Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
26.05.2023 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Czym jest Chat GPT i co powinieneś o nim wiedzieć?

Czym jest Chat GPT i co powinieneś o nim wiedzieć?

Chat GPT niewątpliwie stał się jednym z najczęściej poruszanych tematów w Internecie w ostatnim czasie. Chat GPT jest rodzajem modelu językowego opartego na sztucznej inteligencji, który został opracowany przez firmę Open AI. W praktyce umożliwia generowanie odpowiedzi na dane wejściowe wprowadzane przez użytkowników. W niniejszym artykule pokrótce wyjaśnimy czym jest oraz jak działa Chat GPT, a także jakie możliwości oraz zagrożenia wiążą się z jego wykorzystaniem.

baner intextCzym jest model językowy? 

Model językowy jest rodzajem sztucznej inteligencji, który służy do przetwarzania języka naturalnego. Trenowany na dużych zbiorach danych tekstowych pozwala na prawidłowe generowanie treści – dzięki statystycznemu podejściu i określeniu prawdopodobieństwa wystąpienia danej sekwencji słów w wyrażeniu. To właśnie przez to Chat GPT jest w stanie zrozumieć kontekst wypowiedzi, a także przewidzieć, jakie słowa powinny pojawić się w tekście 

Jak korzystać z Chatu GPT? 

Chat GPT jest w pełni darmowym narzędziem, a do jego używania wystarczy się tylko zarejestrować. W tym celu należy udać się na stronę https://chat.openai.com/, a następnie zarejestrować się za pomocą adresu e-mail, konta Google lub konta Microsoft. Po zalogowaniu zostaniemy przeniesieni do okna chatu.

 

Jak można wykorzystać Chat GPT? 

Możliwości Chatu GPT są praktycznie nieograniczone, przez co może być wykorzystywany w wielu branżach i sytuacjach. Oprócz zapytań informacyjnych czy edukacyjnych, może być z powodzeniem wykorzystywanych, w między innymi takich dziedzinach, jak: 

  • Przemysł filmowy i telewizyjny – Chat GPT jest w stanie wygenerować scenariusz, a ponadto także zaplanować konkretne kadry.  
  • Obsługa klienta – Chat GPT można wykorzystać w obsłudze klienta na własnej stronie internetowej, dzięki czemu proste lub często zadawane pytania będą mogły być obsługiwane automatycznie 
  • Programowanie – Chat GPT jest w stanie wygenerować kod w dowolnym języku programowania, który następnie możemy wykorzystać we własnym projekcie. W drugą stronę możemy również wkleić fragment kodu, którego działanie zostanie wyjaśnione przez sztuczną inteligencję.  
  • Copywriting – Chat GPT może pomóc nam w tworzeniu najróżniejszych rodzajów treści, na przykład wpisów blogowych, opisów produktów i usług, a także quizy, wiersze, testy i wiele więcej. Oprócz tworzenia gotowych treści, może nam również pomóc w wymyśleniu tematów czy chociażby rozdziałów, które następnie sami rozwiniemy.  
  • Nauka języków obcych – dzięki temu, że system służy do przetwarzania języka naturalnego, może być z powodzeniem wykorzystywany podczas nauki języków obcych. Chat GPT może tłumaczyć gotowe teksty, a także prowadzić z nami dialog w wybranym języku.  

Jest to zaledwie garstka pomysłów na wykorzystanie Chatu GPT, jednak nawet one pokazują, jak szerokie może być jego zastosowanie.

Czy Chat GPT jest nieomylny? 

Niestety, ale nie. Zdarza mu się popełniać błędy, dotyczące rzeczywistych wydarzeń, osób, informacji, kodu źródłowego, a nawet prostych problemów matematycznych. Czasami odpowiedzi na jedno pytanie są różne – raz prawidłowe, a raz kompletnie błędne. Dla przykładu – dla zagadki „Mama Kasi ma pięć córek. Jeśli imiona jego córek to odpowiednio Klara, Karolina, Klaudia, Kinga to jakie będzie imię piątej córki?” możemy uzyskać prawidłową odpowiedź wraz z wyjaśnieniem, iż jest to pytanie podchwytliwe, a jednocześnie, otwierając nowe okno chatu, możemy uzyskać błędną odpowiedź, w której Chat GPT twierdzi, iż nie ma informacji na temat imienia piątej córki, a tym samym nie można go jednoznacznie określić. 

Zdarzają się również sytuacje, w których można stwierdzić, iż Chat GPT celowo wprowadza nas w błąd. Popularny stał się zrzut ekranu, na którym użytkownik zapytał sztucznej inteligencji o aktualnego CEO Twittera. Sam Chat GPT twierdzi, iż jego wiedza jest aktualna do 2021 roku, natomiast w 2022 roku posadę CEO objął Elon Musk.  

Twórcy przyznali, iż możliwym jest, że bot zaktualizował swoją wiedzę podczas regularnie przeprowadzanych aktualizacji, podczas których Chat GPT uczy się, jak zachowywać się podczas rozmowy. Tak czy inaczej należy pamiętać, iż system nie jest idealny, a podane przez niego informacje warto weryfikować. 

Przyszłość Chatu GPT 

Chociaż już teraz Chat GPT sprawia wrażenie, jakby dawał nieograniczone możliwości, to należy pamiętać o tym, iż cały czas jest rozwijany. Aktualnie mamy do czynienia z Chatem GPT-3, a Microsoft zapowiedział, iż już niedługo pojawi się Chat GPT-4. Będzie to model multimodalny, zdolny do obsługiwania i generowania obrazów, dźwięku, a także wideo.  

Chat GPT – podsumowanie 

Chat GPT niewątpliwie jest przydatnym narzędziem, które może pomóc – a nawet już to robi – w wielu branżach i dziedzinach życia. Chociaż wizja polegania tylko na modelu od Open AI wydaje się być kusząca, zawsze należy pamiętać, iż nie jest on nieomylny i może wprowadzać użytkownika w błąd, cały czas będąc przekonanym o tym, że pisze prawdę. Ponadto jest to model pozbawiony samodzielnego myślenia, odpowiadający na podstawie wyuczonych danych, przez co popełnia błędy, a chociażby jego odpowiedzi na kreatywne zadania (na przykład wymyślenie tematów blogowych) mogą być do siebie bardzo podobne dla różnych użytkowników, co z kolei będzie miało wpływ na atrakcyjność naszego bloga, gdy już będziemy chcieli z tych tematów skorzystać. Należy jednak mieć na uwadze, iż system jest cały czas rozwijany, a z czasem Chat GPT będzie miał coraz bliżej do ideału, dlatego warto być świadomym jego istnienia i na bieżąco śledzić kierunek, w jakim potoczy się jego rozwój. 

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

SEO 11.08.2025 | czas czytania: 13 | SEO

Pozycjonowanie stron – poradnik i podstawy

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik pozycjonowania stron internetowych, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

image seo 08.08.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Image SEO, czyli jak zoptymalizować grafikę na stronie internetowej

Grafika na stronie internetowej jest elementem przyciągającym uwagę użytkownika. Ubarwia długą treść, pomagając przekazać najważniejsze informacje. Pozwala także na przyciągnięcie ruchu z wyszukiwarki grafiki. Jednak aby tak się stało, obrazy i zdjęcia należy zoptymalizować dla procesu pozycjonowania stron. Czy wiesz, jak to osiągnąć? W tym artykule pokażemy Ci, jak SEO zdjęć wpływa na pozycjonowanie stron internetowych, jakie znaczenie ma optymalizacja plików graficznych, alternatywny opis zdjęcia, atrybut alt czy odpowiedni format zdjęcia. Nauczysz się, jak dzięki kompresji obrazów, responsywności i strategii opartej o dane strukturalne zwiększyć ruch organiczny i skuteczność całej witryny. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt