Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.01.2024 | czas czytania: 5 | SEM | autor: Artefakt

Jak osiągnąć work-life balance na home office? 13 wskazówek zdalnych copywriterów

Jak osiągnąć work-life balance na home office? 13 wskazówek zdalnych copywriterów

Praca w domu potrafi zatrzeć granicę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Częstsze przerwy i niska efektywność, której obawiają się pracodawcy, nie są największym problemem. Sporo pełnoetatowych pracowników skarży się, że home office przedłuża ich 8-godzinny dzień pracy, a chęć dokończenia zadań i spraw staje się silniejsza niż w biurze. Trudno odciąć się od obowiązków, kiedy komputer firmowy mamy na wyciągnięcie ręki, a maile od klientów i współpracowników spływają przez całą dobę. Czy można więc osiągnąć work-life balance, pracując zdalnie? Oczywiście! Poznaj 13 wskazówek od copywriterów na co dzień realizujących treści w domowej pracowni copywriterskiej.

Stałe godziny pracy

Warto wprowadzić sobie widełki godzinowe, w których rozpoczynamy i kończymy pracę (np. start między 8.00 a 9.00, a stop między 16:00 a 17:00). Dzięki temu wypracujemy rutynę podobną do pracy w biurze, co pozwoli mentalnie oddzielić życie osobiste od zawodowego.

Wczesne rozpoczynanie pracy

Na home office najczęściej mamy dość sporą dowolność w zakresie godzin pracy. Wiadomo, jedni z nas są rannymi ptaszkami, a inni należą do nocnych marków, jednak przy pełnieniu obowiązków zawodowych warto trzymać się zasady wczesnego rozpoczęcia dnia pracy. Im wcześniej zaczniemy, tym szybciej skończymy i zostanie nam więcej dnia na inne zajęcia.

Dobre wykorzystanie czasu przed pracą – poranna rutyna

Przed przystąpieniem do pracy warto zachowywać się tak, jakbyśmy mieli do niej wyjść – ubrać się, zjeść śniadanie, wyciszyć i dopiero usiąść do obowiązków. Mieszanie prywatnej rutyny z tą zawodową, np. siadanie do pracy w piżamie czy jedzenie płatków owsianych podczas odczytywania maili, może dekoncentrować i tylko wydłużać czas wykonywania danego zadania.

Ustalenie priorytetów i planu pracy

Dzięki stworzeniu planu dnia pracy będziemy odczuwać spokój, że damy radę ze wszystkimi obowiązkami. Jedni wolą rozpoczynać od trudniejszych zadań, inni preferują na początek odhaczyć wszystkie szybkie i pilne sprawy. Przygotowując harmonogram, warto przeanalizować, w jakich godzinach nasza produktywność jest najwyższa. Ten czas przeznaczamy na projekty wymagające dużego skupienia, cierpliwości i wnikliwości.

Obsługiwanie służbowego adresu e-mail wyłącznie w godzinach pracy

Freelancerzy często nie posiadają „służbowego” adresu e-mail. Warto go założyć, aby nie mieszać w jednej skrzynce odbiorczej obowiązków zawodowych ze sprawami osobistymi. I dodatkowa rada: maila firmowego nie należy sprawdzać poza godzinami pracy.

Niezaglądanie na portale społecznościowe

Media społecznościowe są strasznymi pożeraczami czasu. I choć pracując w domu, nikt nie zagląda nam zza pleców, a najczęściej rozliczani jesteśmy zadaniowo za wykonane obowiązki, warto ograniczyć czas poświęcony na zaglądanie na Facebooka, Instagrama, Snapchata. Te dystraktory potrafią skutecznie rozproszyć naszą uwagę.

Utrzymywanie kontaktu ze współpracownikami

Praca zdalna nie wyklucza dobrej komunikacji z zespołem. Zupełna separacja od możliwości konsultowania pomysłów może być kłopotliwa szczególnie wtedy, gdy wcześniej pracowaliśmy stacjonarnie. Warto omawiać nie tylko sprawy służbowe, ale i poświęcić kilka minut na lekką rozmowę o pracy w trakcie wirtualnego spotkania na kawie.

Robienie przerw

Warto robić przerwy o dogodnych porach i w ich czasie odchodzić od komputera, przejść do drugiego pomieszczenia lub wyjść na balkon. Zmiana otoczenia nawet na kilka minut pozwala umysłowi na kontakt z innymi bodźcami. To często pomaga zwiększyć efektywność pracy lub rozwiązać problemy, które po wielu godzinach patrzenia w monitor wydają się skomplikowane.

Praca poza domem

Home office można przenieść w przestrzeń publiczną, np. pracując w strefie coworkingowej, parku czy kawiarni. Kontakt z innymi ludźmi oraz nowa przestrzeń wprowadzają urozmaicenie i pobudzają do pracy.

Odseparowanie od spraw domowych w czasie pracy

Często przeszkodę i brak motywacji do pracy zdalnej stanowią domownicy, którzy naszą obecność traktują jak okazję do pogawędek lub zabawy. W tej sytuacji należy być asertywnym i stanowczym, jasno komunikując najbliższym, że kilka godzin w ciągu dnia mamy zarezerwowane tylko na wykonanie obowiązków zawodowych.

Odpoczynek od urządzeń elektronicznych

Po zakończonej pracy nie spędzajmy czasu wolnego przy komputerze. Dajmy odpocząć oczom i umysłowi, idźmy na spacer, poczytajmy książkę, pobawmy się ze zwierzakami domowymi, porozmawiajmy z bliskimi. Reset od urządzeń elektronicznych przyda się także w weekendy. Warto w czasie wolnym ograniczyć korzystanie z laptopa i serfowanie w internecie nawet w celach rozrywkowych.

Posiadanie zainteresowań niezwiązanych z pracą

By nie myśleć o pracy w czasie wolnym, trzeba posiadać zainteresowania niezwiązane z pełnionymi obowiązkami zawodowymi. Wielu marketerów często powtarza, że marketing jest ich pasją, ale nie warto poświęcać się tylko jednej dziedzinie. Odmienne hobby pomaga utrzymać komfort psychiczny.

Wykorzystywanie urlopu

Człowiek wypoczęty lepiej myśli :). W pracy zdalnej podobnie jak w stacjonarnej trzeba pamiętać o urlopie i odcięciu się od obowiązków zawodowych. Warto wolne dni wykorzystać na realizację zainteresowań, aktywność fizyczną, doprowadzenie przestrzeni domowo-zawodowej do porządku.

Praca zdalna to większe wyzwanie w poszukiwaniu work-life balance?

Home office może zaburzyć równowagę między życiem zawodowym a osobistym. Od naszej silnej woli i nastawienia zależy, jak zorganizujemy sobie pracę i czy uda nam się zachować komfort psychiczny. Warto poszukiwać własnych metod pozwalających oddzielić obowiązki zawodowe od domowych oraz od przyjemności.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

analiza konkurencji 25.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Analiza konkurencji z wykorzystaniem narzędzi AI od A do Z

Planujesz wejść na rynek, na którym działa już kilkunastu mocnych graczy. Każdy z nich inwestuje w reklamy, pozycjonowanie, kampanie contentowe i automatyzację marketingu. Jak w takiej sytuacji wyróżnić swoją firmę? Odpowiedź brzmi: dokładna analiza konkurencji wsparta przez nowoczesne technologie, w tym sztuczną inteligencję. Dzięki wykorzystaniu narzędzi AI, przedsiębiorcy mogą dziś szybciej identyfikować luki w strategiach konkurentów, monitorować ich działania w czasie rzeczywistym i projektować własne rozwiązania, które lepiej trafiają w potrzeby klientów. To ogromny skok jakościowy względem tradycyjnych metod. Jak więc efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję w marketingu? Wskazówki znajdziesz w artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

personalizacja doświadczeń użytkownika 22.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Personalizacja doświadczeń użytkownika dzięki AI

Czy marzysz o sklepie online, w którym każda rekomendacja trafia w potrzeby Twoich klientów? Albo e-mail marketing, który odpowiada na ich pytania, zanim zdążą je zadać? A może spotkałeś się już z taką obsługą klienta, która rozpoznaje styl zakupów i dostosowuje go do preferencji klientów? To nie przyszłość – to teraźniejszość. Personalizacja doświadczeń użytkownika napędzana przez sztuczną inteligencję rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy budują relacje z odbiorcami. Dzięki personalizacji marki nie tylko zwiększają sprzedaż, ale także zapewniają pozytywne doświadczenia klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, budując przy tym ich lojalność. Jak to robią? O tym właśnie przeczytasz w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt