Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.10.2023 | czas czytania: 9 | SEM | autor: Artefakt

Unique selling proposition – co musisz o nim wiedzieć

Unique selling proposition – co musisz o nim wiedzieć

Unique selling proposition można przetłumaczyć jako unikalną propozycję sprzedaży lub unikalną cechę oferty. Dzięki niej pokażesz klientom, co mogą zyskać, wybierając właśnie Twoją firmę. Warto zaznaczyć, że taką propozycją nie można nazwać promocji czy kodów rabatowych. Co w takim razie zasługuje na miano unique selling proposition?

artefakt-ofertaCzy na pewno potrzebujesz unikalnej propozycji sprzedaży?

Odpowiedź brzmi – najprawdopodobniej tak. Trudno stworzyć ofertę, która będzie oryginalna i jedyna w swoim rodzaju. Większość produktów czy usług dostępna jest na wielu różnych stronach internetowych – od tych najbardziej popularnych po te mniej. Jak więc przyciągnąć klientów, nie tracąc przy tym przychodów? Z pomocą przychodzi właśnie unique selling proposition. To dzięki niemu możesz wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać użytkowników do skorzystania z Twojej oferty.

unique selling proposition

Jak powinna brzmieć unikalna propozycja sprzedaży?

W tym miejscu należy zaznaczyć, że unique selling proposition rzeczywiście musi być wyjątkowe. W tym przypadku odpada powoływanie się na korzyści materialne czy finansowe, które klient może osiągnąć, gdy zdecyduje się na Twoją firmę. Darmowe zwroty czy dobra obsługa klienta również nim nie będą, ze względu na to, że wprowadzić może je niemal każda firma. Unikalna propozycja sprzedaży nie może być pustym sloganem, a rzeczywistą korzyścią, którą osiąga nasz klient. Jak więc stworzyć taką propozycję?

Jak stworzyć własne unique selling proposition?

Podstawą tworzenia unikalnej propozycji sprzedaży powinna być analiza Twojej działalności i tego, co oferujesz klientom. W pierwszej kolejności zastanów się, kim są Twoi potencjalni klienci i co zyskają, decydując się właśnie na Twoją ofertę. Niestety nie może to być „najwyższa jakość” czy „profesjonalna obsługa”. Jednocześnie powinno to być coś, co będziesz w stanie potwierdzić. W tym miejscu warto przeanalizować konkurencję oraz zastanowić się, czego jej brakuje, a co Ty możesz wykorzystać.

unique selling propositionPrzykłady dobrych USP

Jeśli się inspirować, to najlepszymi. Chociaż zrozumienie i stworzenie unikalnej propozycji sprzedaży może przysporzyć problemów, tak zaznajomienie się z dobrymi przykładami ich zastosowania powinno pomóc. Działania marketingowe oparte o unique selling proposition możemy spotkać w sloganach wielu marek, a będą to między innymi:

  • M&M’s – „mleczna czekolada rozpływa się w ustach, a nie w dłoni”,
  • FedEX – „kiedy coś absolutnie musi być dostarczone z dnia na dzień”,
  • WooCommerce – „najbardziej konfigurowalna platforma eCommerce do budowania biznesu online”,
  • Domino’s Pizza – „gorąca pizza dostarczona w 30 minut, inaczej jest gratis”,
  • Avis – „jesteśmy numerem dwa. Staramy się bardziej”.

Nikt nie wspomina o niskiej cenie ani najlepszej jakości, którą możesz wybrać. Odwołują się za to do unikalnych cech swojej działalności, które jednak z jakością mogą zostać skojarzone, jak na przykład czekolada rozpływająca się w ustach czy dostawa paczki w ciągu jednego dnia. Wbrew temu, co zostało napisane wcześniej – darmowe zwroty poniekąd również mogą stać się unikalną cechą oferty i są nią w przypadku marki Zalando. Wyróżnikiem w tym przypadku nie jest jednak zwrot sam w sobie, a czas, jaki na to przysługuje. W porównaniu do innych sklepów, w przypadku których czas zwrotu wynosi najczęściej 14 lub 30 dni, Zalando oferuje aż 100 dni, w czasie których bezproblemowo możemy zwrócić zakupiony towar. Bez wątpienia jest to cecha wyróżniająca, na którą nie jest w stanie zdecydować się każdy sklep internetowy.

Unique selling proposition – podsumowanie

Unikalna propozycja sprzedaży jest ważnym elementem podczas promowania własnej działalności. Chociaż jej zrozumienie i zastosowanie może wydawać się trudne, to na pewno warto się na ten trud zdecydować. Jeżeli Twoja oferta sama w sobie nie będzie jedyna w swoim rodzaju, to na pewno warto znaleźć coś, co spowoduje, że właśnie taka się stanie, a tym samym przyciągnie kolejnych klientów czy użytkowników.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

personalizacja doświadczeń użytkownika 22.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Personalizacja doświadczeń użytkownika dzięki AI

Czy marzysz o sklepie online, w którym każda rekomendacja trafia w potrzeby Twoich klientów? Albo e-mail marketing, który odpowiada na ich pytania, zanim zdążą je zadać? A może spotkałeś się już z taką obsługą klienta, która rozpoznaje styl zakupów i dostosowuje go do preferencji klientów? To nie przyszłość – to teraźniejszość. Personalizacja doświadczeń użytkownika napędzana przez sztuczną inteligencję rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy budują relacje z odbiorcami. Dzięki personalizacji marki nie tylko zwiększają sprzedaż, ale także zapewniają pozytywne doświadczenia klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, budując przy tym ich lojalność. Jak to robią? O tym właśnie przeczytasz w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt