Ile kosztuje prowadzenie fanpage i marketing szeptany - Cennik - Artefakt

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Prowadzenie fanpage - cennik

Prowadzenie profilu na Facebooku to praca wymagająca wiedzy, kreatywności i zaangażowania. W zależności od typu profilu i stawianych przed nim celów koszty takiej usługi mogą się bardzo różnić, dlatego trudno precyzyjnie określić, ile kosztuje prowadzenie fanpage. Zazwyczaj jest to wydatek od 400 do 2000 zł miesięcznie. W przypadku dużych marek, realizujących duże kampanie, kwota ta bywa znacząco wyższa. W Artefakt wyceniamy usługę indywidualnie, analizując aktualną obecność marki w social media i szacując wymagane nakłady pracy.
prowadzenie fanpage

Jak wyceniamy obsługę strony na Facebooku?

Przygotowując kosztorys, bierzemy pod uwagę różne czynniki, aby wycena jak najlepiej odzwierciedlała realnie podejmowane działania i odpowiadała potrzebom Klienta. Precyzyjnie określamy usługi wchodzące w zakres oferty i podajemy koszty, o których należy pamiętać przy wyborze elementów dodatkowo uzupełniających kampanię.

puchar   WIELKOŚĆ I ROZPOZNAWALNOŚĆ FIRMY
Wiemy, że każde przedsiębiorstwo rządzi się własnymi prawami, dlatego na początku dokładnie analizujemy jego charakter, mając na względzie m.in. grupę odbiorców i dotychczasowe działania podejmowane w social mediach. Na tej podstawie określamy potencjał działalności klienta w serwisach społecznościowych. Następnie ustalamy najlepszą formę obecności na Facebooku i szacujemy tygodniową, optymalną liczbę publikowanych postów.

czlowiek   POTENCJAŁ BRANŻY NA FACEBOOKU
Zwiększenie aktywności w social mediach jest szczególnie wskazane w przypadku niektórych branż. Jeśli marka działa np. w sektorze B2C (ang. business-to-consumer) i w realnym świecie opiera się na kontakcie z klientem, otwarcie się na nowy kanał komunikacji w postaci Facebooka może przynieść znakomite efekty. Chętnie rozszerzamy ofertę współpracy o dodatkowe media społecznościowe i zdejmujemy z firm część obowiązków, przejmując rolę tzw. działu helpdesk.

pomysl   POMYSŁ NA REALIZACJĘ USŁUGI
Strona na Facebooku nie musi być typowo komercyjna. Wśród postów mogą znajdować się np. grafiki i ilustracje, tworzone na zamówienie przez najlepszych rysowników w kraju. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy na życzenie klienta przygotowali strategię kampanii opartej o angażujące zdjęcia i obrazy. Trzeba pamiętać, że choć taka usługa pozornie wymaga mniej nakładów pracy, to wynagrodzenia dla artystów pochłoną znaczną część środków przeznaczonych na promocję w social media.

budzet   BUDŻET NA REKLAMĘ NA FACEBOOKU
Bardzo ważnym rozwiązaniem wspierającym pracę kreatywną w mediach społecznościowych jest reklama na Facebooku. Taką kampanię można uruchomić, dysponując nawet niewielkimi środkami. Cena za kliknięcia bywa często niższa niż w przypadku innych, znanych sieci reklamowych, np. linków sponsorowanych AdWords w wyszukiwarce. Reklamy mogą być publikowane w różnych obszarach popularnego serwisu społecznościowego – m.in. w panelu aktualności (tzw. newsfeed). Budżet reklamowy dostosowujemy do potrzeb klienta.

cel   CELE MARKETINGOWE KLIENTA
Jasno określony cel stanowi podstawę budowania strategii w mediach społecznościowych oraz założeń budżetowych. Słuchamy naszych klientów i liczymy się z ich oczekiwaniami. Jeśli natomiast firma nie ma jasno sprecyzowanych celów związanych z obecnością na Facebooku lub w innych kanałach social media, podpowiadamy, jak je ustalić.

Inwestycja w marketing internetowy się opłaca

Obecność w social mediach to dziś niemal obowiązkowy punkt strategii marketingowej większości firm. Aby prowadzona kampania przynosiła zadowalające efekty, nie wystarczy jednak tylko posiadać kont na portalach społecznościowych, trzeba też na nich zaistnieć i być aktywnym. Wydatki na działania m.in. na Facebooku stanowią więc coraz większą część budżetów przeznaczanych na e-marketing.

Mniejsze marki nierzadko wybierają samodzielne prowadzenie strony na Facebooku, aby ograniczyć koszty. Regularne publikowanie postów, przygotowywanie spójnego contentu i grafik, prowadzenie interakcji z użytkownikami – to działania czasochłonne. Warto powierzyć te obowiązki zewnętrznej agencji marketingowej.

facebook cennik

Jak wybrać agencję do obsługi social mediów?

Prowadzenie strony internetowej na Facebooku wymaga dużych nakładów pracy. Profesjonalne zdjęcia, praca programisty i grafika po prostu kosztują. Dlatego nie zalecamy wyboru agencji do prowadzenia strony na Facebooku tylko na podstawie niskiej ceny. Tanim ofertom często towarzyszą działania realizowane bez pomysłu i strategii, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Przed podjęciem współpracy warto też uważnie przeczytać przedstawioną ofertę i sprawdzić, czy zawiera ona wszystkie usługi, planowane elementy kampanii oraz dodatkowe koszty, na które ewentualnie należy się przygotować.

LISTA TYPOWYCH DZIAŁAŃ AGENCJI SOCIAL MEDIA:

STRATEGIA
Zespół obsługujący stronę firmy na Facebooku w pierwszej kolejności opracowuje strategię, aby cała kampania była spójna. Działania planuje na podstawie profilu działalności klienta. Pod uwagę brany jest zarówno zasięg fanpage’a, jak i grupa docelowa.

MODERACJA
Klienci coraz rzadziej korzystają z infolinii lub e-maila, aby skontaktować się z wybraną firmą. Chętniej komunikują się poprzez portale społecznościowe. Moderatorzy muszą więc odpowiadać na zapytania, udzielać się w dyskusjach i reagować na negatywne opinie. Aby niczego nie przegapić, należy na bieżąco monitorować, co dzieje się na profilach marki w mediach społecznościowych.

OPRACOWANIE CONTENTU
Specjaliści social media kreatywnie podchodzą do tworzenia treści. Liczbę postów dostosowują do charakteru firmy i branży, w której ta działa. Zwykłe wpisy mogą okazać się niewystarczające, dlatego niejednokrotnie przydają się integralne grafiki lub wideo. Atrakcyjny i estetyczny wygląd strony na Facebooku przyciąga więcej użytkowników.

ORGANIZACJA KONKURSÓW
Wymyślenie interesującego konkursu dla fanów, opracowanie regulaminu i nagród to czasochłonny proces. Nierzadko wymaga burzy mózgów i uczestnictwa kilku osób, dlatego pochłania dodatkowe środki z budżetu na social media. Akcje konkursowe pomagają skutecznie angażować użytkowników w życie marki, ale nie są punktem obowiązkowym strategii marketingowej wszystkich firm.

PROWADZENIE KAMPANII REKLAMOWEJ
Przedsiębiorcy, chcący dotrzeć z produktami lub usługami do szerokiego grona odbiorców, mogą skorzystać z reklamy na Facebooku czy Instagramie. W tej sytuacji pracownicy agencji przygotowują banery i posty sponsorowane w ramach osobnego budżetu, który klient chce przeznaczyć na tego typu promocję.

dzialania agencji sem

Ile kosztują reklamy w Facebook Ads?

Reklamy na Facebooku to skuteczny system, który nie wymaga wysokich nakładów finansowych. Firma może przeznaczyć właściwie dowolny budżet na emisję banneru reklamowego i dotrzeć w ten sposób do dowolnie szerokiego grona odbiorców. Reklamę kupuje się na kilka różnych sposobów, np. za pośrednictwem aukcji, gdzie można szczegółowo ustawić parametry związane z grupą docelową lub miejscem wyświetlania.

Budżet na reklamę ustawia się w modelu całkowitym (na cały okres trwania działań), lub dziennym. W drugim przypadku, minimalny wydatek na emisję większości materiałów reklamowych w Facebook Ads wynosi średnio od 1 do 5 dolarów. Kwota wzrośnie jednak w zależności od ustawień kampanii, za to wprowadzoną wartość można zmienić właściwie w  dowolnym momencie.

facebook ads
reklama na instagramie

Kampania reklamowa na Instagramie

Konto reklamowe na Facebooku daje również możliwość emitowania postów sponsorowanych w aplikacji Instagram. Reklama wyświetla się pomiędzy zdjęciami udostępnianymi przez prywatnych użytkowników, dlatego powinna wyróżniać się ciekawą oprawą graficzną. Nierzadko więc firmy muszą dodatkowo inwestować w profesjonalne zdjęcia lub grafiki.

Podobnie jak w przypadku kampanii na Facebooku, nie da się precyzyjnie określić ceny reklamy na Instagramie. Kwoty zależą m.in. od sprecyzowanej grupy odbiorców, celu prowadzonych działań, atrakcyjności prezentowanego materiału oraz konkurencyjności w branży, w której funkcjonuje firma.

Pozwól naszym specjalistom przeanalizować obecność Twojej firmy
w mediach społecznościowych.

Skontaktuj się z nami i sprawdź, ile możesz zyskać, oddając biznes w ręce profesjonalistów.