Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
26.05.2023 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Czym jest Chat GPT i co powinieneś o nim wiedzieć?

Czym jest Chat GPT i co powinieneś o nim wiedzieć?

Chat GPT niewątpliwie stał się jednym z najczęściej poruszanych tematów w Internecie w ostatnim czasie. Chat GPT jest rodzajem modelu językowego opartego na sztucznej inteligencji, który został opracowany przez firmę Open AI. W praktyce umożliwia generowanie odpowiedzi na dane wejściowe wprowadzane przez użytkowników. W niniejszym artykule pokrótce wyjaśnimy czym jest oraz jak działa Chat GPT, a także jakie możliwości oraz zagrożenia wiążą się z jego wykorzystaniem.

baner intextCzym jest model językowy? 

Model językowy jest rodzajem sztucznej inteligencji, który służy do przetwarzania języka naturalnego. Trenowany na dużych zbiorach danych tekstowych pozwala na prawidłowe generowanie treści – dzięki statystycznemu podejściu i określeniu prawdopodobieństwa wystąpienia danej sekwencji słów w wyrażeniu. To właśnie przez to Chat GPT jest w stanie zrozumieć kontekst wypowiedzi, a także przewidzieć, jakie słowa powinny pojawić się w tekście 

Jak korzystać z Chatu GPT? 

Chat GPT jest w pełni darmowym narzędziem, a do jego używania wystarczy się tylko zarejestrować. W tym celu należy udać się na stronę https://chat.openai.com/, a następnie zarejestrować się za pomocą adresu e-mail, konta Google lub konta Microsoft. Po zalogowaniu zostaniemy przeniesieni do okna chatu.

 

Jak można wykorzystać Chat GPT? 

Możliwości Chatu GPT są praktycznie nieograniczone, przez co może być wykorzystywany w wielu branżach i sytuacjach. Oprócz zapytań informacyjnych czy edukacyjnych, może być z powodzeniem wykorzystywanych, w między innymi takich dziedzinach, jak: 

  • Przemysł filmowy i telewizyjny – Chat GPT jest w stanie wygenerować scenariusz, a ponadto także zaplanować konkretne kadry.  
  • Obsługa klienta – Chat GPT można wykorzystać w obsłudze klienta na własnej stronie internetowej, dzięki czemu proste lub często zadawane pytania będą mogły być obsługiwane automatycznie 
  • Programowanie – Chat GPT jest w stanie wygenerować kod w dowolnym języku programowania, który następnie możemy wykorzystać we własnym projekcie. W drugą stronę możemy również wkleić fragment kodu, którego działanie zostanie wyjaśnione przez sztuczną inteligencję.  
  • Copywriting – Chat GPT może pomóc nam w tworzeniu najróżniejszych rodzajów treści, na przykład wpisów blogowych, opisów produktów i usług, a także quizy, wiersze, testy i wiele więcej. Oprócz tworzenia gotowych treści, może nam również pomóc w wymyśleniu tematów czy chociażby rozdziałów, które następnie sami rozwiniemy.  
  • Nauka języków obcych – dzięki temu, że system służy do przetwarzania języka naturalnego, może być z powodzeniem wykorzystywany podczas nauki języków obcych. Chat GPT może tłumaczyć gotowe teksty, a także prowadzić z nami dialog w wybranym języku.  

Jest to zaledwie garstka pomysłów na wykorzystanie Chatu GPT, jednak nawet one pokazują, jak szerokie może być jego zastosowanie.

Czy Chat GPT jest nieomylny? 

Niestety, ale nie. Zdarza mu się popełniać błędy, dotyczące rzeczywistych wydarzeń, osób, informacji, kodu źródłowego, a nawet prostych problemów matematycznych. Czasami odpowiedzi na jedno pytanie są różne – raz prawidłowe, a raz kompletnie błędne. Dla przykładu – dla zagadki „Mama Kasi ma pięć córek. Jeśli imiona jego córek to odpowiednio Klara, Karolina, Klaudia, Kinga to jakie będzie imię piątej córki?” możemy uzyskać prawidłową odpowiedź wraz z wyjaśnieniem, iż jest to pytanie podchwytliwe, a jednocześnie, otwierając nowe okno chatu, możemy uzyskać błędną odpowiedź, w której Chat GPT twierdzi, iż nie ma informacji na temat imienia piątej córki, a tym samym nie można go jednoznacznie określić. 

Zdarzają się również sytuacje, w których można stwierdzić, iż Chat GPT celowo wprowadza nas w błąd. Popularny stał się zrzut ekranu, na którym użytkownik zapytał sztucznej inteligencji o aktualnego CEO Twittera. Sam Chat GPT twierdzi, iż jego wiedza jest aktualna do 2021 roku, natomiast w 2022 roku posadę CEO objął Elon Musk.  

Twórcy przyznali, iż możliwym jest, że bot zaktualizował swoją wiedzę podczas regularnie przeprowadzanych aktualizacji, podczas których Chat GPT uczy się, jak zachowywać się podczas rozmowy. Tak czy inaczej należy pamiętać, iż system nie jest idealny, a podane przez niego informacje warto weryfikować. 

Przyszłość Chatu GPT 

Chociaż już teraz Chat GPT sprawia wrażenie, jakby dawał nieograniczone możliwości, to należy pamiętać o tym, iż cały czas jest rozwijany. Aktualnie mamy do czynienia z Chatem GPT-3, a Microsoft zapowiedział, iż już niedługo pojawi się Chat GPT-4. Będzie to model multimodalny, zdolny do obsługiwania i generowania obrazów, dźwięku, a także wideo.  

Chat GPT – podsumowanie 

Chat GPT niewątpliwie jest przydatnym narzędziem, które może pomóc – a nawet już to robi – w wielu branżach i dziedzinach życia. Chociaż wizja polegania tylko na modelu od Open AI wydaje się być kusząca, zawsze należy pamiętać, iż nie jest on nieomylny i może wprowadzać użytkownika w błąd, cały czas będąc przekonanym o tym, że pisze prawdę. Ponadto jest to model pozbawiony samodzielnego myślenia, odpowiadający na podstawie wyuczonych danych, przez co popełnia błędy, a chociażby jego odpowiedzi na kreatywne zadania (na przykład wymyślenie tematów blogowych) mogą być do siebie bardzo podobne dla różnych użytkowników, co z kolei będzie miało wpływ na atrakcyjność naszego bloga, gdy już będziemy chcieli z tych tematów skorzystać. Należy jednak mieć na uwadze, iż system jest cały czas rozwijany, a z czasem Chat GPT będzie miał coraz bliżej do ideału, dlatego warto być świadomym jego istnienia i na bieżąco śledzić kierunek, w jakim potoczy się jego rozwój. 

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt