Kliknięcia z Google Home – wejścia bezpośrednie w Analytics - Blog Artefakt

Jak traktowane są kliknięcia z Google Home przez Google Analytics?

/ SEO
Google Analytics

Google Home to aplikacja przeznaczona m.in. do: zarządzania urządzeniami elektronicznymi (np. sterowania oświetleniem w domu), poszukiwania interesujących treści w sieci, odtwarzania muzyki i filmów. To narzędzie uniwersalne, stworzone z myślą o tym, aby korzystanie z internetu w domu stało się jeszcze przyjemniejsze. Dzięki Google Home można wyszukać film, a następnie odtworzyć go na telewizorze zintegrowanym z aplikacją. Ciekawe jest jednak to, jak Google Analytics traktuje wejścia z Google Home.

 

Klikasz w aplikację – Analytics traktuje to jak direct

Jeden z internautów, Max Prin odkrył, że kliknięcia z Google Home traktowane są jak wejścia bezpośrednie przez Google Analytics. Jest to trochę mylące, ponieważ direct traffic definiowany jest jako ruch, który generują użytkownicy wpisujący pełny adres domeny w pasku przeglądarki.

 

Google Home i GA

https://twitter.com/maxxeight/status/819229478710874112/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

 

Max Prin dokonał swojego odkrycia, wchodząc na swoją stronę przez Google Home. Jak widzimy na screenie, podstrona została zaliczona do wejść direct po kliknięciu na przycisk Visit Website w aplikacji.

Wejścia z Google Home powinny być traktowane przez Analyticsa jako ruch organiczny, ponieważ użytkownik korzystając z aplikacji ma dostęp do wyszukiwarki i to tam klika w odnośnik prowadzący do strony.

 

Jakie to ma znaczenie dla analizy danych?

Zliczanie kliknięć z Google Home do wejść bezpośrednich może utrudniać przeprowadzenie rzetelnej analizy danych. Zauważysz, że ruch z direct zaczyna rosnąć. Cieszysz się, że coraz więcej osób pamięta nazwę Twojej domeny i nie potrzebuje wyszukiwarki, by dostać się do Twojej strony. W rzeczywistości ruch bezpośredni mógł wzrosnąć ze względu na większą ilość wejść z aplikacji Google Home. Obecnie jednak aplikacja jest trudno dostępna w Polsce, więc problem ten będzie znikomy.

Na razie Google otwarcie nie mówi, że wejścia z aplikacji traktowane są jako direct w narzędziu Analytics. W przyszłości gigant z Kalifornii powinien zastanowić się nad zmianą zliczania sposobu kliknięć ze swojej aplikacji, aby właściciele domen mogli dokonać rzetelnej analizy danych i na jej podstawie podejmować kolejne działania reklamowe.

Również na naszym blogu
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...
Za pośrednictwem Search Console rozesłane zostały powiadomienia o przejściu serwisów na...