Audyt SEO

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO - to szczegółowa analiza serwisu pod kątem jej dopasowania do wymagań wyszukiwarek internetowych. Ma on na celu zwiększenie widoczności serwisu i wzrost w ogranicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.

W jego wyniku powstaje dokumentacja opisujące zalecenia optymalizacyjne dla serwisu www lub sklepu internetowego. Modyfikacja strony zgodnie ze wskazówkami Google pozwala jej skutecznie konkurować o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Co to jest audyt SEO?

Przed wyborem firmy SEO warto zapoznać się z poradami Google.

 

Cena i zakres audytu SEO

Firma Artefakt wykonuje audyty SEO witryny bezpłatnie w ramach usługi pozycjonowania bądź jako osobną, odpłatną usługę. Szczegółowe informacje o jej kosztach znajdują się tutaj.

W zakres audytu strony wchodzą m.in. takie elementy, jak:

  • Identyfikacja i podział na rodzaje dokumentów występujących w serwisie,
  • Badanie dokumentów pod względem budowy,
  • Analiza struktury wewnętrznej serwisu,
  • Badanie pod kątem widoczności treści dla robotów indeksujących.

 

Wynikiem analizy są:

  • Propozycje zmian w strukturze,
  • Propozycje zmian w linkowaniu wewnętrznym,
  • Propozycje dotyczące zawartości serwisu (contentu)

Oprócz sugestii dotyczących poprawy serwisu dla wyszukiwarek i użytkowników przeprowadzane przez nas działania pozwalają także na zidentyfikowanie błędów, które sprawiają, że strona nie osiąga oczekiwanych wyników.

 

Audyty uzupełniające

  • Audyt optymalizacji

Audyt optymalizacji ma za zadanie sprawdzenie, czy dokonana optymalizacja strony pod seo została wykonana prawidłowo i w pełnym wymiarze. Usługa ta skierowana jest do firm, które chciałby się upewnić, że wdrożone przez nie zmiany zostały wykonane dokładnie i zachowaniem wysokich standardów.

  • Audyt pozycjonowania

Tę usługę polecamy firmom, które ponoszą wysokie koszty pozycjonowania i chcą się upewnić, że to, za co płacą, wykonywane jest rzetelnie, z należytą starannością. Na zlecenie klienta dokonujemy szczegółowej analizy działań wynajętej przez niego firmy oraz oceny ich skuteczności. Sprawdzamy, czy stosuje ona bezpieczne i etyczne techniki pozycjonowania i nie naraża klienta na różne niebezpieczeństwa. Stosowanie niebezpiecznych metod grozi bowiem spadkiem pozycji strony w rankingu (tzw. filtr Google), a nawet całkowitym usunięciem strony i domeny z indeksu wyszukiwarki.

 

Oprócz audytów SEO wykonujemy także:

 

Audyt SEO obejmuje analizę:

TREŚĆ

Audyt stron www
  • elementy graficzne
  • publikowane teksty
  • elementy wideo
  • gęstość słów kluczowych

KEYWORD SEARCH

Analiza strony internetowej
  • istniejące słowa kluczowe
  • możliwe nowe słowa kluczowe

KOD ŹRÓDŁOWY

Wykres
  • poprawność w przeglądarkach
  • nagłówki
  • tytuły i meta tagi

STRUKTURA SERWISU

Kod źródłowy
  • struktura adresów URL
  • atrybut canonical
  • przekierowania w obrębie domeny
  • stronicowanie i sortowanie
  • wykorzystanie mikroformatów
  • linkowanie wewnętrzne

WIDOCZNOŚĆ DLA ROBOTÓW

Struktura serwisu
  • poprawność pliku robots.txt
  • sitemapy (w tym sitemapy grafiki i wideo)
  • szybkość ładowania strony

STATYSTYKI

Statystyki strony
  • dane z Google Analytics
  • dane z Narzędzi Google dla Webmasterów

PROFIL LINKÓW ZEWNĘTRZNYCH

Profil linków
  • liczba linków
  • jakość linków
  • historia i strategia linków
  • rodzaj linków

SOCIAL

Obecność w social media
  • powiązanie z profilem Google +
  • obecność w Google Miejsca