Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
16.08.2016 | czas czytania: 5 min | Analityka | autor: Artefakt

Nadawanie uprawień w Google Analytics

Nadawanie uprawień w Google Analytics

Google Analytics to potężne narzędzie analityczne, które powinno być zainstalowane na każdej stronie internetowej, a już na pewno na platformie e-commerce. Dzięki niemu możemy m.in. optymalizować współczynnik konwersji, aby nasza działalność w sieci była opłacalna. Mając już założone konto Analytics, można przekazać osobie dostęp do niego bez przekazywania haseł do logowania. Poniższy przewodnik pokazuje, w jaki sposób i na jakich poziomach dostępów można nadać uprawnienia do konta Google Analytics innym użytkownikom.

Rodzaje i poziomy dostępów do Google Analytics Jak nadać dostęp do Google Analytics użytkownikowi? Istotne wskazówki przy nadawaniu uprawnień do Google Analytics

Rodzaje i poziomy dostępów do Google Analytics

Dostępy do konta Google Analytics można nadać na 3 różnych poziomach struktury Google Analytics:

  • konta,
  • usługi,
  • widoku.

Jeśli nadamy użytkownikowi dostępy na poziomie konta, automatycznie otrzymuje on wgląd do wszystkich usług i widoków. Nadanie dostępu na poziomie usługi wiąże się z możliwością przeglądania statystyk we wszystkich widokach stworzonych dla danej usługi. Najwęższy zakres to dostępy na poziomie widoku – użytkownik ma jedynie możliwość przeglądania „wyfiltrowanych” przez nas danych.

Użytkownikom można nadać dostępy o różnych uprawnieniach. Aktualnie w Google Analytics rozróżniamy 4 rodzaje uprawnień:

  • Zarządzanie użytkownikami,
  • Edycja (najszerszy),
  • Współpraca,
  • Odczyt i analiza.

Każdy z dostępów różni się od siebie. Poniższa tabela w uproszczeniu przedstawia najważniejsze różnice, natomiast więcej szczegółów na ten temat znajduje się tutaj: https://support.google.com/analytics/answer/2884495?hl=pl

Jak nadać dostęp do Google Analytics użytkownikowi?

W celu nadania odpowiedniego poziomu dostępu do raportów na koncie GA należy wykonać poniższą instrukcję.

1. Zalogować się w Google Analytics na istniejące konto Google Analytics, do którego chcemy nadać dostępy.

2. Na liście kont Google Analytics (jeśli mamy ich kilka) należy wybrać właściwy serwis i kliknąć jego nazwę.

3. Po załadowaniu się ekranu ze stroną główną należy kliknąć zakładkę „Administracja”, która znajduje się w menu po lewej stronie.

4. Następnie należy wybierać opcję „Zarządzanie użytkownikami” znajdującą się w drugim wierszu w każdej z trzech kolumn. Jeżeli nie widzimy takiej opcji, oznacza to, że nie posiadamy pełnych uprawnień do zarządzania kontem Analytics. Wtedy należy zwrócić się do osoby, która je zakładała, o nadanie pełnych praw dostępu. W niektórych przypadkach przy błędnie zaprojektowanej strukturze konta Google Analytics może się to okazać niemożliwe do wykonania.

5. Na ekranie pojawi się okno z informacją o użytkownikach posiadających dostęp do danego konta, usługi lub widoku Google Analytics. Po kliknięciu niebieskiego plusa znajdującego się po prawej stronie otworzy się okno do nadawania dostępów.

Aby nadać dostęp nowemu użytkownikowi, należy w okienku wpisać adres e-mail oraz przeciągnąć suwak przy wybranym poziomie uprawnień – wystarczy, że zaznaczymy Edytuj oraz Zarządzaj użytkownikami. Tego typu ustawienie spowoduje, że nadamy najszerszy z możliwych uprawnień do konta Analytics.

Po zapisaniu uprawnień użytkownik dostanie maila z zaproszeniem do skorzystania z narzędzia Google Analytics. Po jego akceptacji uzyska dostęp do konta, usługi lub widoku i będzie mógł analizować dane o witrynie.

Istotne wskazówki przy nadawaniu uprawnień do Google Analytics

W celu nadania dostępów do adresu mailowego niebędącego „gmail”, należy najpierw powiązać dane konto mailowe z kontem Google za pomocą tego formularza.

Uprawnienia nadrzędne są przekazywane „w dół” struktury konta Google Analytics zgodnie z jego hierarchią, czyli: Konto -> Usługa -> Widok. Dla przykładu jeśli nadamy dostęp typu „edytuj” na poziomie konta, użytkownik będzie miał również tego samego rodzaju dostęp na poziomie usługi oraz widoku. Czyli w przypadku kiedy konto będzie miało podpiętych 20 usług, a każda usługa po 3 widoki, użytkownik nabędzie prawa typu „edytuj” do 20 usług oraz 60 widoków.

Uprawnienia drugorzędne zastępują uprawnienia nadrzędne pod warunkiem, że ich nie ograniczamy. Dla przykładu jeśli nadamy dostęp typu „Odczyt i analiza” na poziomie konta, to możemy dla jednej z usług podpiętych do tego konta nadać dostęp pełniejszy, np. typu „edytuj”. Jednak gdybyśmy mieli sytuację odwrotną, czyli nadane uprawnienia typu „edytuj” na poziomie konta, to nie możemy ich ograniczyć na poziomie usługi.

 

Gdybyś miał problemy z nadaniem dostępów do konta Google Analytics, napisz do nas – z chęcią pomożemy!

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt