Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.06.2018 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Google Adwords w Google Ads

Google Adwords w Google Ads

System reklamowy Google AdWords Ads istnieje od 2000 r. Przez 18 lat googlarze obserwowali zachowania użytkowników i wprowadzali kolejne formaty reklam, które miały skutecznie promować działalność firm w sieci. Nowości oraz rewolucje zawsze wzbudzały duże emocje wśród reklamodawców. Teraz Google AdWords stoi przed kolejną, wielką zmianą – przyjęciem nowej nazwy Google Ads. Wszystko po to, aby uprościć ofertę i ułatwić reklamodawcom poruszanie się w systemie reklamowym.

Z nostalgią możemy wrócić co czasów, kiedy strona w wyszukiwarce składała się z linków sponsorowanych wyświetlanych nad i obok organicznych wyników wyszukiwania:

Reklamy tekstowe były pierwszą formą płatnej promocji zaproponowaną przez Google. Nazwa AdWords stanowiąca połączenie angielskich advertisement (reklama) i words (słowa) idealnie pasowała do googlowskiego produktu. Z biegiem czasu pojawiały się nowe rodzaje reklam (np. banery, reklamy wideo) i choć użytkownicy przyzwyczaili się do stworzonej marki, zostanie ona zastąpiona przez Google Ads.

 

Zdaniem Google nowy brand porządkuje ofertę produktową, zbierając wszystkie rodzaje reklam i ich możliwości. Z punktu widzenia reklamodawców jest to czysty rebranding, ponieważ dotychczasowe możliwości systemu AdWords będą dostępne w niezmienionej postaci. Oczywiście możemy spodziewać się kilku nowości, np. specjalnego typu kampanii dedykowanych dla małych biznesów.

Google AdWords rozesłało reklamodawcom komunikaty o rebrandingu.

Google Marketing Platform – połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite

Google Marketing Platform to odpowiedź na jedną z potrzeb reklamodawców – silniejszą integrację narzędzi analitycznych z systemem reklamowym. Nowa platforma łączy funkcje Google Analytics 360 Suite oraz DoubleClick Digital Marketing.

Nowością będzie narzędzie Display & Video 360 korzystające z takich usług jak: DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio and Audience Center. W najbliższych tygodniach googlarze zaprezentują nieco więcej informacji na temat nowej aplikacji.

Przez 3 lata Google pracowało nad stworzeniem nowej platformy ułatwiającej monetaryzację zysku przez wydawców. W efekcie powstało narzędzie Google Ad Manager stanowiące połączenie DoubleClick for Publishers oraz DoubleClick Ad Exchange.

Kiedy Google Ads zastapi Google AdWords?

Z komunikatu, który Google wystosowało do reklamodawców, dowiadujemy się, że 24 lipca nastąpi zmiana nazwy na Google Ads. Strona do logowania do panelu będzie dostępna pod nowym adresem: ads.google.com. Czas więc pożegnać się z AdWords i z dobrym nastawieniem podejść do nowej marki.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt