Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.05.2024 | czas czytania: 8:00 min | Inne | autor: Artefakt

Płatna promocja na Facebooku – koszty Facebook Ads

Płatna promocja na Facebooku – koszty Facebook Ads

Ile kosztują reklamy Facebook Ads?

Reklamy na Facebooku to skuteczny system, który nie wymaga wysokich nakładów finansowych. Firma może przeznaczyć właściwie dowolny budżet na emisję banneru reklamowego i dotrzeć w ten sposób do dowolnie szerokiego grona odbiorców. Reklamę kupuje się na kilka różnych sposobów, np. za pośrednictwem aukcji, gdzie można szczegółowo ustawić parametry związane z grupą docelową lub miejscem wyświetlania.

Budżet na reklamę ustawia się w modelu całkowitym (na cały okres trwania działań) lub dziennym. W drugim przypadku minimalny wydatek na emisję większości materiałów reklamowych w Facebook Ads wynosi średnio od 1 do 5 dolarów. Kwota wzrośnie jednak w zależności od ustawień kampanii, a wprowadzoną wartość można zmienić właściwie w dowolnym momencie.

fb_ads_2-2

Chcesz wiedzieć, ile będą kosztowały reklamy Facebook Ads dla Twojej firmy?

reklama_instagram

Kampania reklamowa na Instagramie – koszty

Konto reklamowe na Facebooku daje również możliwość emitowania postów sponsorowanych w aplikacji Instagram. Reklama wyświetla się pomiędzy zdjęciami udostępnianymi przez prywatnych użytkowników, dlatego powinna wyróżniać się ciekawą oprawą graficzną. Nierzadko więc firmy muszą dodatkowo inwestować w profesjonalne zdjęcia lub grafiki.

Podobnie jak w przypadku kampanii na Facebooku, nie da się precyzyjnie określić ceny reklamy na Instagramie. Kwoty zależą m.in. od sprecyzowanej grupy odbiorców, celu prowadzonych działań, atrakcyjności prezentowanego materiału oraz konkurencyjności w branży, w której funkcjonuje firma.

Jak wyceniamy obsługę Facebook Ads?

Przygotowując kosztorys, bierzemy pod uwagę różne czynniki, aby wycena jak najlepiej odzwierciedlała realnie podejmowane działania i odpowiadała potrzebom Klienta. Precyzyjnie określamy usługi wchodzące w zakres oferty i podajemy koszty, o których należy pamiętać przy wyborze elementów dodatkowo uzupełniających kampanię.

WIELKOŚĆ I ROZPOZNAWALNOŚĆ FIRMY


Wiemy, że każde przedsiębiorstwo rządzi się własnymi prawami, dlatego na początku dokładnie analizujemy jego charakter, mając na względzie m.in. grupę odbiorców i dotychczasowe działania podejmowane w social mediach. Na tej podstawie określamy potencjał działalności klienta w serwisach społecznościowych. Następnie ustalamy najlepsze formaty reklam na Facebooku i szacujemy budżet na płatną promocję.

POTENCJAŁ BRANŻY NA FACEBOOKU


Zwiększenie aktywności w social mediach jest szczególnie wskazane w przypadku niektórych branż. Jeśli marka działa np. w sektorze B2C (ang. business-to-consumer) i w realnym świecie opiera się na kontakcie z klientem, otwarcie się na nowy kanał komunikacji w postaci Facebooka może przynieść znakomite efekty. Reklamy na Facebooku to doskonałe źródło generowania leadów, pozyskiwania nowych klientów i partnerów biznesowych.

POMYSŁ NA REALIZACJĘ USŁUGI


Kreacja reklam na Facebooku musi być dostosowana do grupy docelowej. Wśród postów reklamowych mogą znajdować się np. grafiki i ilustracje, tworzone na zamówienie przez najlepszych rysowników w kraju. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy na życzenie klienta przygotowali strategię kampanii opartą o angażujące zdjęcia i obrazy. Trzeba pamiętać, że choć taka usługa pozornie wymaga mniej nakładów pracy, to wynagrodzenia dla artystów pochłoną znaczną część środków przeznaczonych na promocję w social media.

BUDŻET NA REKLAMĘ NA FACEBOOKU


Zawsze pytamy naszych Klientów, jaki budżet na płatną promocję w social media są w stanie przeznaczyć. Staramy się wpasować w możliwości finansowe, ale także doradzamy, jaką kwotą należy dysponować, aby z sukcesem pozyskiwać zapytania ofertowe za pomocą Facebook Ads. Nasze doświadczenie pozwala nam służyć profesjonalnym wsparciem przez cały okres współpracy.

CELE MARKETINGOWE KLIENTA


Jasno określony cel stanowi podstawę budowania strategii w mediach społecznościowych oraz założeń budżetowych. Słuchamy naszych Klientów i liczymy się z ich oczekiwaniami. Jeśli natomiast firma nie ma jasno sprecyzowanych celów związanych z obecnością na Facebooku lub w innych kanałach social media, podpowiadamy, jak je ustalić.

Zapytaj o indywidualną wycenę

Jak wybrać agencję do obsługi FB Ads?

Prowadzenie płatnej kampanii reklamowej na Facebooku wymaga dużych nakładów pracy. Profesjonalne zdjęcia, praca programisty i grafika po prostu kosztują. Dlatego nie zalecamy wyboru agencji do obsługi reklam Facebook Ads tylko na podstawie niskiej ceny. Tanim ofertom często towarzyszą działania realizowane bez pomysłu i strategii, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Przed podjęciem współpracy warto też uważnie przeczytać przedstawioną ofertę i sprawdzić, czy zawiera ona wszystkie usługi, planowane elementy kampanii oraz dodatkowe koszty, na które ewentualnie należy się przygotować.

Lista typowych działań agencji social media

prowadzenie-kampanii-facebook-ads_strategia

Strategia

Zespół obsługujący płatną promocję na Facebooku w pierwszej kolejności opracowuje strategię, aby cała kampania była spójna. Działania planuje na podstawie profilu działalności klienta. Pod uwagę brany jest zarówno zasięg fanpage’a, jak i grupa docelowa.

Przygotowanie kreacji reklamy

Przyciągające wzrok reklamy Facebook Ads muszą mieć odpowiednią oprawę graficzną, aby zaangażować użytkowników i przekonać ich do dokonania konwersji. Zespół obsługujący płatne kampanie wraz z Klientem opracowuje sposób komunikacji, wyrażając go poprzez grafikę i treść reklamy.

prowadzenie-kampanii-facebook-ads_kreacja
prowadzenie-kampanii-facebook-ads_content

Opracowanie contentu

Specjaliści social media kreatywnie podchodzą do tworzenia treści. Liczbę postów sponsorowanych dostosowują do charakteru firmy i branży, w której ta działa. Odwołując się do psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji, przygotowują teksty reklamowe, które sprzedają na Facebooku.

Opracowanie kampanii pod grupę docelową

Facebook dostarcza reklamodawcom dane dotyczące użytkowników – ich zainteresowaniach, wieku, płci, profilu zawodowym. Dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej nie jest trudne, jeśli posiada się wiedzę, jak skutecznie zoptymalizować kampanię reklamową.

prowadzenie-kampanii-facebook-ads_opytymalizacja
prowadzenie-kampanii-facebook-ads_prowadzenie

Prowadzenie kampanii reklamowej

Pracownicy agencji przygotowują banery i posty sponsorowane zgodnie z ustalonymi wcześniej założeniami strategii biznesowej klienta i planu promocji w social media. Mieszcząc się w budżecie określonym przez Klienta, wybierają takie formaty reklam, które doprowadzą do jak największej liczby konwersji.

Zaufaj agencji z wieloletnim doświadczeniem!

Inwestycja w marketing internetowy się opłaca

Obecność w social mediach to dziś niemal obowiązkowy punkt strategii marketingowej większości firm. Aby prowadzona kampania przynosiła zadowalające efekty, nie wystarczy jednak tylko posiadać kont na portalach społecznościowych, trzeba też na nich zaistnieć i być aktywnym. Wydatki na płatne reklamy m.in. na Facebooku stanowią więc coraz większą część budżetów przeznaczanych na e-marketing.

Mniejsze marki nierzadko wybierają samodzielne prowadzenie kampanii Facebook Ads, aby ograniczyć koszty. Regularne optymalizowanie reklam, publikowanie postów, przygotowywanie spójnego contentu i grafik – to działania czasochłonne. Warto powierzyć te obowiązki zewnętrznej agencji marketingowej.

rsz_untitled

Pozwól naszym specjalistom przeanalizować potencjał reklamowy Twojej firmy w mediach społecznościowych.

Skontaktuj się z nami i sprawdź, ile możesz zyskać, oddając biznes w ręce profesjonalistów.

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami







    czytaj więcejczytaj mniej

    Akceptuję Zasady Korzystania z Serwisu www.artefakt.pl i wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k, WeNet Group S.A. i WeNet Sp. z o.o. udostępnionych przeze mnie danych osobowych na warunkach opisanych w Zasadach. Oświadczam, że są mi znane cele przetwarzania danych osobowych oraz moje uprawnienia. Ponadto, wyrażam zgodę na wykonywanie przez Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k, , WeNet Group S.A. i WeNet Sp. z o.o. działań w zakresie marketingu bezpośredniego kierowanych na urządzenia telekomunikacyjne, w tym w szczególności telefony lub komputery, których jestem użytkownikiem końcowym oraz wyrażam zgodę na otrzymywanie od Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k, WeNet Group S.A. i WeNet Sp. z o.o. informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, także przy użyciu automatycznych systemów wywołujących na podane w niniejszym formularzu: adres poczty elektronicznej lub numer telefonu. Przyjmuję do wiadomości, że zgoda udzielona Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k, WeNet Group S.A. i WeNet Sp. z o.o. w zakresie wyżej wymienionej komunikacji marketingowej może być przeze mnie wycofana w dowolnym czasie, poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta tel. 739 943 500 lub email firma@www.artefakt.pl bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    Ocena artykułu:
    Ikona

    How useful was this post?

    Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

    Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

    Brak ocen

    Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

    Pozostałe artykuły

    Ikona

    How useful was this post?

    Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

    Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

    Brak ocen

    AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

    Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

    E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej
    Ikona

    How useful was this post?

    Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

    Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

    Brak ocen

    freeware 22.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

    Co to znaczy freeware i co warto o tym wiedzieć?

    Każdego dnia miliony osób pobierają darmowe programy, które ułatwiają pracę, naukę i rozrywkę. W wielu przypadkach to właśnie freeware staje się pierwszym wyborem – oprogramowaniem dostępnym bez opłat, które nie wymaga od użytkowników specjalistycznej wiedzy ani skomplikowanych instalacji. Jednak to, że coś jest darmowe, nie oznacza, że pozbawione jest warunków licencyjnych czy ograniczeń. Warto zrozumieć, czym są programy typu freeware, jakie mają zalety i ryzyka oraz czym różnią się od takich rozwiązań jak oprogramowanie open source czy shareware. Czytaj więcej
    Ikona

    How useful was this post?

    Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

    Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

    Brak ocen

    pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

    Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

    WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej

    Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

    Zamów rozmowę
    Kontakt