Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Spadek pozycji w Analityce wyszukiwania – nowy sposób pomiaru danych w Google Search Console

/ SEO
analityka internetowa e-commerce

Jeśli po zalogowaniu do Google Search Console i kliknięciu w Analitykę Wyszukiwania zauważyłeś drastyczny spadek pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania, nie martw się – Google wdrożyło nowy sposób pomiaru danych dostępnych w poszczególnych raportach.

W polskim narzędziu zielona linia na wykresie spada gwałtownie od dnia 15-16 lipca. Z kolei amerykańscy użytkownicy takie załamanie zaobserwowali od 13 lipca. Na oficjalnym forum dla Webmasterów i na Twitterze wiele osób wspominało o tej anomalii w Google Search Console i przypuszczało, że jest to błąd w zbieraniu danych o stanie witryny w sieci.

Pozycje w GSC

Spadek w pozycjach widoczny był tylko na wykresie, natomiast w tabeli ze słowami kluczowymi nie zauważyliśmy odbiegających od normy niskich wartości. Najpierw Gary Illyes poinformował, że googlarze pracują nad wyjaśnieniem sytuacji. Okazało się jednak, że nie mamy do czynienia z błędem, ale ze zmianą w sposobie pomiaru danych.

W supporcie Google zamieszczona została informacja, że wszystkie anomalie dotyczące średniej pozycji witryny widoczne w raporcie Analityka wyszukiwania związane są z wdrożeniem nowej metody zbierania danych dla wyników wyszukiwania na niższych pozycjach. Aktualizacja miała miejsce 14 lipca i od tego dnia mogły pojawić się gwałtowne spadki na zielonym wykresie. Zmiana dotyczy jednie narzędzia Search Console i nie odzwierciedla rzeczywistego miejsca serwisu w wynikach wyszukiwania.

Najnowsze artykuły na blogu:
Kto nie reklamuje się w sieci, temu naprawę trudno osiągnąć sukces w biznesie. W tym artykule...
Co możemy zmienić na stronie, aby nasza witryna spełniała kryteria Core Web Vitals? W artykule...
Core Web Vitals to nowy czynnik rankingowy obowiązujący od maja 2021 roku. Jak sprawdzić, czy...
Dzięki badaniu mikrokonwersji można jeszcze lepiej poznać zachowania użytkowników naszej strony i...
Hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez marki po to, by promować produkty i...