Audyt SEO i optymalizacja strony WWW pod pozycjonowanie - Artefakt

Audyt SEO

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to szczegółowa analiza serwisu pod kątem dopasowania do wymagań wyszukiwarek internetowych. Ma na celu zwiększenie widoczności serwisu i polepszenie jego pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania.

W wyniku audytu SEO powstaje dokumentacja opisująca zalecenia optymalizacyjne dla serwisu www lub sklepu internetowego. Optymalizacja strony www zgodnie ze wskazówkami pozwala skutecznie konkurować o najwyższe pozycje w wyszukiwarce.

TYPOWE OBSZARY BADAŃ

obszary badań seo i audytu

Efekty wdrożenia zaleceń z audytu

  • Poprawa oceny jakości strony poprzez jej dostosowanie do wytycznych wyszukiwarki,
  • Uzyskanie lepszych pozycji na wybrane słowa kluczowe,
  • Zwiększenie ruchu organicznego w serwisie,
  • Polepszenie widoczności w wyszukiwarce na frazy z długiego ogona,
  • Lepsze dopasowanie witryny do oczekiwań użytkowników,
  • Uzyskiwanie postępów w procesie pozycjonowania,
  • Optymalizacja współczynnika konwersji.
efekty audytu seo

Cena technicznej analizy SEO

Koszt wykonania dokumentacji z zaleceniami optymalizacyjnymi to od tysiąca (dla małych serwisów) do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych (dla dużych, złożonych witryn). W Artefakt poddajemy kompleksowemu audytowi technicznemu wszystkie witryny naszych klientów w ramach umowy pozycjonowania, bez dodatkowych opłat. Podejmujemy się także realizacji analizy SEO jako osobnej, odpłatnej usługi. Wyceniamy ją indywidualnie w zależności m.in. od wielkości strony internetowej oraz oczekiwań właściciela witryny.

Doświadczenie w audytowaniu serwisów internetowych

Pracując na co dzień z małymi stronami internetowymi, dużymi serwisami czy sklepami internetowymi posiadamy niezbędną wiedzę do przeprowadzenia profesjonalnego audytu SEO. Wspierając się autorskimi narzędziami oraz korzystając ze sprawdzonych programów, weryfikujemy zgodność poszczególnych elementów serwisu z wytycznymi wyszukiwarki. Nasze wnioski przedstawiamy w formie rozbudowanego dokumentu, w którym rekomendujemy najskuteczniejsze rozwiązania. Niewielkie i średnie serwisy audytujemy w czasie do 14 dni roboczych, duże portale w ciągu 21 dni roboczych. Optymalizacja strony SEO oraz analiza witryny wykonywana jest przez zespół projektowy, w skład którego wchodzą specjaliści SEO, specjaliści ds. Content Marketingu oraz webmasterzy.

Audyty uzupełniające

Podchodzimy elastycznie do potrzeb właścicieli serwisów internetowych. Oprócz kompleksowego audytu strony oferujemy:

 

AUDYT OPTYMALIZACJI
Audyt optymalizacji ma na celu sprawdzenie, czy optymalizacja strony pod SEO została wykonana prawidłowo i w pełnym wymiarze. Usługa skierowana jest do firm, które chcą zyskać pewność, że wdrożone zmiany zostały wykonane poprawnie, w całości i z zachowaniem wysokich standardów.

schemat audytu seo

AUDYT POZYCJONOWANIA
Usługa skierowana do firm, które korzystają z pozycjonowania, ale nie osiągają założonych celów. Dokonujemy szczegółowej analizy działań agencji SEO oraz oceny ich skuteczności. Sprawdzamy, czy stosuje ona bezpieczne techniki, nie zwiększając ryzyka na nałożenie kar na serwis przez Google.

PROPOZYCJE STRATEGII LINKOWANIA
(LINK BUILDING)
W oparciu o nasze doświadczenie przygotowujemy bezpieczną strategię linkowania, rekomendując źródła pozyskiwania wartościowych odnośników do serwisu. Budowanie popularności w sieci obecnie koncentruje się na tworzeniu i publikacji interesujących treści, w których warto zamieszczać linki prowadzące do strony internetowej.

ANALIZY UŻYTECZNOŚCI (UX)
Analiza użyteczności pozwala na lepsze dostosowanie serwisu do wymagań użytkowników, wpływając tym samym na wzrost konwersji. Eksperckie audyty UX polecamy przede wszystkim sklepom internetowym chcącym poprawić współczynnik konwersji, serwisom zmagającym się z dużą liczbą porzuconych koszyków i witrynom o wysokim współczynniku odrzuceń.

ANALIZY KONKURENCJI W ZAKRESIE POZYCJONOWANIA
Prowadzimy analizy konkurencji w wynikach wyszukiwania. Sprawdzamy, jakie metody pozycjonowania są wykorzystywane przez liderów branży, podpatrujemy najlepsze rozwiązania, które można z powodzeniem zastosować w serwisie klienta.

Zakres kompleksowego audytu SEO

TREŚĆ NA STRONIE

Publikowane teksty
Sprawdzamy, czy treści są unikalne, wyczerpujące (oceniamy wartość współczynnika ilości treści do kodu strony), zoptymalizowane pod wyszukiwarkę.

Gęstość słów kluczowych
Weryfikujemy, czy pozycjonowane słowa kluczowe zostały zamieszczone w treści oraz oceniamy nasycenie serwisu frazami. Proponujemy zastosowanie fraz z długiego ogona (long tail), dzięki którym serwis wyświetli się na różne warianty zapytań użytkowników.

Elementy graficzne
Dbamy, aby każdy obraz na stronie miał uzupełniony atrybut alt, a jego rozmiar nie obciążał serwera i zapewniał krótki czas ładowania. Tworzymy zalecenia z myślą o wyszukiwarce grafiki i pozyskaniu wartościowego ruchu.

Elementy wideo
Podpowiadamy, jak osadzić filmiki na stronie, aby były responsywne i nie działały negatywnie na PageSpeed. Konwersja interaktywnych elementów ma kluczowe znaczenie, ponieważ pozwala zmniejszyć zasoby konieczne do wczytania zawartości serwisu.

 

KEYWORDS RESEARCH

Słowa kluczowe
Wykonujemy dobór słów kluczowych – efektem jest lista fraz, na które warto pozycjonować stronę internetową. Analizę przeprowadzamy w oparciu o wymagania klienta, specyfikę branży, miesięczną liczbę wyszukiwań i konkurencyjność słów kluczowych.

Możliwe nowe słowa kluczowe
Analizujemy trendy w branży klienta, zmiany zachowań użytkowników, działania konkurencji i przygotowujemy propozycje fraz, na które serwis może być również pozycjonowany.

 

KOD ŹRÓDŁOWY

Poprawność wyświetlania w przeglądarkach
Dokonujemy weryfikacji kodu strony pod kątem zgodności ze standardami W3C, dzięki czemu będzie się ona wyświetlała poprawnie na wszystkich urządzeniach i przeglądarkach.

Nagłówki
Analizujemy strukturę nagłówków i ich nasycenie słowami kluczowymi. W szczególności dbamy o to, aby nagłówek H1 pojawił się na każdej podstronie z najważniejszymi frazami.

Tytuły i meta tagi
Sprawdzamy, czy znacznik Title został uzupełniony na każdej podstronie i zawiera najważniejsze słowa kluczowe. Zwracamy uwagę na przygotowanie unikalnych tagów description, dzięki którym możliwe jest przyciągnięcie uwagi użytkowników w wyszukiwarce Google.

 

STRUKTURA SERIWSU

Struktura adresów URL
Zalecamy zastosowanie przyjaznych adresów URL, które zwiększą dostępność strony dla robotów wyszukiwarki i ułatwią użytkownikom nawigację w serwisie.

Atrybut canonical
Rekomendujemy jego wdrożenie na podstronach, które mogą tworzyć duplikaty treści wynikające m.in. z możliwości sortowania lub filtrowania produktów. W ten sposób wskazujemy wyszukiwarce treść, która ma zostać zaindeksowana,

Przekierowania w obrębie domeny
Sprawdzamy, czy wszystkie podstrony serwisu są dostępne. Opracowujemy listę przekierowań 301.

Stronicowanie i sortowanie
W przypadku długich treści zalecamy zastosowanie paginacji oraz sortowania. Treść (np. na podstronie kategorii w sklepie) zostaje podzielona na fragmenty, staje się czytelniejsza dla użytkowników, dodatkowo skraca się czas ładowania strony.

Wykorzystanie mikroformatów
Proponujemy stosowanie danych strukturalnych, aby w rankingu Google witryna wyświetlała się wraz z opisami rozszerzonymi (rich snippets), które skutecznie wyróżnią ją pośród serwisów konkurencji.

Linkowanie wewnętrzne
Przygotowujemy zalecenia dotyczące umieszczania odnośników w treści i kierowania zarówno robotów wyszukiwarki, jak i użytkowników do podstron serwisu o największym znaczeniu.

 

STATYSTYKI SERWISU

Dane z Google Analytics
Sprawdzamy, jak kształtował się w wybranym okresie ruch na stronie, współczynnik odrzuceń oraz ilu nowych użytkowników udało się pozyskać za pośrednictwem poszczególnych podstron. Zwracamy uwagę na schematy zachowań użytkowników, analizujemy ścieżkę zakupową, by wykryć wąskie gardła i miejsca problemowe, a następnie zaproponować skuteczne rozwiązania.

Dane z Google Search Console
Weryfikujemy, czy na serwis nie zostały nałożone filtry i kary ręczne, jak wyglądają statystyki związane z indeksacją serwisu, czy wdrożone mikroformaty są poprawnie interpretowane przez wyszukiwarkę. Analizujemy na jakie słowa kluczowe jest widoczna witryna w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

SOCIAL MEDIA

Obecność w Google Moja Firma
W przypadku klientów prowadzących działalność na lokalnym rynku rekomendujemy założenie wizytówki w Google Moja Firma. Przygotowujemy zalecenia optymalizacyjne zwiększające widoczność profilu w Google Maps.

Powiązania w mediach społecznościowych
Zalecamy optymalizację kont społecznościowych poprzez dodanie pełnego adresu URL strony i zamieszczenie unikalnych treści wraz z pozycjonowanymi słowami kluczowymi.

zakres audytu seo

WIDOCZNOŚĆ STRONY DLA ROBOTÓW WYSZUKIWARKI

Poprawność pliku robots.txt
Weryfikujemy, przed jakimi botami zablokowany jest serwis i jego poszczególne podstrony. Wykluczamy przed zaindeksowaniem zasoby, które nie powinny znaleźć się w rankingu Google.

Sitemapy (w tym sitemapy grafiki i wideo)
Zgodnie z wytycznymi dla webmasterów przygotowujemy mapy witryny. Plik w formacie XML zawiera wszystkie adresy URL, które powinny zostać włączone do indeksu Google.

Szybkość ładowania strony
Badamy, jaki jest czas wczytywania strony i optymalizujemy poszczególne elementy kodu strony, by skrócić czas ładowania serwisu.

 

PROFIL LINKÓW

Liczba linków
Za pomocą odpowiednich narzędzi szacujemy liczbę odnośników prowadzących do serwisu.

Jakość linków
Oceniamy, czy witryny linkujące do analizowanej strony internetowej są wartościowe z punktu widzenia wyszukiwarki Google. Jeśli nie, rekomendujemy zrzeczenie się części odnośników, aby nie zaszkodziły widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania.

Historia i strategia linków
Analizujemy przyrost linków w czasie oraz przygotowujemy strategię pozyskiwania odnośników i budowania popularności strony internetowej.

Rodzaj linków
Dokonujemy przeglądu rodzaju anchorów i atrybutów follow/nofollow użytych w linkach odsyłających do serwisu.

Regularnie audytuj swój serwis internetowy

Podobnie jak samochód, także serwis www wymaga przeglądu co najmniej raz do roku. Dzięki temu można go będzie dostosować do nowych wytycznych i zapewnić stabilne pozycje. Wyszukiwarka Google cały czas pracuje nad udoskonaleniem wyników wyszukiwania. Czynniki rankingowe decydujące o wyglądzie rankingu zmieniają się co jakiś czas. Zadbaj o to, by Twoja strona była do nich dostosowana!