Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.10.2015 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie lokalne – case study Google Maps

Pozycjonowanie lokalne – case study Google Maps

Polski rynek to sektor głównie małych i średnich przedsiębiorstw, które prowadzą swoje biznesy na niewielkim obszarze, ograniczając się do danego miasta, czy województwa. Każda firma, która działa w swojej branży zmuszona jest do rywalizacji z konkurencją. Rywalizacja ta odbywa się na wielu płaszczyznach: poczynając od jakości produktu, czy wykonywanej usługi, a kończąc na ich cenie. Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważnym elementem w prowadzeniu biznesu i osiąganiu przewagi nad konkurencją jest dbanie o reklamę oraz rozpoznawalność marki. Szczególnie w dobie Internetu, gdzie każdy potencjalny klient surfując w sieci, spędza kilka godzin dziennie.  Absolutną podstawą w dzisiejszych czasach jest posiadanie przez firmę własnej strony internetowej, prezentującej jej działalność oraz ofertę.  Strona www jest bazą wyjściową do rozpoczęcia promowania firmy w wyszukiwarce Google. Podstawowym elementem marketingu internetowego dla małych i średnich firm jest pozycjonowanie lokalne, często nazywane też pozycjonowaniem w mapach Google.

Google Maps to bezpłatna usługa dla firm umożliwiająca założenie wizytówki w sieci. Posiadanie wizytówki w mapach jest niezbędnym elementem pozycjonowania lokalnego.

Obecnie, przy każdym zapytaniu, które zawiera nazwę miasta/regionu, czy województwa, Google, oprócz wyników naturalnych serwuje blok z trzema wynikami firm lokalnych. Przykładem może być zapytanie „fryzjer Legnica”. Po jego wpisaniu i zatwierdzeniu, oczom internauty ukazuje się następujący widok:

Fryzjerzy w Google Maps

Blok charakterystyczny dla zapytań lokalnych składa się z trzech wizytówek firmowych, gdzie przy nazwie i kilku szczegółowych informacjach można znaleźć odnośnik do strony firmowej oraz lokalizacji na mapie. Po kliknięciu w jedną z wizytówek, internauta zostaje przeniesiony do zakładki Google Maps, gdzie może poznać więcej szczegółów na temat wybranego przez siebie salonu fryzjerskiego a także poznać opinie, które wystawili mu klienci.

Pozycjonowanie w Google Maps

Jak duże znaczenie odgrywa lokalne pozycjonowanie oraz Mapy Google można sprawdzić wpisując do wyszukiwarki słowo kluczowe „fryzjer”. Mieszkańcy Legnicy na samej górze wyników wyszukiwania, mimo, że wpisali frazę bez lokalizacji, zobaczą blok z wynikami lokalnymi:

Salon fryzjerski na Google Maps

W związku z ogromną rolą, jaką obecnie odgrywa geolokalizacja, pozycjonowanie lokalne nabrało jeszcze większego znaczenia, niż dotychczas. Dla firm, które działają na rynku lokalnym, jest ono fundamentem marketingu internetowego.

Tak jak wynikami naturalnymi rządzi algorytm, tak też ranking wizytówek w mapach Google  jest ustalany na podstawie różnych czynników. Podstawą do pozycjonowania lokalnego w Google Maps jest optymalizacja profilu. W jej skład wchodzą:

– poprawne uzupełnienie danych firmowych, które powinny zgadzać się z danymi na stronie

– poprawne przydzielenie kategorii branży, w jakiej działa lokalna firma

– unikalny opis firmy, zoptymalizowany pod lokalne pozycjonowanie

– link do firmowej strony internetowej

– uzupełniona zakładka ze zdjęciami i filmami

– ilość i jakość opinii użytkowników

Mając właściwie zoptymalizowany profil, local SEO w mapach Google będzie efektywniejsze i przyniesie znaczniej więcej korzyści.

W związku ze zmianą polityki firmy odnośnie usługi Google Maps, aby wizytówka w mapach była aktywna co najmniej raz w roku należy zalogować się na konto z nią powiązane. Aktualizacja uderzy w firmy, które po stworzeniu profilu zapomniały o nim lub zgubiły do niego dostęp. W celu odzyskania dostępu do wizytówek ich właściciele powinni niezwłocznie skontaktować się suportem map Google.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

freeware 22.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Co to znaczy freeware i co warto o tym wiedzieć?

Każdego dnia miliony osób pobierają darmowe programy, które ułatwiają pracę, naukę i rozrywkę. W wielu przypadkach to właśnie freeware staje się pierwszym wyborem – oprogramowaniem dostępnym bez opłat, które nie wymaga od użytkowników specjalistycznej wiedzy ani skomplikowanych instalacji. Jednak to, że coś jest darmowe, nie oznacza, że pozbawione jest warunków licencyjnych czy ograniczeń. Warto zrozumieć, czym są programy typu freeware, jakie mają zalety i ryzyka oraz czym różnią się od takich rozwiązań jak oprogramowanie open source czy shareware. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt