User experience jest nieodłącznym elementem tworzenia stron internetowych. Niezwykle pomocne w tym procesie są makiety stron internetowych, dzięki którym możemy dopracować użyteczność serwisu do najwyższego poziomu. Przed przystąpieniem do tworzenia strony internetowej musisz przede wszystkim wiedzieć, kim są Twoi odbiorcy i czego oczekują od Twojego serwisu. Prowadzenie badań na każdym etapie projektowania strony internetowej oraz analizowanie wyników pozwoli na zminimalizowanie błędów podczas korzystania z witryny przez rzeczywistych użytkowników chcących dokonać konwersji.
Czym jest makieta strony internetowej
Makieta strony internetowy to inaczej jej prototyp, wersja testowa, która służy do ciągłego jej udoskonalania i wdrażania najlepszych dla użytkowników rozwiązań. Projektowanie makiet zaczyna się od zaplanowania struktury serwisu na podstawie jego najważniejszych założeń. Następnie dochodzą wszelkie interakcje pomiędzy poszczególnymi elementami – projektowanie drogi użytkownika. Dopiero na samym końcu przychodzi czas na dopracowanie warstwy graficznej strony.
Między tymi etapami oraz na samym końcu procesu projektowania, gdy jest już gotowy finalny prototyp strony internetowej, konieczne jest wykonywanie badań użyteczności strony, aby zminimalizować liczbę błędów na działającym już serwisie.
Co jeszcze daje nam projektowanie makiet stron internetowych?
Makiety są dobrym narzędziem do pracy z klientem. Wszystkie kwestie mogą być na bieżąco analizowane przez obie strony – jest to idealna pora na wprowadzanie wszelkich poprawek. Dzięki temu klient jest stale zaangażowany w proces tworzenia i zmniejsza się ryzyko jego niezadowolenia z końcowego efektu.
Należy pamiętać o tym, że projektowanie strony nie opiera się jedynie na projektowaniu wizualnej części serwisu. To przede wszystkim tworzenie ścieżki użytkownika, która ma go w prosty i szybki sposób doprowadzić do dokonania konwersji. Im więcej błędów na stronie związanych ze ścieżką konwersji, tym mniejsze są szanse na osiągnięcie celu.