Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.03.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Blisko, bliżej, Google! Nowy trend wyszukiwania?

Blisko, bliżej, Google! Nowy trend wyszukiwania?

Jednym z elementów skutecznego pozycjonowania jest dobór odpowiednich słów kluczowych, które są wyszukiwane przez użytkowników. Coraz większe znaczenie zaczynają mieć mobilne wyszukiwania, które czasem w dość istotny sposób różnią się od „tradycyjnych” zapytań. W ostatnim czasie można m.in. zauważyć, że użytkownicy bardzo często posiłkują się wyrażeniami blisko mnie, w pobliżu. Czy mamy zatem do czynienia z nowym trendem w sposobie wyszukiwania?

 

Słowa kluczowe pochodzące zza oceanu

Wyrażenia near me, closest oraz nearby jako pierwsi zaczęli stosować Amerykanie, poszukując interesujących ich rzeczy za pomocą wyszukiwarki. Od 2011 r. liczba podobnych zapytań wzrosła w Stanach Zjednoczonych ponad 34-krotnie, co zostało przedstawione na poniższym wykresie pochodzącym z Google Trends.

Wykres Google Trends near me

W 2015 r. liczba zapytań near me podwoiła się w porównaniu do roku 2014. Najwięcej, bo ponad 80 proc. wyszukiwań, pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlaczego takie frazy są wpisywane przez użytkowników? Jest to spowodowane chęcią szybkiego dotarcia do określonych produktów lub usług. Znajdując się w centrum miasta, wystarczy wyciągnąć z kieszeni smartfon, aby po chwili dowiedzieć się, gdzie można zjeść pizzę, dorobić klucze lub umyć samochód.

Google szybko odkrył potencjał, który tkwi w wyrażeniu near me. Wpisując, bądź wypowiadając frazę w mobilnej wyszukiwarce, pojawia się automatyczna podpowiedź, dzięki której otrzymujemy np. restauracje znajdujące się blisko naszej obecnej lokalizacji.

Popularność near me potwierdza także planer słów kluczowych. Spójrzmy na poniższą tabelę. Fraza hair salons near me jest wyszukiwana ponad 200 tys. razy w miesiącu.

Near me keyword planer

Analiza słów kluczowych z near me

Wyrażenie w pobliżu pojawia się najczęściej jako dodatek do ogólnych fraz, mających znaczenie lokalne, np. kawiarnia, pizzeria, myjnia, kino, restauracja, sklep, kosmetyczka, fryzjer. Liczba zapytań wzrasta w weekendy, w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Osoby będące w podróży częściej wpisują near me, poszukując określonych rzeczy. Okazuje się, że poszczególne słowa kluczowe dominują także w określonych porach dnia.

Near me pory dnia

Możliwość pozyskania szczegółowych informacji o nawykach użytkowników pozwala na zwiększenie efektywności podejmowanych działań marketingowych. Dobór słów kluczowych może być przeprowadzony bardzo precyzyjnie. Właściciele witryn będą mieć możliwość skonstruowania kampanii AdWords, wyświetlających reklamy w odpowiednich porach dnia, kiedy to zainteresowanie poszczególnymi słowami kluczowymi będzie największe ze strony użytkowników.

 

Fryzjer blisko mnie? A może fryzjer Wrocław?

Moda na dodawanie wyrażenia w pobliżu  lub blisko mnie nie rozpowszechniła się jeszcze w polskich wynikach wyszukiwania. Narzędzie propozycji słów kluczowych wskazuje, że fryzjer w pobliżu jest wyszukiwany tylko 10 razy na miesiąc. Wynik jest niski. Jednak sprawdziliśmy, jakie strony pokazują się na takie zapytania na urządzeniu mobilnym. Wyszukiwanie głosowe zadziałało bardzo sprawnie.

Fryzjer blisko mnie

W wynikach pojawiła się mapka, a na niej zaznaczone zostały trzy salony fryzjerskie. Wśród nich Google zaproponowało nam Coco-Psianel, czyli zakład fryzjerski dla psów :). Co prawda nie o to nam dokładnie chodziło, ale widzimy, że w polskiej wyszukiwarce w pobliżublisko mnie pozwalają uzyskać dość satysfakcjonujące odpowiedzi. Naciskając ikonę słuchawki, możemy szybko połączyć się z wybranym salonem i umówić się na wizytę. Ewentualnie na strzyżenie możemy zapisać naszego psiaka :).

Czy taki sposób wyszukiwania będzie zyskiwał coraz większe znaczenie w naszym kraju? Trudno powiedzieć. W Stanach wzrost popularności fraz z wyrażeniem near me obserwowany jest od 2011 r. U nas taki sposób poszukiwania interesujących rzeczy i usług dopiero raczkuje. Być może niedługo nastąpi gwałtowny boom, a w pobliżu będzie nieodłącznym elementem większości wyszukiwań.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt