Płatna promocja na Facebooku – koszty Facebook Ads

facebook reklama
Agencja SEO/SEM » Social media marketing » Biznes na Facebooku – ile to kosztuje?

Ile kosztują reklamy Facebook Ads?

Reklamy na Facebooku to skuteczny system, który nie wymaga wysokich nakładów finansowych. Firma może przeznaczyć właściwie dowolny budżet na emisję banneru reklamowego i dotrzeć w ten sposób do dowolnie szerokiego grona odbiorców. Reklamę kupuje się na kilka różnych sposobów, np. za pośrednictwem aukcji, gdzie można szczegółowo ustawić parametry związane z grupą docelową lub miejscem wyświetlania.

Budżet na reklamę ustawia się w modelu całkowitym (na cały okres trwania działań) lub dziennym. W drugim przypadku minimalny wydatek na emisję większości materiałów reklamowych w Facebook Ads wynosi średnio od 1 do 5 dolarów. Kwota wzrośnie jednak w zależności od ustawień kampanii, a wprowadzoną wartość można zmienić właściwie w  dowolnym momencie.

facebook ads
Chcesz wiedzieć, ile będą kosztowały reklamy Facebook Ads dla Twojej firmy?
reklama na instagramie

Kampania reklamowa na Instagramie - koszty

Konto reklamowe na Facebooku daje również możliwość emitowania postów sponsorowanych w aplikacji Instagram. Reklama wyświetla się pomiędzy zdjęciami udostępnianymi przez prywatnych użytkowników, dlatego powinna wyróżniać się ciekawą oprawą graficzną. Nierzadko więc firmy muszą dodatkowo inwestować w profesjonalne zdjęcia lub grafiki.

Podobnie jak w przypadku kampanii na Facebooku, nie da się precyzyjnie określić ceny reklamy na Instagramie. Kwoty zależą m.in. od sprecyzowanej grupy odbiorców, celu prowadzonych działań, atrakcyjności prezentowanego materiału oraz konkurencyjności w branży, w której funkcjonuje firma.

Jak wyceniamy obsługę Facebook Ads?

Przygotowując kosztorys, bierzemy pod uwagę różne czynniki, aby wycena jak najlepiej odzwierciedlała realnie podejmowane działania i odpowiadała potrzebom Klienta. Precyzyjnie określamy usługi wchodzące w zakres oferty i podajemy koszty, o których należy pamiętać przy wyborze elementów dodatkowo uzupełniających kampanię.

puchar   WIELKOŚĆ I ROZPOZNAWALNOŚĆ FIRMY
Wiemy, że każde przedsiębiorstwo rządzi się własnymi prawami, dlatego na początku dokładnie analizujemy jego charakter, mając na względzie m.in. grupę odbiorców i dotychczasowe działania podejmowane w social mediach. Na tej podstawie określamy potencjał działalności klienta w serwisach społecznościowych. Następnie ustalamy najlepsze formaty reklam na Facebooku i szacujemy budżet na płatną promocję.

czlowiek   POTENCJAŁ BRANŻY NA FACEBOOKU
Zwiększenie aktywności w social mediach jest szczególnie wskazane w przypadku niektórych branż. Jeśli marka działa np. w sektorze B2C (ang. business-to-consumer) i w realnym świecie opiera się na kontakcie z klientem, otwarcie się na nowy kanał komunikacji w postaci Facebooka może przynieść znakomite efekty. Reklamy na Facebooku to doskonałe źródło generowania leadów, pozyskiwania nowych klientów i partnerów biznesowych.

pomysl   POMYSŁ NA REALIZACJĘ USŁUGI
Kreacja reklam na Facebooku musi być dostosowana do grupy docelowej. Wśród postów reklamowych mogą znajdować się np. grafiki i ilustracje, tworzone na zamówienie przez najlepszych rysowników w kraju. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy na życzenie klienta przygotowali strategię kampanii opartą o angażujące zdjęcia i obrazy. Trzeba pamiętać, że choć taka usługa pozornie wymaga mniej nakładów pracy, to wynagrodzenia dla artystów pochłoną znaczną część środków przeznaczonych na promocję w social media.

budzet   BUDŻET NA REKLAMĘ NA FACEBOOKU
Zawsze pytamy naszych Klientów, jaki budżet na płatną promocję w social media są w stanie przeznaczyć. Staramy się wpasować w możliwości finansowe, ale także doradzamy, jaką kwotą należy dysponować, aby z sukcesem pozyskiwać zapytania ofertowe za pomocą Facebook Ads. Nasze doświadczenie pozwala nam służyć profesjonalnym wsparciem przez cały okres współpracy.

cel   CELE MARKETINGOWE KLIENTA
Jasno określony cel stanowi podstawę budowania strategii w mediach społecznościowych oraz założeń budżetowych. Słuchamy naszych Klientów i liczymy się z ich oczekiwaniami. Jeśli natomiast firma nie ma jasno sprecyzowanych celów związanych z obecnością na Facebooku lub w innych kanałach social media, podpowiadamy, jak je ustalić.

Zapytaj o indywidualną wycenę

Jak wybrać agencję do obsługi FB Ads?

Prowadzenie płatnej kampanii reklamowej na Facebooku wymaga dużych nakładów pracy. Profesjonalne zdjęcia, praca programisty i grafika po prostu kosztują. Dlatego nie zalecamy wyboru agencji do obsługi reklam Facebook Ads tylko na podstawie niskiej ceny. Tanim ofertom często towarzyszą działania realizowane bez pomysłu i strategii, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Przed podjęciem współpracy warto też uważnie przeczytać przedstawioną ofertę i sprawdzić, czy zawiera ona wszystkie usługi, planowane elementy kampanii oraz dodatkowe koszty, na które ewentualnie należy się przygotować.

LISTA TYPOWYCH DZIAŁAŃ AGENCJI SOCIAL MEDIA:

STRATEGIA
Zespół obsługujący płatną promocję na Facebooku w pierwszej kolejności opracowuje strategię, aby cała kampania była spójna. Działania planuje na podstawie profilu działalności klienta. Pod uwagę brany jest zarówno zasięg fanpage’a, jak i grupa docelowa.

PRZYGOTOWANIE KREACJI REKLAMY
Przyciągające wzrok reklamy Facebook Ads muszą mieć odpowiednią oprawę graficzną, aby zaangażować użytkowników i przekonać ich do dokonania konwersji. Zespół obsługujący płatne kampanie wraz z Klientem opracowuje sposób komunikacji, wyrażając go poprzez grafikę i treść reklamy.

OPRACOWANIE CONTENTU
Specjaliści social media kreatywnie podchodzą do tworzenia treści. Liczbę postów sponsorowanych dostosowują do charakteru firmy i branży, w której ta działa. Odwołując się do psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji, przygotowują teksty reklamowe, które sprzedają na Facebooku.

OPTYMALIZACJA KAMPANII POD GRUPĘ DOCELOWĄ
Facebook dostarcza reklamodawcom dane dotyczące użytkowników – ich zainteresowaniach, wieku, płci, profilu zawodowym. Dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej nie jest trudne, jeśli posiada się wiedzę, jak skutecznie zoptymalizować kampanię reklamową.

PROWADZENIE KAMPANII REKLAMOWEJ
Pracownicy agencji przygotowują banery i posty sponsorowane zgodnie z ustalonymi wcześniej założeniami strategii biznesowej klienta i planu promocji w social media. Mieszcząc się w budżecie określonym przez Klienta, wybierają takie formaty reklam, które doprowadzą do jak największej liczby konwersji.

prowadzenie kampanii facebook ads
Zaufaj agencji z wieloletnim doświadczeniem!

Inwestycja w marketing internetowy się opłaca

Obecność w social mediach to dziś niemal obowiązkowy punkt strategii marketingowej większości firm. Aby prowadzona kampania przynosiła zadowalające efekty, nie wystarczy jednak tylko posiadać kont na portalach społecznościowych, trzeba też na nich zaistnieć i być aktywnym. Wydatki na płatne reklamy m.in. na Facebooku stanowią więc coraz większą część budżetów przeznaczanych na e-marketing.

Mniejsze marki nierzadko wybierają samodzielne prowadzenie kampanii Facebook Ads, aby ograniczyć koszty. Regularne optymalizowanie reklam, publikowanie postów, przygotowywanie spójnego contentu i grafik – to działania czasochłonne. Warto powierzyć te obowiązki zewnętrznej agencji marketingowej.

facebook cennik

Pozwól naszym specjalistom przeanalizować potencjał reklamowy
Twojej firmy w mediach społecznościowych.

Skontaktuj się z nami i sprawdź, ile możesz zyskać, oddając biznes w ręce profesjonalistów.