Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Spadek pozycji w Analityce wyszukiwania – nowy sposób pomiaru danych w Google Search Console

/ SEO
analityka internetowa e-commerce

Jeśli po zalogowaniu do Google Search Console i kliknięciu w Analitykę Wyszukiwania zauważyłeś drastyczny spadek pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania, nie martw się – Google wdrożyło nowy sposób pomiaru danych dostępnych w poszczególnych raportach.

W polskim narzędziu zielona linia na wykresie spada gwałtownie od dnia 15-16 lipca. Z kolei amerykańscy użytkownicy takie załamanie zaobserwowali od 13 lipca. Na oficjalnym forum dla Webmasterów i na Twitterze wiele osób wspominało o tej anomalii w Google Search Console i przypuszczało, że jest to błąd w zbieraniu danych o stanie witryny w sieci.

Pozycje w GSC

Spadek w pozycjach widoczny był tylko na wykresie, natomiast w tabeli ze słowami kluczowymi nie zauważyliśmy odbiegających od normy niskich wartości. Najpierw Gary Illyes poinformował, że googlarze pracują nad wyjaśnieniem sytuacji. Okazało się jednak, że nie mamy do czynienia z błędem, ale ze zmianą w sposobie pomiaru danych.

W supporcie Google zamieszczona została informacja, że wszystkie anomalie dotyczące średniej pozycji witryny widoczne w raporcie Analityka wyszukiwania związane są z wdrożeniem nowej metody zbierania danych dla wyników wyszukiwania na niższych pozycjach. Aktualizacja miała miejsce 14 lipca i od tego dnia mogły pojawić się gwałtowne spadki na zielonym wykresie. Zmiana dotyczy jednie narzędzia Search Console i nie odzwierciedla rzeczywistego miejsca serwisu w wynikach wyszukiwania.

Najnowsze artykuły na blogu:
Przedstawiamy najważniejsze zmiany w analityce internetowej w 2020 roku i trendy na 2021 rok....
Reklama na brand konkurencji nie zawsze jest zgodna z prawem. Sprawdź, jak przeprowadzić legalną...
Podsumowujemy rok 2020 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Inbound Marketing pozwala budować świadomość marki i pozyskiwać zaufanie klienta. Jakie jeszcze...