Nadawanie uprawnień w Google Analytics - Blog Artefakt

Nadawanie uprawień w Google Analytics

16.08.2016 / Analityka
Analiza raportu

Google Analytics to potężne narzędzie analityczne, które powinno być zainstalowane na każdej stronie internetowej, a już na pewno na platformie e-commerce. Dzięki niemu możemy m.in. optymalizować współczynnik konwersji, aby nasza działalność w sieci była opłacalna. Mając już założone konto Analytics, można przekazać osobie dostęp do niego bez przekazywania haseł do logowania. Poniższy przewodnik pokazuje, w jaki sposób i na jakich poziomach dostępów można nadać uprawnienia do konta Google Analytics innym użytkownikom.

Rodzaje i poziomy dostępów do Google Analytics

Jak nadać dostęp do Google Analytics użytkownikowi?

Istotne wskazówki przy nadawaniu uprawnień do Google Analytics

Rodzaje i poziomy dostępów do Google Analytics

Dostępy do konta Google Analytics można nadać na 3 różnych poziomach struktury Google Analytics:

  • konta,
  • usługi,
  • widoku.

Struktura konta GA

 

Użytkownikom można nadać dostępy o różnych uprawnieniach. Aktualnie w Google Analytics rozróżniamy 4 rodzaje uprawnień:

  • Zarządzaj użytkownikami,
  • Edytuj (najszerszy),
  • Współpraca,
  • Zobacz i przeanalizuj.

 

Każdy z dostępów różni się od siebie. Poniższa tabela w uproszczeniu przedstawia najważniejsze różnice, natomiast więcej szczegółów na ten temat znajduje się tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/2884495?hl=pl.

 

Rodzaj uprawnieńOpis
Zarządzanie użytkownikamitylko zarządzanie użytkownikami konta
Edytujwgląd w raporty oraz pełna możliwość administracji

obejmuje: Współpraca

Współpracawgląd w raporty oraz ograniczona możliwość administracji

obejmuje: Zobacz i przeanalizuj

Zobacz i przeanalizujwgląd w raporty

Jak nadać dostęp do Google Analytics użytkownikowi?

W celu nadania dostępu typu „Edytuj” na poziomie Konta należy wykonać poniższą instrukcję.

 

1. Zalogować się tutaj na istniejące konto Google Analytics, do którego chcemy nadać dostępy.

2. Na liście kont Google Analytics (jeśli mamy ich kilka) należy wybrać właściwy serwis i kilknąć w jego nazwę.

 

Wybór widoku GA

 

3. Po załadowaniu się ekranu z wykresem klikamy zakładkę „Administracja” znajdującą się na górnym pasku.

 

Nadawanie dostępu GA

 

4. Następnie wybieramy opcję „Zarządzanie użytkownikami” znajdującą się w pierwszej kolumnie. Jeżeli nie widzimy takiej opcji, oznacza to, że nie posiadamy pełnych uprawnień do zarządzania kontem Analytics. Wtedy należy zwrócić się do osoby, która je zakładała, o nadanie pełnych praw dostępu. W niektórych przypadkach przy błędnie zaprojektowanej strukturze konta Google Analytics może się to okazać niemożliwe do wykonania.

5. Na kolejnym ekranie widać jacy użytkownicy mają dostęp do danego konta Google Analytics. Aby nadać dostęp nowemu użytkownikowi, należy w okienku wpisać adres e-mail oraz zaznaczyć obok wszystkie checkboxy – wystarczy, że zaznaczymy „edytuj” oraz „zarządzaj użytkownikami”. Tego typu ustawienie spowoduje, że nadamy najszerszy z możliwych uprawnień do konta Analytics.

Uprawnienia GA

Istotne wskazówki przy nadawaniu uprawnień do Google Analytics

W celu nadania dostępów do adresu mailowego nie będącego „gmail”, należy najpierw powiązać dane konto mailowe z kontem Google za pomocą tego formularza.

Uprawnienia nadrzędne są przekazywane „w dół” struktury konta Google Analytics zgodnie z jego hierarchią, czyli: Konto -> Usługa -> Widok. Dla przykładu jeśli nadamy dostęp typu „edytuj” na poziomie Konta, użytkownik będzie miał również tego samego rodzaju dostęp na poziomie Usługi oraz Widok. Czyli w przypadku, kiedy Konto będzie miało podpiętych 20 usług, a każda Usługa po 3 Widoki, użytkownik nabędzie prawa typu „edytuj” do 20 usług oraz 60 widoków.

Uprawnienia drugorzędne zastępują uprawnienia nadrzędne, jednak pod warunkiem, że ich nie ograniczamy. Dla przykładu jeśli nadamy dostęp typu „zobacz i przeanalizuj” na poziomie Konta, to możemy dla jednej z Usług podpiętych do tego Konta nadać dostęp pełniejszy, np. typu „edytuj”. Jednak gdybyśmy mieli sytuację odwrotną, czyli nadane uprawnienia typu „edytuj” na poziomie Konta, to nie możemy ich ograniczyć na poziomie Usługi.

Również na naszym blogu
Najnowsze wpisy
Przekierowanie 301, 302 i tag rel canonical pomagają w kierowaniu użytkowników i robotów...
Lokalni przewodnicy to program, który dzięki zaangażowaniu i aktywności użytkowników ma przyczynić...
Jakich jest 7 grzechów głównych serwisów? Poznajcie najczęstsze błędy stron internetowych...
Reklamodawcy mają dostęp do nowego panelu AdWords. W nowym narzędziu pojawiły się nowe funkcje,...
Mapy ciepła to sposób obrazowania zachowania użytkowników na stronie internetowej. Dzięki nim można...