LISTA TYPOWYCH DZIAŁAŃ AGENCJI SOCIAL MEDIA:
STRATEGIA
Zespół obsługujący płatną promocję na Facebooku w pierwszej kolejności opracowuje strategię, aby cała kampania była spójna. Działania planuje na podstawie profilu działalności klienta. Pod uwagę brany jest zarówno zasięg fanpage’a, jak i grupa docelowa.
PRZYGOTOWANIE KREACJI REKLAMY
Przyciągające wzrok reklamy Facebook Ads muszą mieć odpowiednią oprawę graficzną, aby zaangażować użytkowników i przekonać ich do dokonania konwersji. Zespół obsługujący płatne kampanie wraz z Klientem opracowuje sposób komunikacji, wyrażając go poprzez grafikę i treść reklamy.
OPRACOWANIE CONTENTU
Specjaliści social media kreatywnie podchodzą do tworzenia treści. Liczbę postów sponsorowanych dostosowują do charakteru firmy i branży, w której ta działa. Odwołując się do psychologicznych mechanizmów podejmowania decyzji, przygotowują teksty reklamowe, które sprzedają na Facebooku.
OPTYMALIZACJA KAMPANII POD GRUPĘ DOCELOWĄ
Facebook dostarcza reklamodawcom dane dotyczące użytkowników – ich zainteresowaniach, wieku, płci, profilu zawodowym. Dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej nie jest trudne, jeśli posiada się wiedzę, jak skutecznie zoptymalizować kampanię reklamową.
PROWADZENIE KAMPANII REKLAMOWEJ
Pracownicy agencji przygotowują banery i posty sponsorowane zgodnie z ustalonymi wcześniej założeniami strategii biznesowej klienta i planu promocji w social media. Mieszcząc się w budżecie określonym przez Klienta, wybierają takie formaty reklam, które doprowadzą do jak największej liczby konwersji.