Google wprowadza zmiany w dynamicznych reklamach w wyszukiwarce. Reklamodawcy mogą już skorzystać z kanałów strony, a od kwietna dostępne będą rozszerzone DSA, pozwalające na tworzenie dłuższych treści reklamowych.
Co to jest reklama dynamiczna w wyszukiwarce?
Jest to taki rodzaj reklamy, który pojawia się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnego zapytania przez użytkownika. Od standardowej reklamy tekstowej DSA odróżnia to, że jej wyświetlenie nie jest uzależnione od wybranych przez twórcę kampanii słów kluczowych, ale od treści występujących na promowanej stronie.
Przewaga Dynamic Search Ads polega na tym, że w przypadku dużego sklepu nie trzeba wpisywać wszystkich fraz, na które powinny pojawić się nasze reklamy AdWords w wyszukiwarce. Google dokonuje indeksacji zawartości naszego serwisu i w zamieszczonych treściach, meta tagach, nagłówkach, adresach URL poszukuje słów kluczowych, wpisanych przez internautę. Jeśli je znajdzie – nasza reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania.
Zmiany w dynamicznych reklamach
Google zapowiedziało wprowadzenie udoskonaleń w DSA, które mają zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych dużych serwisów. Z jakich nowości możemy skorzystać?
Kanały strony – lepsza kontrola reklam dynamicznych
Page Feeds, czyli kanały strony dają możliwość wskazania adresów URL, które chcemy kierować do reklam dynamicznych. Skorzystanie z tej funkcjonalności umożliwia wyeliminowanie z reklam adresów, które nie powinny pojawiać się na zapytania użytkowników. Dzięki temu reklamodawca może np. zdefiniować listę stron landing page, które po wyświetleniu w wyszukiwarce mają największą szansę na pozyskanie konwersji.
Rozszerzone reklamy dynamiczne
Rozszerzone reklamy tekstowe to okazja do przekazania dłuższego komunikatu marketingowego. Od kwietnia będziemy mogli korzystać z tej opcji w reklamach dynamicznych, a pod koniec roku ta funkcjonalność zastąpi standardowe DSA.
Źródło: https://adwords.googleblog.com/2017/03/dynamic-search-ads-are-now-more.html
Większa trafność reklam w wyszukiwarce
Google cały czas pracuje nad tym, aby na zapytanie użytkownika wyświetlały się wyłącznie takie reklamy, które mają szansę spełnić jego potrzeby, dostarczając informacji o interesujących produktach i usługach. Możemy więc liczyć na poprawę trafności reklam dynamicznych pojawiających się w wynikach wyszukiwania.