Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.03.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Blisko, bliżej, Google! Nowy trend wyszukiwania?

Blisko, bliżej, Google! Nowy trend wyszukiwania?

Jednym z elementów skutecznego pozycjonowania jest dobór odpowiednich słów kluczowych, które są wyszukiwane przez użytkowników. Coraz większe znaczenie zaczynają mieć mobilne wyszukiwania, które czasem w dość istotny sposób różnią się od „tradycyjnych” zapytań. W ostatnim czasie można m.in. zauważyć, że użytkownicy bardzo często posiłkują się wyrażeniami blisko mnie, w pobliżu. Czy mamy zatem do czynienia z nowym trendem w sposobie wyszukiwania?

 

Słowa kluczowe pochodzące zza oceanu

Wyrażenia near me, closest oraz nearby jako pierwsi zaczęli stosować Amerykanie, poszukując interesujących ich rzeczy za pomocą wyszukiwarki. Od 2011 r. liczba podobnych zapytań wzrosła w Stanach Zjednoczonych ponad 34-krotnie, co zostało przedstawione na poniższym wykresie pochodzącym z Google Trends.

Wykres Google Trends near me

W 2015 r. liczba zapytań near me podwoiła się w porównaniu do roku 2014. Najwięcej, bo ponad 80 proc. wyszukiwań, pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlaczego takie frazy są wpisywane przez użytkowników? Jest to spowodowane chęcią szybkiego dotarcia do określonych produktów lub usług. Znajdując się w centrum miasta, wystarczy wyciągnąć z kieszeni smartfon, aby po chwili dowiedzieć się, gdzie można zjeść pizzę, dorobić klucze lub umyć samochód.

Google szybko odkrył potencjał, który tkwi w wyrażeniu near me. Wpisując, bądź wypowiadając frazę w mobilnej wyszukiwarce, pojawia się automatyczna podpowiedź, dzięki której otrzymujemy np. restauracje znajdujące się blisko naszej obecnej lokalizacji.

Popularność near me potwierdza także planer słów kluczowych. Spójrzmy na poniższą tabelę. Fraza hair salons near me jest wyszukiwana ponad 200 tys. razy w miesiącu.

Near me keyword planer

Analiza słów kluczowych z near me

Wyrażenie w pobliżu pojawia się najczęściej jako dodatek do ogólnych fraz, mających znaczenie lokalne, np. kawiarnia, pizzeria, myjnia, kino, restauracja, sklep, kosmetyczka, fryzjer. Liczba zapytań wzrasta w weekendy, w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Osoby będące w podróży częściej wpisują near me, poszukując określonych rzeczy. Okazuje się, że poszczególne słowa kluczowe dominują także w określonych porach dnia.

Near me pory dnia

Możliwość pozyskania szczegółowych informacji o nawykach użytkowników pozwala na zwiększenie efektywności podejmowanych działań marketingowych. Dobór słów kluczowych może być przeprowadzony bardzo precyzyjnie. Właściciele witryn będą mieć możliwość skonstruowania kampanii AdWords, wyświetlających reklamy w odpowiednich porach dnia, kiedy to zainteresowanie poszczególnymi słowami kluczowymi będzie największe ze strony użytkowników.

 

Fryzjer blisko mnie? A może fryzjer Wrocław?

Moda na dodawanie wyrażenia w pobliżu  lub blisko mnie nie rozpowszechniła się jeszcze w polskich wynikach wyszukiwania. Narzędzie propozycji słów kluczowych wskazuje, że fryzjer w pobliżu jest wyszukiwany tylko 10 razy na miesiąc. Wynik jest niski. Jednak sprawdziliśmy, jakie strony pokazują się na takie zapytania na urządzeniu mobilnym. Wyszukiwanie głosowe zadziałało bardzo sprawnie.

Fryzjer blisko mnie

W wynikach pojawiła się mapka, a na niej zaznaczone zostały trzy salony fryzjerskie. Wśród nich Google zaproponowało nam Coco-Psianel, czyli zakład fryzjerski dla psów :). Co prawda nie o to nam dokładnie chodziło, ale widzimy, że w polskiej wyszukiwarce w pobliżublisko mnie pozwalają uzyskać dość satysfakcjonujące odpowiedzi. Naciskając ikonę słuchawki, możemy szybko połączyć się z wybranym salonem i umówić się na wizytę. Ewentualnie na strzyżenie możemy zapisać naszego psiaka :).

Czy taki sposób wyszukiwania będzie zyskiwał coraz większe znaczenie w naszym kraju? Trudno powiedzieć. W Stanach wzrost popularności fraz z wyrażeniem near me obserwowany jest od 2011 r. U nas taki sposób poszukiwania interesujących rzeczy i usług dopiero raczkuje. Być może niedługo nastąpi gwałtowny boom, a w pobliżu będzie nieodłącznym elementem większości wyszukiwań.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt