Pozycjonowanie stron - cennik

Ze względu na dużą ilość czynników, które bierzemy pod uwagę przy ustalaniu kosztów pozycjonowania, każdorazowo przygotowujemy indywidualną wycenę pozycjonowania. Nie oferujemy sztywnego cennika, pozycjonowanie to zbyt skomplikowany proces, aby można było jeden szablon wycen przykładać do każdej strony internetowej.

Oferujemy również różne zasady rozliczeń, tak aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb naszych klientów.

Poniżej przedstawiamy poglądowe ceny pozycjonowania dla kilku modeli współpracy.

Ryczałt (abonament) miesięczny

Pozycjonowanie w formie abonamentu to najbardziej ogólny model rozliczeniowy, który umożliwia pełną pracę nad domeną. Wysokość miesięcznej opłaty zależna jest od branży i jej konkurencyjności w wyszukiwarkach. W ramach tego wariantu zapewniamy:

  1. audyt i opracowanie zaleceń do optymalizacji strony www klienta
  2. dobór odpowiednich fraz związanych z działalnością firmy (keyword research)
  3. pozycjonowanie szerokie (long tail) – dla dużej ilości fraz, co pozwala na skierowanie na stronę dużej liczby użytkowników
  4. możliwość samodzielnego ustalania priorytetów dla fraz
  5. monitoring pozycji fraz w panelu klienta Artefakt
  6. indywidualnie przypisanego do Państwa domeny konsultanta – specjalistę SEO
  7. cykliczną analizę Google Analytics oraz Google Webmaster Tools
  8. optymalizację obecności w Google Maps

Minimalna wartość opłaty ryczałtowej to 295 zł miesięcznie.

Minimalny czas obowiązywania umowy to 3 miesiące

Monitoring fraz

Płatność za frazy (efekt)

Zaletą tego modelu rozliczenia za pozycjonowanie jest płatność wyłącznie za efekt. Podstawą wyliczenia należności są wyniki strony internetowej dla konkretnej frazy na pierwszej stronie (tzw. TOP 10) w wyszukiwarce Google.pl. Płatności są miesięczne, ale naliczane za każdy dzień osobno (cena za 1 dzień, czyli 1/30 kosztu miesięcznego, jest mnożona przez ilość dni, w czasie których fraza była na poszczególnych pozycjach). Pozycje są cały czas śledzone i archiwizowane i mogą być sprawdzane w panelu klienta artefakt.pl

W ramach tego wariantu zapewniamy:

  1. audyt i opracowanie zaleceń optymalizacyjnych
  2. dobór odpowiednich fraz związanych z działalnością firmy (keyword research)
  3. monitoring pozycji fraz w panelu klienta Artefakt
  4. indywidualnego konsultanta – specjalistę SEO
  5. optymalizację obecności w Google Maps

Minimalna stawka miesięczna za 1 frazę na 1 miejscu wynosi 49 zł

W modelu tym pozycjonujemy od min. 5 słów kluczowych.

Minimalny czas obowiązywania umowy to 12 miesięcy.

 

 Błędny sposób wyceny fraz

Miesięczna wyszukiwalnośćCena
za pozycje poza TOP10za pozycje 8-10za pozycje 4-7za pozycje 1-3
0-1500 złod 19 złod 39 złod 59 zł
151-3400 złod 29 złod 49 złod 59 zł
341-5500 złod 39 złod 69 złod 89 zł
551-14000 złod 59 złod 89 złod 109 zł
1401-30000 złod 109 złod 139 złod 169 zł
3001-50000 złod 169 złod 209 złod 249 zł
5001-100000 złod 209 złod 269 złod 329 zł
10001-200000 złod 279 złod 349 złod 419 zł
powyżej 200000 złod 399 złod 499 złod 699 zł

 Tabela: Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

Cennik pozycjonowania w modelu płatności za efekt

Wybór bardziej konkurencyjnych fraz, które charakteryzuje wysoka miesięczna wyszukiwalność, wiąże się z poniesieniem większych kosztów za usługę pozycjonowania. Pod pojęciem „miesięczna wyszukiwalność” kryją się wyrażenia, które są często wpisywane i wyszukiwane przez internautów. W odniesieniu do tego terminu warto również wspomnieć, że w żadnym razie nie wolno go mylić z liczbą wyników wyszukiwania.

Osiągnięcie wysokiej pozycji na trudne słowa kluczowe pozwala wyróżnić się od konkurencji i zwiększyć współczynnik konwersji. Pozycja w TOP10 w konkurencyjnych branżach wiąże się zawsze z sukcesem domeny, dlatego też należy mieć na uwadze konieczność poniesienia większej inwestycji na działania SEO niż w przypadku np. pozycjonowania na frazy lokalne. Ofertę w modelu płatności za frazy (efekt) przygotowujemy dla każdego klienta indywidualnie.

Płatność za ruch

Jest to rozwiązanie, które zwykle proponujemy portalom, sklepom internetowym, serwisom informacyjnym czyli takim witrynom, które charakteryzuje duża różnorodność treści, proponowanych produktów, itd.. Także w tym modelu klient ponosi koszty wyłącznie za osiągnięte wyniki. Płatność jest wyliczana w następujący sposób:

mnożone są wyniki statystyk Google Analytics (mierzy m.in. ruch z wyszukiwarek) przez umówioną stawkę za 1 kliknięcie.

Stawka, podobnie jak w poprzednich modelach płatności, jest wyceniana na podstawie analizy serwisu, branży i konkurencji. W ramach tego modelu współpracy zapewniamy podobne usługi jak w modelu ryczałtowym.

Wartość opłaty za ruch wynosi od 0,10 zł do 3 zł za 1 sesję. 

Minimalny czas obowiązywania umowy to 6 miesięcy.

Google Analytics - wykres

Model mieszany – mix

Cena pozycjonowania w tym modelu to połączenie abonamentu (ryczałtu) z jednym z dwóch ww. modeli płatności za efekt. Wynagrodzenie składa się ze części stałej (ryczałt) oraz części zmiennej (opłata za pozycje fraz lub płatność za ruch).

W ramach tego wariantu zapewniamy:

  1. audyt i opracowanie zaleceń optymalizacyjnych
  2. dobór odpowiednich fraz związanych z działalnością firmy (keyword research)
  3. monitoring pozycji fraz w panelu klienta Artefakt
  4. indywidualnego konsultanta – specjalistę SEO
  5. optymalizację obecności w Google Maps

Oraz opcjonalnie (w zależności od wysokości części stałej):

  • analizę Google Analytics i
  • analizę Google Search Console,
  • pozycjonowanie szerokie
  • priorytety dla fraz

Minimalny czas obowiązywania umowy to 6 lub 9 miesięcy.

Usługi dodatkowe

AUDYT SEO - cena

Dla każdego naszego klienta na usługę pozycjonowania audyt SEO wraz z zaleceniami optymalizacyjnymi przygotowujemy w ramach umowy. W przypadku zainteresowania wykonaniem tylko dokumentacji z zaleceniami optymalizacyjnymi jako osobnej usługi – koszt takich działań wynosi:

  • od 1200 zł, dla mniejszych serwisów
  • od 1600 zł, np. dla sklepów internetowych
  • od 5 000 zł dla dużych portali.  

Usługi doradcze SEO

Poza pozycjonowaniem i audytami stron wśród naszych usług znajdują się szeroko rozumiane usługi doradcze z zakresu SEO takie jak:

  • konsulting SEO,
  • audyty optymalizacji,
  • audyty pozycjonowania,
  • badanie konkurencji.

Koszt usług doradczych w zależności od stopnia ich złożoności kształtuje się od 500 zł do 10.000 zł

Wycena pozycjonowania

Ze względu na wspomniane wcześniej aspekty – prosimy powyższe ceny traktować poglądowo. Aby otrzymać szczegółową ofertę zawierającą dokładne ceny za pozycjonowanie Państwa serwisu – zachęcamy do kontaktu poprzez formularz na naszej stronie.

Staramy się przygotować wycenę pozycjonowania w ciągu jednego dnia roboczego.

W szczególnych przypadkach (domena z filtrem Google) może się to wydłużyć do maksymalnie do 3 dni roboczych. 

 

Rodzaj usługi

Dla kogo?

Korzyści

Cena

Okres obowiązywania umowy

Ryczałt (abonament)

Większość firm (najpopularniejszy model współpracy)

- stała kwota faktury przez cały okres umowy
- możliwość zmiany słów kluczowych w trakcie trwania umowy
- zaplanowanie budżetu na działania SEO

od 295 zł/mies.

min. 3 mies.

Płatność za frazy (efekt)

Małe serwisy z kilkoma frazami

- płatność następuje dopiero po uzyskaniu wyników
- agencja SEO rozliczana jest za konkretny efekt
- dobór fraz, które dają szansę na konwersję

od 49 zł/mies. za frazę w TOP10

min. 12 mies.

Płatność za ruch

Portale, duże sklepy interentowe, gdzie pozycjonowanych jest dużo fraz / produktów / wątków / tematów. Najczęściej połączone z pozycjonowaniem szerokim (long tail).

- płatność następuje dopiero po uzyskaniu wyników
- agencja SEO rozliczana jest dopiero wejściu użytkownika na stronę
- dobór fraz, które dają szansę na konwersję

od 0,1 do 3 zł za sesję

min. 6 mies.

Model mieszany

Elastyczne podejście dla wielu firm. Kompromis pomiedzy powższymi modelami.

- możliwość zmiany części słów kluczowych w trakcie trwania umowy
- możliwość elastycznego reagowania na zmiany w branży
- agencja SEO rozliczana jest także za skuteczność działania

cena obejmuje podstawę i rozliczenie za efekt

min. 6 lub 9 mies.

Audyt SEO

Serwisy będące w budowie bądź świeżo po powstaniu

- dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki
- optymalizacja współczynnika konwersji
- wykrycie miejsc problemowych

od 1200 zł

audyt przeprowadzany w ciągu 14-28 dni

Usługi dodardze SEO

Dla użytkowników zaawansowanych / świadomych aspektów SEO

- bieżące reagowanie na zmiany w wyszukiwarce
- wsparcie w zakresie wprowadzania kluczowych zmian na stronie
- regularna optymalizacja serwisu

od 500 zł

realizowane jednorazowo lub cyklicznie

 

* Wszystkie podane ceny są cenami netto