SEO Snippets - wideo poradniki Google dla webmasterów i seowców - Blog Artefakt

SEO Snippets od Google – wideo poradniki dla webmasterów i seowców

/ SEO
seo snippets

Google po raz kolejny edukuje webmasterów. Na kanale YouTube pojawiły się wideo poradniki dotyczące optymalizacji stron internetowych. Każdy z filmików z serii SEO Snippets będzie trwał kilka minut i udzielał odpowiedzi na konkretne pytanie zadane przez użytkowników na oficjalnym forum – Webmaster Central Help Forum.

Szukasz informacji o Rich Snippets? Przeczytaj również:

 

Tematy poradników SEO Snippets

Wideo poradniki zostaną poświęcone tematom, które najczęściej przewijają się na forum dla webmasterów. Google obiecuje, że wyjaśnione zostaną takie kwestie jak: strony błędu 404, proces indeksowania stron internetowych, struktura adresów URL, duplikacja treści (duplicate content). Głównym prezenterem SEO Snippets został John Mueller, ale możemy spodziewać się, że zobaczymy także pozostałych googlarzy.

Aktualnie seria SEO Snippets obejmuje 5 wideo poradników.

Crawl-delay rule – czy można opóźnić indeksowanie strony?

Mueller tłumaczy, że crawl-delay rule to zamierzchły pomysł innych wyszukiwarek. Celem tej komendy było odciążenie pracy serwera i zapewnienie dostępności strony internetowej. Obecnie nie ma zastosowania, ponieważ serwery pracują znacznie sprawniej niż kilkadziesiąt lat temu, a Google „obserwując” ich wydajność, wybiera najlepszy moment na indeksowanie serwisu. W pliku robots.txt warto natomiast wskazać podstrony, które w ogóle nie powinny znaleźć się w indeksie wyszukiwarki.

Subdomena czy katalog – co jest lepsze pod SEO?

John po raz kolejny stwierdził, że dla Google nie ma większego znaczenia, czy np. blog firmowy postawimy na subdomenie, czy w katalogu. Aby zapewnić dobre efekty SEO, każdą subdomenę należy zweryfikować w Search Console oraz indywidualnie badać ruch, stosując odrębne kody śledzenia Google Analytics. Dzięki temu Google nauczy się, aby indeksować każdą subdomenę osobno.

Czy nagłówek H1 może wystąpić kilka razy na danej podstronie?

Nagłówek H1 tradycyjnie wykorzystywany był do wskazania głównego tematu podstrony. Jednak HTML5 umożliwia kilkukrotne stosowanie znacznika H1 w obrębie strony, np. do oznaczenia jej poszczególnych sekcji. Dla Google obecność wielu H1, o ile jest to uzasadnione strukturą podstrony, nie stanowi większego problemu.

Jak odzyskać dostęp do Search Console?

Konto w Search Console założy nie tylko właściciel strony internetowej – jeśli powierzymy informatykowi lub agencji SEO dostępy do serwisu, będą mogli poprawnie przeprowadzić weryfikację usługi. Z biegiem czasu może zdarzyć się tak, że zapomnimy login i hasło do narzędzia. Jak je odzyskać? Mueller radzi, aby założyć nowe konto i je zweryfikować. W ten sposób uzyskamy dostęp do danych o stronie, sprawdzimy, kto ma uprawnienia do zarządzania usługą i usuniemy niepożądanych użytkowników.

Jak Google reaguje na serwisy, które wyszły z filtra ręcznego lub algorytmicznego?

W przypadku gdy zespół ds. spamu wykryje na naszej stronie praktyki niezgodne ze wskazówkami dla webmasterów, nałoży karę na serwis. W Search Console pojawi się stosowny komunikat, a pozycje witryny w wynikach wyszukiwania najprawdopodobniej ulegną pogorszeniu. Jeśli zareagujemy na filtr, rozwiążemy przyczynę problemu i zgłosimy prośbę o ponowne rozpatrzenie sprawy, pracownicy Google po przeanalizowaniu strony wyłączą filtr ręczny.

Jednak powrót na uprzednio zajmowane miejsce w wyszukiwarce może trochę zająć. Nie będzie to wina algorytmów Google, ale np. konkurencyjnych witryn, które w czasie trwania naszej „kary” aktywnie działały i umacniały swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Widoczność firmy w internecie zmienia się cały czas, dlatego należy być aktywnym i rozwijać stronę internetową.


SEO Snippets cz. 2https://www.artefakt.pl/blog/seo/seo-snippets-od-google-czesc-druga

Również na naszym blogu
Karty wyprzedanych produktów należy odpowiednio zoptymalizować, aby nie stracić efektów SEO i nie...
Właściciele e-sklepów oraz stron internetowych nierzadko udzielają odpowiedzi na setki tych samych...
Deweloper powinien promować swoją inwestycję mieszkaniową za pomocą social media. Sprawdź, jakie...
Relacja z wideokonferencji Google Marketing Live 2018. Sprawdź, jakie nowości w Google Ads pojawią...
Mobilna wyszukiwarka Google w lipcu 2018 została zaktualizowana o kolejny czynnik rankingowy -...