Koneser

Centrum Praskie Koneser jest atrakcyjnym punktem na mapie Warszawy – na jego terenie znajdują się liczne restauracje i kawiarnie, organizowane są wystawy, spotkania autorskie oraz imprezy plenerowe. Odwiedzający zrobią tu zakupy spożywcze, a także zadbają o swoje zdrowie i urodę. Bez wątpienia nie jest to standardowe centrum handlowo-usługowe, lecz kreatywna przestrzeń, która przyciąga swoim unikatowym klimatem. Właśnie ten potencjał stał się dla nas ważnym przewodnikiem w procesie pozycjonowania.

Cele

Z klientem współpracujemy od maja 2021 roku. Cele, jakie obraliśmy po rzetelnej analizie serwisu, można podzielić na dwie kategorie. W dłuższej perspektywie chcemy na bieżąco budować popularność serwisu i czuwać nad jego stabilną pozycją w internecie, a przekładając to na język korzyści dla marki – wpływać na wzrost odwiedzin Konesera – zarówno tych wirtualnych, jak i rzeczywistych.

Jako cel krótkoterminowy przyjęliśmy stworzenie kategorii dopasowanych do oczekiwań grupy docelowej.

Co zrobiliśmy?

Przeprowadziliśmy rzetelny research pod względem mocnych i słabych stron serwisu oraz potrzeb grupy docelowej. Poznaliśmy bliżej branżę, profil działalności Konesera, a także zbadaliśmy dotychczasową pozycję strony w internecie oraz kondycję jej poszczególnych podstron. Zbadaliśmy profil linków, sprawdziliśmy widoczność serwisu lokalnie na Mapach Google.

Po analizie serwisu i jego możliwości nadszedł czas na wprowadzenie zmian. Rozbudowaliśmy menu główne. Stworzyliśmy kilkanaście nowych podstron odpowiadających na potrzeby grupy docelowej. Utworzyliśmy bazę słów kluczowych zgodną z tematyką każdej z podstron oraz całego serwisu, zoptymalizowaliśmy tytuły i nagłówki. Rozbudowaliśmy również treści na stronie i zadbaliśmy o odpowiednie nasycenie ich frazami kluczowymi. Stworzyliśmy także blog, bazę linków i określiliśmy, które podstrony powinny być indeksowane, a które nie.

wyniki Archicom

Efekty optymalizacji strony

Należy w tym miejscu zaznaczyć, że rezultaty wynikają zarówno z podjętych działań, jak i bardzo dużego potencjału domeny. Dzięki optymalizacji poszczególnych elementów oraz wspomnianej „mocy” serwisu udało się osiągnąć następujące efekty:

Dane na 1.08.2021:

  • TOP 3 – wzrost liczby fraz na pozycji 1-3 o 254%
    top 3 case study koneser
    • TOP 10 – wzrost liczby fraz na pozycji 1-10 o 202%
    top 10 case study, szybki wzrost widoczności
    • TOP 50 – wzrost liczby fraz na pozycji 1-50 o 274%
    top 50, case study, wzrosty pozycjonowanie

    Porównanie okresu 1.05.2020-31.07.2021 do 1.05.2021-31.07.2021:

    • Wzrost o 227% sesji z bezpłatnych wejść z wyszukiwarek
    • Spadek współczynnika odrzuceń o ponad 45%
    • Wzrost liczby nowych użytkowników serwisu o ponad 208%