Internet ingeruje w wiele sfer naszego życia. Dzięki niemu prostsze stały się zakupy i wyszukiwanie informacji. Kolejną rewolucję wprowadzają urządzenia mobilne, dzięki którym właściwie w każdym miejscu i w każdym czasie możemy uzyskać dostęp do globalnej sieci. Google zainteresowało się, jak użytkownicy korzystają ze smartfonów. Poznajcie wyniki badania.
Jak mobile wpływa na podejmowanie decyzji przez użytkowników?
Amerykański gigant koniecznie chce poznać zachowania użytkowników mobilnych, a tym samym ich sposób myślenia, aby przystosować aplikacje do pojawiających się potrzeb i oczekiwań. Z drugiej strony Google chce także osiągnąć większą skuteczność w kierowaniu reklam, za które płacą reklamodawcy. W związku z tym przeprowadzone zostało badanie. Wzięło w nim udział 1000 osób, które przez tydzień miały zapisywać rodzaje potrzeb, które wywołały podjęcie określonej akcji, np. kliknięcie w wyszukiwarkę.
Google otrzymało ponad 14 tys. odpowiedzi dotyczących potrzeb, które przyczyniły się do podęcia określonego działania na urządzeniu mobilnym. Potrzeby zostały podzielone na cztery kategorie: I-want-to-know, I-want-to-go, I-want-to-do, and I-want-to-buy. Ponadto kalifornijski gigant odkrył, że…
Wyszukiwarka jest najczęstszym źródłem pozyskiwania informacji
Kiedy pojawia się potrzeba podjęcia decyzji, użytkownicy sięgają po smartfony, aby dokonać właściwego wyboru. Najczęściej poszukują informacji za pomocą wyszukiwarki. Popularnym źródłem informacji jest także domena lub aplikacja producenta, strona sprzedawcy, a także wizytówki w Google maps. Co ciekawe, użytkownicy raczej nie korzystają z social media w celu znalezienia informacji potrzebnych do podjęcia decyzji.
Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/articles/mobile-search-consumer-behavior-data.html
Urządzenia mobilne pomagają w dokonaniu zakupu
70% użytkowników, którzy kupili coś w sklepie stacjonarnym lub online, swój zakup poprzedziło poszukiwaniem informacji na smartfonie. Natomiast 92% internautów, którzy najpierw wyszukiwali dane dotyczące danego produktu na mobile device, następnie dokonało zakupu powiązanego z tym wyszukiwaniem.
Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/articles/mobile-search-consumer-behavior-data.html
Użytkownicy najczęściej poszukują danych o produktach za pomocą wyszukiwarki oraz strony danego sklepu, w którym znajduje się określony asortyment.
Smartfony pomagają nie tylko przy zakupach impulsowych
Badania Google wskazują także, że użytkownicy korzystają z pomocy smartfonów nie tylko przy podejmowaniu decyzji dotyczących zakupów impulsowych. 68% respondentów poszukuje także informacji związanych z projektami, zakupami czy wyborami, które dopiero zostaną wykonane lub podjęte w przyszłości.
Dotrzeć z informacją do klienta
Badania wskazują pewien trend: korzystanie ze wsparcia smartfonów przy podejmowaniu decyzji wymagających zdobycia dodatkowych informacji. Google zachęca marketerów, aby zastanowili się, w jaki sposób mogą odpowiedzieć na potrzeby użytkowników mobilnych i dostarczyć im wartościowych informacji. Jedną z odpowiedzi będą z pewnością kampanie linków sponsorowanych i różnego rodzaju reklamy, ponieważ amerykański gigant dba przede wszystkim o własne interesy.