Nie bój się Google Tag Managera – 9 powodów, dla których warto wdrożyć na stronie menedżer tagów Google

/ Analityka
google tag manager aplikacja

Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących i tagów marketingowych w kodzie strony internetowej. Zdecydowanie usprawnia pracę marketingu, specjalistów SEO i analityków internetowych, którzy bez wsparcia działu IT mogą instalować różne aplikacje służące m.in. do analizy sposobu zachowania użytkowników w witrynie. Menedżer tagów Google nie ma najprzyjaźniejszego interfejsu, przez co wielu wydaje się skomplikowanym programem. Warto jednak zapisać się na kurs, szkolenie lub zamówić implementację kontenera tagów w swoim serwisie, chociażby przez wzgląd na 9 poniższych powodów.

Bezpłatne narzędzie uniezależniające marketing od działu IT

Menedżer tagów Google to zupełnie darmowe narzędzie, które uniezależnia dział marketingu od działu IT. Wszystkie kody remarketingowe możemy wdrożyć i przetestować bez wymiany kilkudziesięciu maili z webdeveloperem lub programistą sprawującym pieczę nad naszą stroną. Nie istnieje także zagrożenie, że nasze nie zawsze wysokie umiejętności edycji kodu witryny wywołają niechciane problemy techniczne – wszystkie tagi implementowane w GTM-ie z łatwością usuniemy, wyłączymy lub edytujemy.

Możliwość wdrażania wielu aplikacji oraz funkcjonalności na stronie

Google Tag Manager jest przygotowany na zainstalowanie na stronie niemal dowolnej aplikacji, oprogramowania lub funkcjonalności. Możemy nie tylko zaimplementować kod śledzenia Google Analytics, ale także wdrożyć tekst w serwisie, czy zmienić kolor poszczególnych elementów. Wiedza na temat implementacji skryptów będzie nam najczęściej potrzebna, ale w samym GTM-ie znajdziemy też wiele zdefiniowanych już zmiennych i tagów, za pomocą których konfiguracja narzędzia stanie się o wiele łatwiejsza.

Możliwość importu gotowego szablonu kontenera

Niezwykłą zaletą menedżera tagów jest to, że możemy zaimportować gotowy kontener z zestawem tagów uruchamiających interesujące nas aplikacje. Oznacza to, że jeśli nie posiadamy odpowiednich kompetencji i jednocześnie nie chcemy, aby ktoś z zewnątrz zaglądał do naszych ustawień, możemy zlecić przygotowanie szablonu kontenera, a następnie bez problemu zaimplementować go na naszym koncie.

Możliwość importowania szablonów kontenerów powinna spodobać się także analitykom internetowym obsługującym kilku klientów. Po przygotowaniu standardowego zestawu tagów, reguł i zmiennych niemal za pomocą jednego kliknięcia można uruchomić GTM-a na nowym koncie. Szybko, miło i przyjemnie – specjaliści pracujący w agencjach potrzebują więcej tego typu narzędzi, prawda?

Łatwość sprawdzenia poprawności wdrożenia kodu śledzącego

Często zaraz po instalacji danego kodu śledzącego zastanawiamy się, czy zrobiliśmy to poprawnie. W przypadku niektórych narzędzi potrzebujemy kilku dni na sprawdzenie weryfikacji ich implementacji – aplikacja musi zebrać dane, za pomocą których dowiemy się, czy wszystko przebiegło bez problemów. Google Tag Manager przyspiesza ten proces – dzięki trybowi podglądu i debugowania można od razu zobaczyć, czy tag uruchamia się zgodnie z ustawionymi regułami. Jeśli coś jest nie tak – wprowadzamy zmiany i testujemy, czy tym razem udało nam się osiągnąć zamierzony efekt.

Włączanie i wyłączanie tagów w dowolnym momencie

Nie zawsze chcemy zbierać dane ze wszystkich aplikacji zainstalowanych na naszej stronie. Gdybyśmy wdrażali poszczególne narzędzia poprzez dodanie kodu śledzącego do kodu naszej witryny, w takim przypadku musielibyśmy znów zajrzeć do plików strony, usunąć kod i dokonać zmian. Menedżer tagów od Google ułatwia i to zadanie – w naszym kontenerze możemy włączać oraz wyłączać poszczególne tagi bez konieczności wprowadzania zmian w kodzie źródłowym.

Bezproblemowa zmiana szablonu, systemu CMS, wyglądu strony

Zmieniając wygląd strony internetowej, wdrażając nowy szablon na WordPressie, trzeba pamiętać o przeniesieniu wszystkich kodów śledzących zaimplementowanych bezpośrednio w sekcji <head> naszej witryny. Jeśli skryptów było dużo, musimy uważać na ich poprawną implementację i dokładne przeklejenie linijek kodu w odpowiednie miejsca. Korzystając z GTM-a, unikamy tego problemu – instalujemy jedynie kontener w nowych plikach źródłowych, a wszystkie zapisane tagi automatycznie wywołają się na stronie. W ten sposób oszczędzamy czas na wdrożenie od nowa wszystkich aplikacji, z których chcemy korzystać.

Bezpieczne testowanie zmian na stronie

Wdrażanie dodatkowych skryptów w kod źródłowy zawsze wiąże się z obawą, że coś się zepsuje i strona nie będzie działać. Menedżer tagów Google pozwala na bezpieczne testowanie narzędzi – jeśli coś się nie uda, możemy wrócić do poprzedniej, zapisanej wersji kontenera, w której poprawnie wdrożyliśmy tagi. Jednym kliknięciem likwidujemy problem i nie stresujemy się, że serwis nie funkcjonuje poprawnie.

Rozbudowany support

GTM posiada swój dedykowany support, w którym opisane zostały podstawowe problemy dotyczące instalacji kontenera, tagów, reguł i zmiennych. Znajdziemy tam też wskazówki od pracowników Google oraz porady dotyczące poruszania się po tym narzędziu. Jeśli jednak to nam nie wystarczy, w sieci natrafimy na wiele blogów prowadzonych przez ekspertów, chętnie dzielących się wiedzą na temat Google Tag Managera.

Wiele poziomów uprawnień dla użytkowników

Jako jedno z googlowskich narzędzi menedżer tagów oferuje różne poziomy uprawnień nadawanych użytkownikom. W ten sposób możemy udostępnić kontener do wglądu osobom, które nie powinny wprowadzać nowych tagów. Jeśli potrzebujemy wsparcia agencji, nadajemy jej odpowiednie dostępy, a po wdrożeniu zmian, zabieramy uprawnienia. W ten sposób korzystamy z wiedzy i doświadczenia ekspertów, nie obawiając się, co stanie się z naszym kontem po zakończeniu współpracy.

Google Tag Manager – nie taki diabeł straszny, jak go malują

GTM wydaje się bardzo skomplikowanym narzędziem i odstrasza właścicieli stron bardziej niż Google Analytics czy Search Console. Jednak z powodu jego licznych zalet warto się nim zainteresować, by skorzystać z jego możliwości. Jeśli wdrażasz wiele kodów śledzących na swojej stronie, korzystasz z wielu aplikacji, menedżer tagów Google to aplikacja idealna dla Ciebie! W razie problemów z jego instalacją skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy Ci w konfiguracji kontenera, tagów, zasad i reguł :).

Najnowsze artykuły na blogu:
Skorzystaj z naszej instrukcji zakładania konta w Menedżerze Reklam, by rozpocząć płatną promocję...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Jeśli Twoja strona ucierpiała po kolejnym core update'cie, koniecznie sprawdź wskazówki od Google....
Analizujemy, jakie czynniki rankingowe miały wpływ na zmiany w pozycjach po September 2019 Core...
Chciałbyś wyciągnąć informacje o widoczności swojego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania?...