Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.01.2024 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Jak tworzyć wpisy na LinkedIn angażujące społeczność?

Jak tworzyć wpisy na LinkedIn angażujące społeczność?

LinkedIn jako portal społecznościowy, który pomaga w rozwoju kariery

LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, którego celem jest poszerzanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Został on stworzony niemalże 20 lat temu – w 2002 roku, a uruchomiono go rok później – w 2003 roku. Polska wersja pojawiła się w 2012 roku. Aktualnie LinkedIn jest dostępny w kilkunastu wersjach językowych i stale zwiększa swój zasięg. Jego ogromny potencjał marketingowy dostrzegli najwięksi światowi giganci w dziedzinie informatyki. Przede wszystkim chodzi tu o przedsiębiorstwo Microsoft, które przejęło LinkedIn w 2016 roku za 26,2 miliarda dolarów! Dzisiaj LinkedIn postrzegany jest jako profesjonalny serwis, który pozwala m.in. na:

  • dokumentowanie i opisywanie kolejnych etapów kariery;
  • ciągłe szukanie nowych możliwości rozwoju;
  • prowadzenie rozmów biznesowych;
  • wykazywanie się wiedzą, a co za tym idzie – dbanie o wizerunek, zarówno własny, jak i firmy, której jest się częścią;
  • szeroko pojęty rozwój kariery.

Czy posiadanie konta na LinkedIn wystarczy?

W związku z powyższym założenie konta na portalu LinkedIn przez każdego, komu zależy na zdobywaniu nowych zawodowych doświadczeń i rozwoju kariery, to zdecydowanie dobry pomysł. Jednak, jak można się domyślić, samo posiadanie konta nie wystarczy, aby nasza kariera rozwijała się szybko i dynamicznie. Konieczne jest do tego zaangażowanie. Czym się ono objawia? Tu po raz kolejny nie będzie zaskoczenia. Objawia się wysokojakościowym, specjalistycznym, unikatowym contentem. Żeby wykorzystać wszystkie możliwości, które daje nam LinkedIn, trzeba więc pisać, pisać i jeszcze raz pisać. Od razu nasuwają się następujące pytania: O czym pisać na LinkedIn? Jak pisać posty na LinkedIn? Co zrobić, aby zaangażować społeczność na LinkedIn? To właśnie odpowiedź na te pytania stanowi temat tego artykułu.

O czym pisać na LinkedIn?

LinkedIn pozwala na udostępnianie naprawdę obszernych treści. O ile posty i aktualizacje muszą zająć maksymalnie 1 300 znaków, o tyle artykuły mogą mieć nawet 125 000 znaków! Oznacza to, że artykuły na LinkedIn pod względem liczby znaków mogą przypominać… książki. Ten brak ograniczeń to oczywiście dobra informacja, ale wciąż nie wiemy, o czym pisać na LinkedIn, aby skutecznie zaangażować społeczność. Poniżej nasze propozycje.

  • Treści branżowe

Pokaż, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Pisz artykuły branżowe, które będą odbierane jako łatwe w odbiorze, merytoryczne i przede wszystkim bogate w wyselekcjonowane, niepowtarzalne i ciekawe treści.

  • Treści okołobranżowe

Nie ograniczaj się wyłącznie do artykułów opisujących zagadnienia z branży, którą się zajmujesz. Udowodnij, że interesuje Cię także to, co dzieje się wokół Twojej branży. Pisać na LinkedIn możesz właściwie o wszystkim – byleby treści były użyteczne.

  • Trendy i nowinki

Odnoś się do trendów i nowinek, które pojawiają w Twojej branży. Nie zwlekaj z komentowaniem wydarzeń sprzed kilku minut. Jeśli ustosunkujesz się do czegoś po kilku dniach, szansa na oryginalność wywodu i duże zasięgi artykułu będzie bliska zeru.

  • Anegdoty i ciekawostki

Pisz krótkie – zabawne, interesujące, szokujące treści. Nie wszystkie Twoje publikacje muszą przypominać wyczerpujące treściowo, specjalistyczne artykuły. Nierzadko krótkie wpisy – posty w postaci anegdot czy ciekawostek stają się viralami (szybko rozchodzącymi się treściami) i pozwalają osiągać ogromne zasięgi.

  • Sukcesy

Chwal się. Opisuj ważne wydarzenia z Twojego życia, które udowadniają, że stale się rozwijasz i jesteś doceniany. Informuj o zdobytych tytułach naukowych, awansach, wyróżnieniach, ukończonych kursach, szkoleniach, zaproszeniach do wystąpienia na znanych i cenionych konferencjach.

  • Porażki

Przyznawaj się do tego, z czego nie jesteś dumny. Napisz o tym, czego zawodowo żałujesz, czego drugi raz byś nie zrobił. Pokaż, że mimo tego, że jesteś specjalistą, popełniasz błędy. A później… Przekuj swoją porażkę w sukces. W końcu dzięki niej jesteś dzisiaj mądrzejszy, bardziej doświadczony i godny zaufania.

  • Porady

Udzielaj porad. Wyjątkowo popularne ostatnimi czasy są artykuły typu tips & tricks (porady i wskazówki). Dawanie rad dotyczących tego, jak coś zrobić (najlepiej w krótkiej formie, czyli „w pigułce”), pokaże, że nie jesteś nastawiony wyłącznie na zyski – jako specjalista chcesz po prostu bezinteresownie pomagać.

  • Prognozy

Przewiduj. Prognozowanie to doskonały sposób na wszczęcie dyskusji. Znalazłeś ciekawy artykuł? Udostępnij go i odnieś się do niego, napisz swoją opinię, chwal, krytykuj, miej wątpliwości, zadawaj pytania obserwatorom, bądź kreatywny. Pokaż, że jesteś liderem, nie naśladowcą.

  • FAQ

Odpowiadaj na najczęściej zadawane pytania, szczególnie na te, wokół których narosło wiele mitów. Stwórz cały obszerny artykuł na ten temat. Pomoże to użytkownikom i… Tobie (oszczędzi Twój czas). Każdego, kto zada Ci pytanie, będziesz mógł odesłać do swojego artykułu, w którym wszystko dokładnie wyjaśniasz.

  • Top 10

Angażuj swoich obserwujących. Lista „10 największych…” (zaskoczeń, odkryć, sukcesów, porażek itp.) od dawna stanowi jedną z najchętniej klikanych i rozpowszechnianych treści w szeroko pojętych mediach społecznościowych, w tym oczywiście na LinkedIn.

  • Aktualności

Odnoś się do tego, co aktualne – do wydarzeń, które interesują społeczność, do tematów, które poruszają tłumy. Staraj się przy tym być wyrozumiały i zachowywać obiektywizm. Pamiętaj też o szybkim reagowaniu na aktualności, czyli o zasadach real-time marketingu (marketing dziejący się w czasie rzeczywistym).

  • Pytania

Zadawaj pytania. Zapytaj swoją sieć kontaktów o zdanie na jakiś temat. Pokaż, że opinia innych jest dla Ciebie ważna. To między innymi dzięki niej kreujesz własne stanowisko na wiele spraw, to dzięki niej widzisz i wiesz więcej.

Jak pisać posty na LinkedIn?

Wiemy już, o czym pisać na LinkedIn, aby zaangażować użytkowników do interakcji. Treść to jednak nie wszystko – ważna jest także forma. Warto więc dowiedzieć się jeszcze, jak pisać artykuły na LinkedIn. Poniżej prezentujemy kilka porad.

  • Często

W tym przypadku częściej znaczy lepiej. Warunek jest jeden – wszystkie artykuły, które umieszczasz na LinkedIn, powinny być przemyślane, unikatowe i intersujące. „Pisanie dla pisania” nie przyniesie zamierzonych rezultatów. Jeśli ma być inaczej, lepiej już publikować artykuły rzadziej, ale troszczyć się o ich wartość merytoryczną. Niedbałe, nieoryginalne i nudne treści mogą skutecznie zniechęcić użytkowników do czytania wszystkiego, co umieścisz. Później trudno będzie odbudować ich zaufanie, a wartościowy content może na długo pozostawać niezauważony.

  • Regularnie

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o to, jak często należy publikować artykuły na LinkedIn. Wiadomo natomiast, że umieszczenie jednego artykułu w miesiącu to zdecydowanie za mało. Ważna jest regularność. Regularność przyzwyczaja użytkowników do czytania Twoich publikacji, czytanie postów Twojego autorstwa staje czymś w rodzaju nawyku. Warto więc udostępniać artykuły systematycznie – np. raz czy dwa razy w tygodniu.

  • W określone dni

Pracownicy korporacji zdecydowanie chętniej będą czytać artykuły od poniedziałku do piątku niż w weekend – warto wziąć to pod uwagę. Poza tym należy pamiętać, że zazwyczaj poniedziałki to dni, w których mamy ogrom pracy, z kolei w piątki często następuje „rozluźnienie” i znajdujemy wtedy czas na zapoznawanie się z ciekawymi materiałami w sieci. Warto też testować to, w które dni odzew użytkowników jest największy. Publikowanie w czwartki może okazać się „strzałem w dziesiątkę”, ale zdecydowanie nie jest to reguła.

  • O określonych porach

Z licznych badań wynika, że artykuły najlepiej publikować z rana – tak, aby każdy zainteresowany w ciągu jednego dnia mógł się z nimi zapoznać. Polecaną godziną publikowania postów jest często 10:00. Jednak, podobnie jak w przypadku publikacji w określone dni, należy to przetestować. Publikując artykuły o różnych porach, sprawdzaj, o której godzinie „budzi się” i najchętniej podejmuje dyskusję Twoja sieć kontaktów.

  • Prosto

Nie można też zapominać o prostocie przekazu. Treści powinny być pozbawione błędów: ortograficznych, interpunkcyjnych, językowych i stylistycznych – wszystko w trosce o to, by były profesjonalne, zrozumiałe i łatwe w odbiorze. Posługiwanie się językiem branżowym jest oczywiście czymś naturalnym dla specjalistów w danej dziedzinie, warto jednak pamiętać o tych, którzy dopiero planują lub zaczynają swoją karierę w branży. Fachowe słownictwo można tłumaczyć, np. w nawiasach. Wtedy tworzone przez nas treści dotrą do większej liczby osób.

Publikowanie artykułów na LinkedIn – korzyści

Regularne publikowanie wartościowych i merytorycznych artykułów na LinkedIn może przynieść wiele korzyści. Do najważniejszych z nich należą:

  • stałe zwiększanie zasięgów;
  • tworzenie wizerunku eksperta, który chętnie dzieli się specjalistyczną wiedzą;
  • reklamowanie własnej firmy, a co za tym idzie – zwiększanie sprzedaży;
  • budowanie lojalności klientów firmy, którzy postrzegają ją jako zaangażowaną i kreatywną.

Bogata biblioteka treści na LinkedIn jako składnik sukcesu marketingowego

Jak widać, bogata biblioteka treści na LinkedIn to odpowiedź na współczesne marketingowe trendy równoznaczna z dbałością o rozwój – zarówno marki osobistej, jak i całego przedsiębiorstwa. Artykuły, które poruszają odpowiednie treści (wskazane powyżej) i są tworzone w odpowiedni sposób (opisany powyżej), mogą zaangażować użytkowników LinkedIn do czytania, komentowania i udostępniania, a kolejno przekuć się w niebywały marketingowy sukces.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt