Prowadzenie fanpage na Facebooku, Pintrest, Google+ - Artefakt

Prowadzenie fanpage na Facebooku

Co to jest fanpage na Facebooku?

Strona na Facebooku (ang. Facebook Fanpage lub Facebook Page) to łatwy w prowadzeniu i oferujący wiele możliwości publiczny profil na najpopularniejszym portalu społecznościowym. Prowadzenie strony na Facebooku pozwala promować firmy, marki, wydarzenia, celebrytów, polityków czy miejsca. Na stronę bez problemu trafią użytkownicy Facebooka.

W przeciwieństwie do prywatnego profilu Facebook, konto firmowe daje dostęp do szczegółowych statystyk dotyczących zaangażowania użytkowników, pozwala wyświetlać reklamy oraz zdobyć nieograniczoną liczbę fanów.

co to jest fanpage

Wykorzystaj potencjał strony na Facebooku

Każdego dnia ponad 12 milionów Polaków odwiedza Facebooka w poszukiwaniu nowych treści. Przeglądanie jego zawartości zajmuje im ok. 20% czasu spędzonego w sieci. W 2016 roku portal był najszybciej rozwijającym się obszarem reklamowym w Internecie.

Serwis Facebook jeszcze długo pozostanie wiodącym medium, które warto wykorzystać w budowaniu strategii marketingowej firmy.

dane fb

Profesjonalny fanpage na Facebooku to prosty sposób na dotarcie do grupy docelowej!

Prowadzenie fanpage’a na Facebooku to skuteczna forma promocji w Internecie. Doskonale wiedzą o tym marki i przedsiębiorstwa, a dowodem na to jest ciągle rosnąca liczba tworzonych profili. Konkurencja na tej platformie jest ogromna. Warto więc zadbać o to, aby strona wyróżniała się na tle innych fanpage’ów z branży.

kontakt z klientami
KONTAKTUJ SIĘ Z KLIENTAMI

publikowanie
PUBLIKUJ AKTUALNOŚCI

reklamowanie
REKLAMUJ USŁUGI

interakcja
ZACHĘCAJ DO INTERAKCJI

wydarzenia
TWÓRZ WYDARZENIA

ciekawe
PROMUJ CIEKAWE TREŚCI

Stwórz atrakcyjną wizytówkę swojej firmy

Dobry profil na Facebooku ułatwia kontakt z obecnymi klientami, a także pozwala na dotarcie do potencjalnych konsumentów, mających dopiero trafić na oficjalną stronę internetową. Profil musi więc zachęcać do odwiedzin! To wizualna wizytówka, która pozostawia w umysłach użytkowników konkretne wyobrażenia o prezentowanej firmie.

Facebookową stronę może stworzyć każdy użytkownik portalu. Zakłada się ją w intuicyjny sposób, a zaktualizowanie informacji również nie powinno przysporzyć większych problemów. Posiadanie fanpage’a to jednak nie wszystko. Szczególnie ważne jest opracowanie wartościowej strategii obecności w social media. A to już nie taka prosta sprawa.

Planowanie profesjonalnej kampanii warto przekazać w ręce ekspertów!

zakladanie fanpage
przygotowanie kampanii na facebooku

Prowadzenie profilu na Facebooku

Uruchomienie i prowadzenie konta na Facebooku ma sens, o ile staje się ono realnym źródłem zysków. Opracowujemy strony naszych klientów od podstaw – optymalizujemy ich opisy oraz grafiki: awatar, zdjęcie w tle (cover photo), zakładki i formatki do zdjęć. Wykorzystujemy przy tym najlepsze praktyki social media oraz całkiem świeże, innowacyjne podejście.
fanpage

Szybkość reakcji

Firmowy profil na Facebooku to kanał, który wspiera efektywne prowadzenie komunikacji z klientem i pozwala na podejmowanie działań „tu i teraz”. Na fanpage trafiają internauci, którzy potrzebują poznać najbardziej aktualną ofertę, chcą uzyskać szybką odpowiedź na nurtujące ich pytania, a także decydują się napisać recenzję na temat zakupionych produktów lub obsługi klienta. Niezwykle ważny jest przy tym stały kontakt z użytkownikiem, dlatego kluczem do sukcesu jest natychmiastowa reakcja administratora profilu na komentarze i wiadomości przychodzące.

Obsługa Facebooka wydaje się względnie prosta. Warto jednak powierzyć profil firmy na Facebooku profesjonalnej agencji. Specjaliści nie tylko zadbają o spójną komunikację marki w Internecie, ale będą też czuwać nad profilem klienta, aby uniknąć nieprzewidzianych sytuacji. Oferujemy kompleksową obsługę. Zaangażowanie w administrację kanałów społecznościowych naszych klientów to nie tylko „prowadzenie Facebooka”, czyli dodawania treści. Stawiamy na nowoczesne rozwiązania i podejmowanie szeregu aktywności w taki sposób, aby wyręczyć dział obsługi klienta w części obowiązków związanych z mediami społecznościowymi.

Spójny przekaz w social mediach

W zależności od oczekiwań klientów, projektujemy komunikację na Facebooku spójną z innymi mediami społecznościowymi oraz działaniami marketingowymi. Staramy się, aby firma na Facebooku mogła maksymalnie wykorzystać dostępną na portalu przestrzeń dla osiągnięcia postawionych celów.

Eksponujemy USP (ang. Unique Selling Proposition) marki, czyli unikalną wartość oferty wyróżniającą produkty. Przywiązujemy wagę do wizualnych elementów profili. Tworzymy przemyślane, obrandowane grafiki, które jednocześnie pasują do kont w innych mediach społecznościowych. Projektujemy również aplikacje oraz proste zakładki z ofertą, formularzem kontaktowym oraz inną funkcjonalnością dopasowaną do wizerunku marki.

ikony portali spolecznosciowych

Wszystkie elementy komunikacji powinny być spójne w mediach społecznościowych, dlatego warto powierzyć promowanie marki i prowadzenie Fanpage na Facebooku profesjonalistom!

Efektywna komunikacja z klientami

Na każdym kroku podkreślamy istotę kontaktu, dlatego w codziennej komunikacji używamy języka klientów z grupy docelowej. Opowiadamy o firmie, oferowanych produktach i usługach w sposób czytelny i przykuwający uwagę. Narrację prowadzimy w oparciu o indywidualny charakter biznesu oraz branży, w której działa przedsiębiorca.

Użytkownicy wyrażają swoje opinie w komentarzach? Włączamy się do dyskusji, odpowiadamy na pytania i rozwiewamy wątpliwości. Żadnego wątku nie zostawiamy bez odpowiedzi, nie pozostajemy obojętni na słowa krytyki. Wiemy, jak ważne są szybkie, ale przemyślane działania – to one wpływają na obraz uczciwej i wiarygodnej marki w oczach konsumentów.

komunikacja na facebooku
treść na facebooku

Dbałość o publikowaną treść

Social media doskonale wspierają kanały reklamowe i sprzedażowe. Nie oznacza to jednak, że wpisy o produktach lub usługach mają zdominować profil na Facebooku. Użytkownicy w gruncie rzeczy szukają wartościowego contentu powiązanego z działalnością obserwowanej firmy, np. poradników lub nowinek z branży. Dobrze sprawdzą się też wszelkie formy uatrakcyjniające tekst – zdjęcia, infografiki, wideo itp. Ważne, aby były dopasowane tematycznie (zapomnijmy o grafikach ze słodkimi kotkami!).

Prowadząc facebookowe fanpage’e dla firm naszych klientów, staramy się urozmaicać treść, by sprawdzać reakcje użytkowników i badać zasięg poszczególnych postów. Przy eksperymentach nie zapominamy jednak, kto na profilu firmy jest najważniejszy – odbiorca, czyli potencjalny lub obecny klient. Szukamy takich tematów, które nie wykraczają poza obszar zainteresowań określonej grupy docelowej.

Konkursy, promocje i wydarzenia

Dobrze prowadzone kampanie promujące strony na FB skutecznie angażują fanów, wzmacniają więź z klientami, wzbudzają zainteresowanie produktem, a także sprzyjają budowaniu społeczności wokół marki. Działamy tak, aby specjalnie przygotowane oferty i promocje odbijały się szerokim echem wśród użytkowników portalu. Im więcej osób wyświetli i udostępni posty, tym większa szansa na wzrost sprzedaży.

Zajmujemy się też kompleksową realizacją konkursów na Facebooku. Dobieramy mechanizmy dostosowane do potrzeb klienta, a także projektujemy wymagane dokumenty: warunki udziału oraz regulaminy. Służymy pomocą na każdym etapie konkursu. Sugerujemy nagrody, czuwamy nad przebiegiem wydarzenia, wspieramy wybór laureatów i całą promocję.

sponsorowane posty na facebooku

Akcja promocyjna ma się odbyć w punkcie stacjonarnym? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wypromować również takie wydarzenie i dotrzeć z informacją do szerokiego grona odbiorców. Pomagamy wykorzystać narzędzie do tworzenia eventów na Facebooku. Dobrze przygotowane zaproszenie do wzięcia udziału w imprezie może przysporzyć wielu nowych fanów.

Dodatkowe funkcje na fanpage'u

Facebook nieustannie rozwija narzędzia dla właścicieli fanpage’ów. Co jakiś czas pojawiają się nowe funkcje, których umiejętne wykorzystanie pomoże usprawnić komunikację z klientami.  Warto więc zdecydować się na kilka rozwiązań dopasowanych do profilu działalności. Pomagamy naszym klientom w wyborze najskuteczniejszych funkcjonalności.

Na stronie na Facebooku doskonale sprawdzają się wszelkiego rodzaju widżety i przyciski. Konsument, którego zachęcą zdjęcia ofertowe, może bezpośrednio z poziomu fanpage’a przejść do sklepu online. Wystarczy, że kliknie tzw. przycisk Call to action (CTA), czyli np. „Kup teraz”. Wezwania do działania cieszą się popularnością, ponieważ kierują użytkownika dokładnie tam, gdzie chcemy. Administratorzy stron mają do wyboru kilka opcji, m.in.: „Zarezerwuj teraz”, „Skontaktuj się z nami” lub „Użyj aplikacji”.

Firmy coraz chętniej decydują się na wykorzystanie internetowego czatu do kontaktu z klientami.  Zdobywają tym samym sympatię fanów, którzy często wolą wysyłać krótkie zapytania przez Messengera niż wybierać numer telefonu lub szukać adresu e-mail. Pomagamy naszym klientom w prowadzeniu skutecznej komunikacji. Obsługujemy konwersacje i udzielamy odpowiedzi w oparciu o przemyślany plan w taki sposób, aby żadna reakcja ze strony rozmówcy nie była dla nas zaskoczeniem.

rozmowa z klientem na facebooku

Kampania reklamowa

System reklamowy Facebook Ads umożliwia lepsze docieranie z postami na fanpage’u do fanów i użytkowników portalu. Podstawą funkcjonowania tego typu reklam jest targetowanie. Dzięki narzędziom takim jak custom audience możemy bardzo precyzyjnie dopasować komunikaty do cech użytkowników – np. wyświetlać je wyłącznie rodzicom dzieci w wieku do 3 lat lubiącym spacery po górach.

Facebook Ads daje szansę na łatwe pozyskanie odbiorców, zwiększenie zasięgu udostępnianych informacji oraz monitorowanie wyników prowadzonych kampanii. Jesteśmy po to, by jak najlepiej wykorzystywać wszystkie możliwości. Przygotowujemy reklamy dopasowane do celów niezależnie od tego, czy klienci chcą zwiększyć sprzedaż, czy zwiększyć ruch na stronie internetowej firmy. Analizujemy dane i dopasowujemy narzędzia, aby podejmować działania zgodne z biznesowymi założeniami naszych klientów.

Reklama na Facebooku przykuwa uwagę użytkowników i daje jasną informację o firmie. Warto zadbać o jej wygląd – od strony tekstowej i graficznej. Profesjonaliści zajmą się tym najlepiej! Więcej szczegółów o Facebook Ads znajduje się tutaj.

facebook ads

Promowanie postów

Zmiany statusu, zdjęcia, filmy i oferty – wszystkie te elementy mogą wyświetlić się na tablicach z aktualnościami większej liczby użytkowników, dzięki czemu do docelowej strony firmy dotrze więcej potencjalnych klientów. Aby to osiągnąć, warto pomyśleć o promowaniu niektórych postów na Facebooku (dostępna jest także opcja z jednoczesną reklamą na Instagramie).

Koszty promocji na Facebooku zależą od wybranej grupy docelowej, czyli odbiorców, którym reklama posta ma się wyświetlać. Rozwiązanie jest niezwykle przydatne. Nie tylko zachęca do przeczytania informacji lub skorzystania z oferty, ale przede wszystkim daje szansę na znaczne poszerzenie grona odbiorców. Pomagamy naszym klientom ustalać priorytety i decydować o tym, które treści warto wyróżnić, aby dotarły do jak największej liczby użytkowników.

promowanie postów na FB