R-Gol

Nasz klient

R-GOL.com to prowadzony przez pasjonatów piłki nożnej internetowy sklep piłkarski. Firma oferuje m.in. buty i stroje piłkarskie, piłki i akcesoria znanych marek oraz klubów piłkarskich.

Cele

Postawionym nam zadaniem było wypromowanie serwisu w wyszukiwarce Google, pozyskanie wartościowego, generującego sprzedaż ruchu w serwisie. Klient oczekiwał 4-krotnego wzrostu ruchu z wyszukiwarki w ciągu 12 miesięcy.

Pozycjonowanie

Działania w ramach pozycjonowania serwisu (SEO) obejmowały m.in.:

  • przygotowanie zaleceń optymalizacyjnych dla serwisu i konsulting przy ich wdrożeniu,
  • tworzenie treści o tematyce piłkarskiej i zamieszczanie ich w innych serwisach internetowych,
  • współpracę z klientem w zakresie wykorzystania reklam pod kątem pozycjonowania,
  • wyszukiwanie potencjalnych kanałów reklamy zgodnych z koncepcją pozycjonowania,
  • wykonanie audytu usability serwisu R-GOL.com,
  • koordynację działań pozycjonowania z innymi serwisami grupy,
  • optymalizację kanału na portalu Youtube, pozwalającego na pozyskanie dodatkowego ruchu w serwisie,
  • współtworzenie profili marki na portalach społecznościowych.
R-Gol witryna
R-Gol wygląd strony

Kampania reklamowa w Google AdWords

Promocja w wynikach płatnych rozpoczęła się od stworzenia kampanii w wyszukiwarce Google na poszczególne kategorie produktów w sklepie: buty, odzież, rękawice, akcesoria, strefa kibica, piłki. W kolejnym kroku uruchomiliśmy reklamy w Zakupach Google, które pozwoliła na pozyskanie ruchu szybko konwertującego na sprzedaż.

Aby umożliwić precyzyjne kierowanie reklam na podstrony zawierające ofertę poszukiwaną w danym momencie przez użytkownika, zaleciliśmy przebudowę struktury menu serwisu, tak, by zawierała ona podział na kategorie takie jak producent, model, linia produktowa.

Obok kampanii w wyszukiwarce, których celem było bezpośrednie generowanie sprzedaży, prowadziliśmy kampanie w sieci reklamowej Google, które budowały i utrwalały znajomość marki, wykorzystując m.in. remarketing, czyli reklamę podążającą za użytkownikiem.

wyniki Archicom

EFEKTY

Ponad 6-krotny wzrost
ruchu z wyszukiwarki Google

Ponad 7-krotny wzrost
wejść bezpośrednich

Przychody w sklepie
on-line wzrosły 14-krotnie