Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.10.2015 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie lokalne – case study Google Maps

Pozycjonowanie lokalne – case study Google Maps

Polski rynek to sektor głównie małych i średnich przedsiębiorstw, które prowadzą swoje biznesy na niewielkim obszarze, ograniczając się do danego miasta, czy województwa. Każda firma, która działa w swojej branży zmuszona jest do rywalizacji z konkurencją. Rywalizacja ta odbywa się na wielu płaszczyznach: poczynając od jakości produktu, czy wykonywanej usługi, a kończąc na ich cenie. Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważnym elementem w prowadzeniu biznesu i osiąganiu przewagi nad konkurencją jest dbanie o reklamę oraz rozpoznawalność marki. Szczególnie w dobie Internetu, gdzie każdy potencjalny klient surfując w sieci, spędza kilka godzin dziennie.  Absolutną podstawą w dzisiejszych czasach jest posiadanie przez firmę własnej strony internetowej, prezentującej jej działalność oraz ofertę.  Strona www jest bazą wyjściową do rozpoczęcia promowania firmy w wyszukiwarce Google. Podstawowym elementem marketingu internetowego dla małych i średnich firm jest pozycjonowanie lokalne, często nazywane też pozycjonowaniem w mapach Google.

Google Maps to bezpłatna usługa dla firm umożliwiająca założenie wizytówki w sieci. Posiadanie wizytówki w mapach jest niezbędnym elementem pozycjonowania lokalnego.

Obecnie, przy każdym zapytaniu, które zawiera nazwę miasta/regionu, czy województwa, Google, oprócz wyników naturalnych serwuje blok z trzema wynikami firm lokalnych. Przykładem może być zapytanie „fryzjer Legnica”. Po jego wpisaniu i zatwierdzeniu, oczom internauty ukazuje się następujący widok:

Fryzjerzy w Google Maps

Blok charakterystyczny dla zapytań lokalnych składa się z trzech wizytówek firmowych, gdzie przy nazwie i kilku szczegółowych informacjach można znaleźć odnośnik do strony firmowej oraz lokalizacji na mapie. Po kliknięciu w jedną z wizytówek, internauta zostaje przeniesiony do zakładki Google Maps, gdzie może poznać więcej szczegółów na temat wybranego przez siebie salonu fryzjerskiego a także poznać opinie, które wystawili mu klienci.

Pozycjonowanie w Google Maps

Jak duże znaczenie odgrywa lokalne pozycjonowanie oraz Mapy Google można sprawdzić wpisując do wyszukiwarki słowo kluczowe „fryzjer”. Mieszkańcy Legnicy na samej górze wyników wyszukiwania, mimo, że wpisali frazę bez lokalizacji, zobaczą blok z wynikami lokalnymi:

Salon fryzjerski na Google Maps

W związku z ogromną rolą, jaką obecnie odgrywa geolokalizacja, pozycjonowanie lokalne nabrało jeszcze większego znaczenia, niż dotychczas. Dla firm, które działają na rynku lokalnym, jest ono fundamentem marketingu internetowego.

Tak jak wynikami naturalnymi rządzi algorytm, tak też ranking wizytówek w mapach Google  jest ustalany na podstawie różnych czynników. Podstawą do pozycjonowania lokalnego w Google Maps jest optymalizacja profilu. W jej skład wchodzą:

– poprawne uzupełnienie danych firmowych, które powinny zgadzać się z danymi na stronie

– poprawne przydzielenie kategorii branży, w jakiej działa lokalna firma

– unikalny opis firmy, zoptymalizowany pod lokalne pozycjonowanie

– link do firmowej strony internetowej

– uzupełniona zakładka ze zdjęciami i filmami

– ilość i jakość opinii użytkowników

Mając właściwie zoptymalizowany profil, local SEO w mapach Google będzie efektywniejsze i przyniesie znaczniej więcej korzyści.

W związku ze zmianą polityki firmy odnośnie usługi Google Maps, aby wizytówka w mapach była aktywna co najmniej raz w roku należy zalogować się na konto z nią powiązane. Aktualizacja uderzy w firmy, które po stworzeniu profilu zapomniały o nim lub zgubiły do niego dostęp. W celu odzyskania dostępu do wizytówek ich właściciele powinni niezwłocznie skontaktować się suportem map Google.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt