Pozycjonowanie sklepów internetowych - Artefakt

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces złożony i pracochłonny. Praca nad wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania jest trudniejsza niż w przypadku pozycjonowania standardowej strony internetowej. Wynika to przede wszystkim z samej specyfiki serwisu – istnienia różnorodnych produktów oferowanych przez sprzedawcę, generujących mnogość podstron. Należy zadbać, aby każda z nich była przyjazna dla użytkownika i łatwa do wyszukania w rankingu Google.

Prowadzenie e-sklepu związane jest także z koniecznością spełnienia wymogów prawnych i pogodzenia ich z kwestiami dotyczącymi technicznej optymalizacji platformy sprzedażowej pod wymagania wyszukiwarki. Znajomość rozwiązań SEO pozwala skutecznie wypromować stronę w wynikach wyszukiwania i pozyskać wartościowy ruch generujący konwersje. E-commerce to dynamiczna branża, w której reguły gry wyznaczają użytkownicy oraz algorytmy Google odpowiadające za wygląd wyników wyszukiwania.

Działania SEO podejmowane przy promocji e-sklepu

Na pozycjonowanie sklepu online składa się kilka etapów. W pierwszej fazie przeprowadzany jest profesjonalny i szczegółowy audyt SEO pod kątem technicznym. Na tym etapie wskazuje się błędy w strukturze sklepu internetowego oraz proponuje działania naprawcze. Przygotowywana zostaje lista priorytetowych problemów, które blokują uzyskanie docelowych pozycji w wynikach wyszukiwania.
projektowanie sklepu

Posługując się wyspecjalizowanymi narzędziami oraz własnym doświadczeniem, jesteśmy w stanie dostrzec newralgiczne błędy i je usunąć. Dokonujemy dokładnej optymalizacji wszystkich dostępnych kategorii produktów, między innymi optymalizując ich metaznaczniki Title, Description oraz nagłówki, by były przyjazne dla wyszukiwarek.

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych wiąże się również z instalacją i konfiguracją narzędzi Google Analytics, Google Search Console (dawne Google Webmaster Tools) oraz wyselekcjonowaniem fraz kluczowych, które, prawidłowo dobrane, generują ruch w sklepie internetowym. Stale monitorujemy i wykonujemy okresowe badania sklepu, a także szukamy działań poprawiających konwersję. Podczas pozycjonowania fraz produktowych bierzemy pod uwagę nieustanne zmiany w algorytmach wyszukiwarki oraz w trendach dotyczących samych produktów.

analityka internetowa
promowanie e-sklepu

Promowanie sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania wymaga także przygotowania unikalnych opisów produktów i kategorii zoptymalizowanych pod słowa kluczowe. Treści powinny angażować użytkowników i zachęcać ich do dokonania zakupu – przekazywać dane techniczne dotyczące produktu, prezentować korzyści, funkcjonalności. Ze względu na wymogi wyszukiwarki teksty nie mogą być kopiami i np. pochodzić ze strony producenta. Ciekawe i wartościowe opisy produktów ułatwiają pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki i nierzadko przekonują do finalizacji procesu zakupowego.

Dlaczego warto pozycjonować platformę sprzedażową?

E-commerce to szczególnie konkurencyjny sektor w gospodarce. Obecnie w Polsce istnieje ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, a ich liczba stale rośnie – szacuje się, że tylko w 2016 r. zostało zarejestrowanych ponad 7,5 tys. nowych e-sklepów. Handel w Internecie stał się tak popularny, że aby być liderem w swojej branży, należy wdrożyć zdecydowane i innowacyjne rozwiązania. Jednym z podstawowych i najczęściej rekomendowanych przedsięwzięć online marketingu jest pozycjonowanie sklepu internetowego.
pozycjonowanie e-sklepu

Dobra i stabilna pozycja w wyszukiwarce Google to szansa na posiadanie większego udziału w rynku – wartość branży e-commerce to około 36-40 mld złotych. Jest o co walczyć, a biorąc pod uwagę prognozy wskazujące na ciągły wzrost liczby klientów sklepów internetowych, widoczne w sieci serwisy będą miały okazję zwiększyć swoje przychody i dynamikę wzrostu. Sukces jest w zasięgu każdego e-sklepu, jeśli tylko podjęte zostaną działania promocyjne i zadba się o dostosowanie platformy sprzedażowej zarówno do wymagań użytkowników, jak i wyszukiwarki.

Korzyści ze współpracy z agencją SEO

Powierzając sklep internetowy doświadczonemu specjaliście SEO, możesz liczyć na wsparcie i opiekę nad widocznością witryny w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie poszczególnych podstron kategorii, najbardziej rentownych lub niskorotujących produktów przynosi korzyści w postaci:
  • Udoskonalenia platformy sprzedażowej pod wymagania wyszukiwarki,
  • Zajęcia dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • Pozyskania wartościowego ruchu w serwisie,
  • Wzrostu konwersji,
  • Zwiększenia liczby klientów,
  • Generowania większych przychodów ze sprzedaży,
  • Poprawy efektywności kanałów sprzedaży,
  • Budowania rozpoznawalności marki sklepu w sieci,
  • Wzmocnienia pozycji w branży e-commerce.

Praca nad serwisem wymaga regularności, obserwowania trendów w branży i zachowań użytkowników oraz zmian zachodzących w algorytmach wyszukiwarki odpowiadających za pozycję strony w rankingu. Dzięki temu można powiększać swoje udziały w konkurencyjnej branży, którą jest e-commerce.

Skorzystaj z doświadczenia przy promocji sklepu

Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować sklep internetowy, zwróć się do nas. Pracując nad serwisami klientów prowadzących działalność w różnych branżach, posiadamy bogate doświadczenie w skutecznym pozycjonowaniu platform sprzedażowych. Podejmujemy się promowania zarówno małych, jak i dużych serwisów. Działamy na autorskich oraz popularnych systemach CMS. Przygotowując strategię SEO, zawsze mamy na uwadze oczekiwania i cele właścicieli – wzrost ruchu, konwersji lub przychodów ze sprzedaży. Proponujemy najlepsze rozwiązania, które z powodzeniem zostały wdrożone w innych projektach.
monitorowanie efektywności seo

Już na etapie audytu SEO wskazujemy, co należałoby poprawić, aby umocnić pozycję w wynikach wyszukiwania. Patrzymy na serwisy oczami konsumenta. Proponujemy wprowadzenie zmian w strukturze sklepu, ścieżce zakupowej, nawigacji. Rekomendujemy tworzenie stron landing page w celu kierowania klientów np. do oferty specjalnej oraz wspieranie procesu pozycjonowania najtrudniejszych fraz. Przeprowadzamy cykliczne analizy, weryfikując skuteczność obranej strategii. Wieloletnie doświadczenie nauczyło nas elastycznego podejścia do promocji w Internecie.

Koszty pozycjonowania sklepu

Dla każdego klienta przygotowujemy indywidualną wycenę, poprzedzoną wstępną analizą serwisu. Sprawdzamy, jak duży jest sklep, w jakiej branży działa i czy panuje w niej duża konkurencja, czy frazy cechują się dużą konkurencyjnością, jakie są możliwości systemu CMS. Na tej podstawie tworzymy warunki współpracy. Zależy nam, aby przygotowana oferta spełniała wymagania właściciela e-sklepu i przyczyniła się do osiągnięcia sukcesu w branży handlu internetowego.

zyski

W PRZYPADKU POZYCJONOWANIA SKLEPU INTERNETOWEGO PROPONUJEMY DWA MODELE ROZLICZEŃ:

Abonament / Ryczałt – miesięczna kwota płatności jest taka sama. W ramach usługi specjalista SEO dysponuje dużą elastycznością działań – możliwe jest dokonanie zmiany w liście fraz, na które pozycjonowany jest serwis. Umowa charakteryzuje się krótkim okresem wypowiedzenia.

Abonament + rozliczenie za ruch – klient płaci stały, miesięczny ryczałt oraz opłatę zależną od organicznego ruchu wygenerowanego na skutek działań podjętych przez agencję SEO. W umowie określona zostaje stawka za jedno kliknięcie, która jest niezmienna przez okres obowiązywania umowy. W tym modelu klient rozlicza się za mierzalne efekty wykonane w ramach usługi pozycjonowania.

W obu modelach współpracy do zadań specjalistów będzie należała techniczna optymalizacja sklepu internetowego, analiza statystyk serwisu, budowa popularności strony poprzez  pozyskiwanie wartościowych odnośników i rozwój treści.

Strategia promocji e-sklepu w sieci

Do każdego sklepu internetowego podchodzimy indywidualnie, przygotowując strategię pozycjonowania. W jej ramach przeprowadzamy:

KEYWORDS RESEARCH
(DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH)
Na samym początku pracy z serwisem dokonujemy przeglądu asortymentu i przygotowujemy listę fraz, na które warto pozycjonować stronę internetową. Przy pomocy narzędzi (np. googlowskiego planera słów kluczowych) sprawdzamy, jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród użytkowników i jak są wyszukiwane. Analizujemy trendy, sprawdzamy sezonowość słów kluczowych i rekomendujemy wprowadzenie zmian w strukturze e-sklepu. Korzystamy z metody pozycjonowania na długi ogon (long tail), by dostosować stronę do najróżniejszych zapytań klientów.

analiza keyword research
konkurencja w wyszukiwarce

ANALIZĘ KONKURENCJI
Działając w określonej branży, należy dostosować się do reguł w niej panujących. Sprawdzamy, jak zaprojektowane są konkurencyjne witryny sprzedażowe (układ menu, nazwy kategorii, długość opisów produktów), i podpatrujemy najlepsze rozwiązania. Analizujemy praktyki SEO stosowane przez konkurencję pozycjonowanego sklepu i sprawdzamy, które działania przyniosą oczekiwany efekt. Obserwując trendy w branży, reagujemy szybko, starając się dostosować serwis pod nowy algorytm Google, zanim rywale dowiedzą się o wprowadzonych zmianach.

AUDYT SERWISU POD KĄTEM OPTYMALIZACJI TECHNICZNEJ
Dbamy o dostosowanie sklepu internetowego do wymagań wyszukiwarki. Przygotowujemy obszerne zalecenia optymalizacyjne obejmujące rekomendacje dotyczące m.in.:

  • Metaznaczników,
  • Nagłówków H1-H6,
  • Adresów URL,
  • Linkowania wewnętrznego,
  • Przygotowania mapy XML lub HTML,
  • Grafiki – jej rozmiarów, atrybutów alt,
  • Skrócenia czasu ładowania,
  • Dostosowania do urządzeń mobilnych.

Wdrożenie zaproponowanych zmian pomoże w indeksowaniu serwisu przez roboty wyszukiwarki, tym samym ułatwiając osiąganie wysokich pozycji w rankingu wyników.

audyt serwisu
audyt treści

AUDYT TREŚCI
Analizujemy treść, która została zamieszczona w serwisie klienta. Zwracamy uwagę, czy jest unikalna. Jeśli występują duplikaty (duplicate content), zalecamy ich przeredagowanie lub zastąpienie nowymi tekstami. Opracowujemy zalecenia dotyczące rozbudowy treści – rekomendujemy optymalną liczbę znaków w opisach produktów, użycie słów kluczowych, stosowanie nagłówków i akapitów. Stawiamy na kompleksowy content – proponujemy przygotowywanie materiałów wideo prezentujących np. sposób użycia produktu na zoptymalizowanym kanale YouTube. Rekomendujemy także prowadzenie bloga w katalogu sklepu internetowego. Cykliczne dodawanie nowych artykułów poradnikowych wspomoże proces pozycjonowania.

BUDOWANIE POPULARNOŚCI SERWISU W SIECI
Realizujemy przemyślaną strategię link buildingu, pozyskując wyłącznie wysokiej jakości linki prowadzące do sklepu internetowego. Korzystamy z takich źródeł odnośników jak własne zaplecze, serwisy partnerskie, tematyczne strony prowadzone przez blogerów, witryny branżowe, platformy społecznościowe. Regularnie analizujemy profil linków, weryfikując moc domen linkujących.

link building
analiza działań seo

ANALIZĘ SKUTECZNOŚCI PODJĘTYCH DZIAŁAŃ
Korzystając z narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics, sprawdzamy, czy nasze działania są skuteczne i jak przekładają się na ruch w serwisie. Analizujemy podstawowe dane – liczbę organicznych sesji, współczynnik odrzuceń, stosunek nowych i powracających użytkowników – oraz przygotowujemy zaawansowane raporty, śledząc ścieżki konwersji, zachowania użytkowników, najpopularniejsze produkty, social media generujące największą liczbę wejść. Na postawie wyciągniętych wniosków dokonujemy zmian w strategii pozycjonowania, ponieważ zależy nam na realizacji celów biznesowych naszych klientów.

Zwiększ widoczność swojego sklepu internetowego!

Jeśli posiadasz sklep internetowy, jego pozycjonowanie jest procesem niezbędnym, aby był widoczny dla potencjalnych klientów. Oprócz zapewnienia wzrostu liczby nowych konsumentów, przedsięwzięcie to pozwala na większą i mierzalną konwersję, promocję w Internecie, poprawę wizerunku w branży, a wszystko to przekłada się na większe zyski właścicieli e-sklepów. Jeśli masz sklep internetowy i chcesz, aby zajął wysokie miejsce w wyszukiwarce Google i był atrakcyjny dla internautów – zgłoś się do nas! Niezależnie od branży, w której działasz, pomożemy Ci pokazać światu co i jak powinno się sprzedawać.

Zapraszamy do kontaktu w celu bezpłatnej wyceny pozycjonowania!