W zależności od założeń biznesowych i branży, w której działa przedsiębiorca, mianem konwersji określa się różne czynności podejmowane przez użytkowników na stronie internetowej. W sklepach internetowych konwersja to przede wszystkim dokonanie zakupu, ale w przypadku portali informacyjnych pożądaną akcją może być zapisanie się do newslettera, pobranie e-booka lub udostępnienie artykułu na portalu społecznościowym.
Sam współczynnik konwersji można traktować jako miernik skuteczności prowadzonego biznesu. Wskaźnik informuje, jaki procent użytkowników odwiedzających dany serwis dokonało pożądanej akcji, np. dodało produkty do koszyka lub wypełniło formularz kontaktowy. Im większa jego wartość, tym lepsze efekty osiąga witryna internetowa. Strategia CRO dąży do tego, aby dzięki poprawie elementów na stronie internetowej uzyskać wzrost współczynnika konwersji, przekładający się na realne korzyści dla właściciela strony internetowej.
W ramach usługi SEO+OK możemy realizować następujące działania:
Realizacja procesu optymalizacji współczynnika konwersji w połączeniu z działaniami z zakresu pozycjonowania przynosi większą skuteczność – pomaga pozyskać nowych użytkowników, a następnie zachęcić ich do zakupów, ściągnięcia interesującego e-booka lub wysłania zapytania ofertowego, czyli dokonania konwersji na stronie internetowej.
Nawet niewielki wzrost współczynnika konwersji może przełożyć się na ogromne korzyści biznesowe, co obrazuje poniższy przykład:
styczeń | luty | |
liczba unikalnych wejść | 50 tys. | 50 tys. |
przeciętna wartość transakcji | 100 zł | 100 zł |
liczba zawartych transakcji | 1000 | 1500 |
współczynnik konwersji | 2% | 3% |
przychody ze sprzedaży | 100 000 | 150 000 |
Chociaż obrana strategia CRO pozwoliła na wzrost współczynnika konwersji jedynie o 1 punkt procentowy, przychody ze sprzedaży zwiększyły się aż o 50 tys., czyli 50%! Nawet niewielkie usprawnienia wdrożone na stronie internetowej mogą wpłynąć na dynamiczny wzrost korzyści finansowych. Z tego względu warto inwestować w działania pomagające nie tylko zwiększyć widoczność strony w internecie, ale także poprawić jej użyteczność.
Optymalizacja współczynnika konwersji obejmuje również działania z zakresu pozycjonowania, których realizacja zostaje wliczona do kosztów usługi. Będzie to najczęściej opłata w postaci ryczałtu (abonamentu), niezmienna przez okres trwania umowy. Doliczając do niej stawkę za konwersję pomnożoną przez liczbę konwersji wygenerowanych w danym miesiącu, otrzymamy całą cenę usługi optymalizacji konwersji.
Proces optymalizacji konwersji nie kończy się na wdrożeniu przetestowanych rozwiązań. Potrzeby i oczekiwania użytkowników zmieniają się dynamicznie, więc zawsze znajdą się elementy serwisu, które przeszkadzają lub utrudniają w generowaniu konwersji. Dążenie do perfekcji w funkcjonowaniu strony internetowej to jedno z kluczowych założeń strategii CRO.
Podstawą do wprowadzenia zmian na stałe w serwisie jest weryfikowanie reakcji użytkowników. Proces CRO opiera się głównie na testowaniu i sprawdzaniu skuteczności zaproponowanych rozwiązań. Nie zawsze internauci zachowają się zgodne z naszymi oczekiwaniami. Dlatego przeprowadzane analizy pod kątem UX to działanie wieloetapowe, wymagające cierpliwości, wytrwałości i kreatywności. Rzetelna analiza danych uzupełnia strategię optymalizacji konwersji, dostarczając przydatnych wniosków dotyczących efektów pracy nad poprawą użyteczności strony internetowej.
Zapraszamy do współpracy – chętnie podejmiemy się optymalizacji współczynnika konwersji w Państwa serwisie!