i czy uda nam się zachować komfort psychiczny. Warto poszukiwać własnych metod pozwalających oddzielić obowiązki zawodowe od domowych oraz od przyjemności.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt