Jak traktowane są kliknięcia z Google Home przez Google Analytics?

| czas czytania: 5 min | SEO
Google Analytics

Google Home to aplikacja przeznaczona m.in. do: zarządzania urządzeniami elektronicznymi (np. sterowania oświetleniem w domu), poszukiwania interesujących treści w sieci, odtwarzania muzyki i filmów. To narzędzie uniwersalne, stworzone z myślą o tym, aby korzystanie z internetu w domu stało się jeszcze przyjemniejsze. Dzięki Google Home można wyszukać film, a następnie odtworzyć go na telewizorze zintegrowanym z aplikacją. Ciekawe jest jednak to, jak Google Analytics traktuje wejścia z Google Home.

 

Klikasz w aplikację – Analytics traktuje to jak direct

Jeden z internautów, Max Prin odkrył, że kliknięcia z Google Home traktowane są jak wejścia bezpośrednie przez Google Analytics. Jest to trochę mylące, ponieważ direct traffic definiowany jest jako ruch, który generują użytkownicy wpisujący pełny adres domeny w pasku przeglądarki.

 

Google Home i GA

https://twitter.com/maxxeight/status/819229478710874112/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

 

Max Prin dokonał swojego odkrycia, wchodząc na swoją stronę przez Google Home. Jak widzimy na screenie, podstrona została zaliczona do wejść direct po kliknięciu na przycisk Visit Website w aplikacji.

Wejścia z Google Home powinny być traktowane przez Analyticsa jako ruch organiczny, ponieważ użytkownik korzystając z aplikacji ma dostęp do wyszukiwarki i to tam klika w odnośnik prowadzący do strony.

 

Jakie to ma znaczenie dla analizy danych?

Zliczanie kliknięć z Google Home do wejść bezpośrednich może utrudniać przeprowadzenie rzetelnej analizy danych. Zauważysz, że ruch z direct zaczyna rosnąć. Cieszysz się, że coraz więcej osób pamięta nazwę Twojej domeny i nie potrzebuje wyszukiwarki, by dostać się do Twojej strony. W rzeczywistości ruch bezpośredni mógł wzrosnąć ze względu na większą ilość wejść z aplikacji Google Home. Obecnie jednak aplikacja jest trudno dostępna w Polsce, więc problem ten będzie znikomy.

Na razie Google otwarcie nie mówi, że wejścia z aplikacji traktowane są jako direct w narzędziu Analytics. W przyszłości gigant z Kalifornii powinien zastanowić się nad zmianą zliczania sposobu kliknięć ze swojej aplikacji, aby właściciele domen mogli dokonać rzetelnej analizy danych i na jej podstawie podejmować kolejne działania reklamowe.

Ostatnie artykuły