Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
09.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO? Porady Google

Jak zatrudnić dobrą agencję SEO? Porady Google

Właściciele witryn często zastanawiają się, jak wybrać dobrą agencję SEO, aby inwestycja poniesiona na działania marketingowe przyniosła realne korzyści. Google przygotowało materiał wideo, na którym Maile Ohye, Developer Programs Tech Lead radzi, na co należy zwrócić uwagę, decydując się na podjęcie współpracy z firmą SEO.

Filmik przygotowany przez Google jest dostępny na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=piSvFxV_M04

 

Pamiętaj, że SEO to długotrwały proces

Google przypomina, że osiąganie stabilnych pozycji w wynikach wyszukiwania to wieloetapowy proces. Miejsca w TOP10 nie osiąga się szybkimi, magicznymi sztuczkami. Jeśli takie działania proponuje agencja SEO, powinna Ci się włączyć lampka ostrzegawcza – stosowanie praktyk niezgodnych z wytycznymi dla webmasterów może narazić Twoją domenę na filtr lub karę ręczną.

Skuteczne pozycjonowanie pomaga wydobyć potencjał strony i systematycznie piąć się w górę rankingu. Celem nie powinno być zalezienie się w TOP10, ale dotarcie do potencjalnych klientów, którzy zainteresują się ofertą strony i dokonają konwersji. Dobra agencja SEO dąży do poprawy doświadczeń użytkowników od momentu znalezienia strony w wynikach wyszukiwania, aż do dokonania konwersji. Pamiętaj, że to, co jest dobre dla SEO, jest też dobre dla klientów. Dopasowując stronę do wymogów wyszukiwarki, wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom użytkowników.

Zadowalająca poprawa wyników strony w rankingu i korzyści w postaci np. wzrostu konwersji pojawiają się przeważnie od 4 do 12 miesięcy od momentu rozpoczęcia współpracy z agencją SEO. Na efekty musisz poczekać, więc bądź cierpliwy.

 

Dobra agencja SEO nie narusza polityki Google

W trakcie rozmów ze specjalistami SEO postaraj się wysondować, jaką wiedzą dysponują i czy nie stosują działań, które byłby sprzeczne z wytycznymi Google, tym samym narażając Twoją domenę na nałożenie kary lub filtra. W tym celu poproś, aby proponowane zmiany dotyczące struktury strony zawierały odniesienia do dokumentów Google (supportu, oficjalnych filmów instruktażowych, odpowiedzi z forum dla webmasterów) potwierdzające zgodność zaleceń z polityką wyszukiwarki.

W ten sposób wyeliminujesz firmy SEO podejmujące działania, na które Google patrzy nieprzychylnym okiem, np. kupowanie linków, spamowanie, generowanie sztucznego ruchu, dodawanie zbyt wielu słów kluczowych w metatagu keywords.

 

Proces wyboru firmy SEO według Google – na co zwrócić uwagę?

Podejmując decyzję o współpracy z daną agencją SEO należy rozważyć takie aspekty jak:

 

1. Sposób podejścia do klienta i procesu pozycjonowania

Podczas pierwszej rozmowy przedstawiciel firmy zajmującej się marketingiem internetowym powinien wypytać Cię o takie kwestie jak:

  • Propozycję wartości – co wyróżnia Cię od konkurencji i sprawia, że Twoja oferta jest unikatowa,
  • Cele i strategię,
  • model biznesowy (sposób generowania przychodów, kanały sprzedaży, grupę docelową, do której kierujesz swoją ofertę),
  • Założenia biznesowe,
  • Twoich największych konkurentów.

Dobra firma SEO powinna dbać przede wszystkim o to, aby Twoja strona trafia do użytkowników, którzy dokonają na niej konwersji. Jeśli pozycjonerom zależy wyłącznie na szybkim osiągnięciu wysokich pozycji, spodziewaj się małego zainteresowania rozwojem twojego biznesu i realizacją celów biznesowych.

2. Referencje

Wejdź na stronę agencji i sprawdź, jakie strony internetowe były przez nią pozycjonowane. Przeczytaj treść rekomendacji. Poszukaj także opinii w sieci. Możesz także skontaktować się z przedsiębiorstwami, dla których ta firma SEO świadczyła swoje usługi, by dowiedzieć się, jak przebiegała współpraca.

 

3. Dobór słów kluczowych i audyt techniczny

Na etapie ofertowania agencja przeprowadza także analizę serwisu pod kątem doboru odpowiednich słów kluczowych, na które witryna mogłaby być pozycjonowana. Specjaliści powinni wytłumaczyć, na czy polega różnica pomiędzy frazami brandowymi i niebrandowymi oraz zaproponować rozwiązania, które sprawdzą się w danej branży. Firma SEO powinna zweryfikować, jakie działania podejmuje konkurencja i zarekomendować ich zastosowanie.

Google wspomina także, aby zwrócić uwagę na audyt techniczny i sposób przygotowywania zaleceń. Najlepiej, aby agencja SEO przedstawiła listę wszystkich problemów, zaproponowała usprawnienia, wskazała spodziewane efekty po usunięciu usterek. Poszczególnym zaleceniom powinny zostać nadane priorytety.

Firma SEO przed przeprowadzeniem audytu musi poznać ograniczenia we wprowadzeniu zmian na stronie – dzięki temu otrzymasz dokument ze wskazówkami, które będziesz mógł w stu procentach zaimplementować.

 

Skuteczne SEO wymaga współpracy właściciela strony z agencją!

Największym utrudnieniem we współpracy, który zauważają specjaliści SEO, są wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych. Dlatego zgodnie z radą Google jeśli już decydujesz się na usługę pozycjonowania, musisz liczyć się z tym, że konieczne będzie wprowadzenie zmian na stronie. Dostosowanie witryny do wymogów wyszukiwarki pomoże jej osiągnąć stabilną pozycję i poprawi także doświadczenia klientów, korzystających z Twojego serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt