Biznes na Facebooku – ile to kosztuje?

Według strony socialbakers.com Facebook może pochwalić się 936 milionami użytkowników dziennie! Jest to ogromne źródło ruchu, kryjące w sobie niesamowity potencjał reklamowy.

Wydatki na Facebooku stanowią coraz większą część budżetów przeznaczonych na e-marketing. Firmy decydują się na samodzielną działalność na tym portalu społecznościowych albo zlecają tę pracę osobom lub instytucjom zewnętrznym. Czym kierować się przy wyborze kontrahenta? Jaka tak naprawdę jest cena za prowadzenie Facebooka?

Podczas zlecania komuś prowadzenie fanpage, cena takiej usługi nie powinna grać najważniejszej roli! Często specjalista pracujący na własny rachunek zaproponuje klientowi bardzo konkurencyjną stawkę za swoją miesięczną pracę, jednak później, w trakcie współpracy okazuje się, że do wielu rzeczy należy dopłacić. Zdjęcia, prace programistyczne, praca grafika – to wszystko generuje koszty, z których przy nawiązywaniu współpracy można nie zdawać sobie sprawy. Dlatego warto uważnie przeczytać ofertę kontrahenta, sprawdzając – ile kosztuje prowadzenie fanpage, które usługi wchodzą w zakres oferty i na jakie dodatkowe koszty należy się ewentualnie przygotować.

Prowadzenie fanpage cennik

W naszej agencji nie istnieje jeden cennik za prowadzenie fanpage’a. Wyceniamy prace indywidualnie, przyglądając się biznesom klientów i szacując potencjalną liczbę roboczogodzin poświęconych projektowi. Staramy się wysunąć rozsądną ofertę dla każdego rodzaju biznesu – zdecydowanie inną propozycję cenową będziemy oferować dla jednoosobowej działalności usługowej, a inną – dla sieci komórkowej, do której użytkownicy wysyłają tysiące wiadomości dziennie. 

Zdarzają się sytuacje, w których nie rekomendujemy prowadzenia profilu na Facebooka, sugerując, by budżet przeznaczyć na inne kanały online marketingu – wszystko w trosce o pełne zadowolenie z naszych usług i jak największy zwrot z inwestycji „w Internet”. Sprawdź, jak wycenimy prace nad profilem Twojej firmy, wypełniając formularz kontaktowy!

Co bierzemy pod uwagę, wyceniając usługę prowadzenia fanpage’a?

  1. Wielkość firmy, rozpoznawalność marki.
    Podczas wstępnej analizy firmy klienta szacujemy tygodniową liczbę publikowanych postów i określamy potencjał działalności w innych mediach społecznościowych.
  2. Wielkość i potencjał branży na Facebooku.
    Są branże, które aż się proszą o zwiększenie swojej aktywności w mediach społecznościowych. Jeśli firma działa w sektorze B2C i w realnym świecie bardzo ważny jest dla niej kontakt z klientem – możemy być pewni, że część klientów przeniesie chęć kontaktu właśnie na Facebook. Wychodzimy naprzeciw takim klientom, rozszerzając ofertę współpracy o dodatkowe media społecznościowe i zdejmując z firm część obowiązków tzw. działu helpdesk.
  3. Propozycję sposobu realizacji usługi.
    Profil na Facebooku, składający się z ilustracji, tworzonych przez najlepszych rysowników w kraju, ale publikowanych tylko raz w tygodniu? Dlaczego nie!? Mimo, że teoretycznie zaangażowanie w przygotowanie tego typu komunikacji jest mniejsze, niż przy tworzeniu regularnych harmonogramów dla codziennych postów, to wynagrodzenie artystów pochłonie znaczną część budżetu.
  4. Budżet klienta na reklamę.
    Bardzo ważnym elementem wspierającym pracę kreatywną w social media jest reklama na Facebooku. Cennik za kliknięcia, wbrew pozorom, jest często niższy, niż przy innych, znanych sieciach reklamowych i co ważne – kampanię można uruchomić dysponując nawet niewielkimi kwotami. Reklamy, publikowane w newsfeedzie opierają się działaniom popularnych programów blokujących (typu AdBlock), ponieważ są traktowane jak normalne posty.
  5. Cele klienta.
    Słuchamy klientów! Jeśli nasi klienci nie mają sami jasno sprecyzowanych celów, związanych z obecnością na Facebooku, podpowiadamy! Wierzymy, że jasno określony cel to podstawa budowania strategii działań w mediach społecznościowych oraz założeń budżetowych!

Pozwól naszym specjalistom przeanalizować swoją obecność w mediach społecznościowych! Skontaktuj się z nami i sprawdź, ile możesz zyskać, powierzając swój biznes w ręce profesjonalistów.

Profil firmowy na facebooku

 

Fanpage