Spadek pozycji w Analityce wyszukiwania – aktualizacja Google Search Console - Blog Artefakt

Spadek pozycji w Analityce wyszukiwania – nowy sposób pomiaru danych w Google Search Console

/ SEO
analityka internetowa e-commerce

Jeśli po zalogowaniu do Google Search Console i kliknięciu w Analitykę Wyszukiwania zauważyłeś drastyczny spadek pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania, nie martw się – Google wdrożyło nowy sposób pomiaru danych dostępnych w poszczególnych raportach.

W polskim narzędziu zielona linia na wykresie spada gwałtownie od dnia 15-16 lipca. Z kolei amerykańscy użytkownicy takie załamanie zaobserwowali od 13 lipca. Na oficjalnym forum dla Webmasterów i na Twitterze wiele osób wspominało o tej anomalii w Google Search Console i przypuszczało, że jest to błąd w zbieraniu danych o stanie witryny w sieci.

Pozycje w GSC

Spadek w pozycjach widoczny był tylko na wykresie, natomiast w tabeli ze słowami kluczowymi nie zauważyliśmy odbiegających od normy niskich wartości. Najpierw Gary Illyes poinformował, że googlarze pracują nad wyjaśnieniem sytuacji. Okazało się jednak, że nie mamy do czynienia z błędem, ale ze zmianą w sposobie pomiaru danych.

W supporcie Google zamieszczona została informacja, że wszystkie anomalie dotyczące średniej pozycji witryny widoczne w raporcie Analityka wyszukiwania związane są z wdrożeniem nowej metody zbierania danych dla wyników wyszukiwania na niższych pozycjach. Aktualizacja miała miejsce 14 lipca i od tego dnia mogły pojawić się gwałtowne spadki na zielonym wykresie. Zmiana dotyczy jednie narzędzia Search Console i nie odzwierciedla rzeczywistego miejsca serwisu w wynikach wyszukiwania.

 

Również na naszym blogu
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...
Google Analytics to doskonałe narzędzie do audytu treści i poprawy skuteczności strategii content...