Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Content marketing a pandemia koronawirusa – 7 powodów, dlaczego warto inwestować w treści podczas epidemii COVID-19

/ SEO
błędy content marketing

Pandemia koronawirusa przemodelowała nasz świat. Wszyscy zostaliśmy zmuszeni do zmiany nawyków, starając się dostosować do obecnej sytuacji. Ograniczenia mające na celu ochronę zdrowia wpłynęły również na zachowania nabywców. Ci, którzy do tej pory decydowali się na wizyty w sklepach stacjonarnych, dziś chętnie dokonują zakupów online. Istotne jest więc, aby swój biznes przenieść tam, gdzie obecnie znajdują się konsumenci – do internetu. Aby zaistnieć w konkurencyjnej branży e-commerce, trzeba postawić na promocję. Najlepiej zainwestować w reklamę, która przyniesie korzyści również po zakończeniu epidemii. Do niej należy marketing treści. Dlaczego? Poznaj 7 powodów przemawiających za prowadzeniem content marketingu podczas pandemii COVID-19.

1. Content pomaga zwiększyć zainteresowanie użytkowników

Wykorzystując marketing treści, można poprawić lub utrzymać zaangażowanie użytkowników podczas pandemii, zwiększyć zaufanie wobec marki, a dzięki temu osiągnąć konwersje przekładające się na zysk. Publikowane teksty powinny skłaniać internautów do wejścia w dyskusję oraz budowania relacji z firmą, co w obecnym czasie ma kluczowe znaczenie. Dlatego też realizując strategię content marketingową, warto skupić się na inspirowaniu, informowaniu, edukowaniu lub dostarczaniu rozrywki odbiorcom.

Do przekazywania wiedzy dobrze wykorzystywać różne formy contentu. W tej roli doskonale sprawdzają się treści multimedialne, które podczas pandemii cieszą się ogromną popularnością (np. webinary, podcasty, vlogi), ale także pozwalają przyciągnąć uwagę użytkowników.

2. Marketing treści ułatwia budowanie wizerunku eksperta

Ze względu na ryzyko zakażenia koronawirusem wiele osób szuka pomysłów na spędzanie czasu oraz sposobów na samodzielne wykonanie zadań, z którymi do tej pory nie mieli styczności. Firmowy blog daje doskonałą szansę na zbudowanie wizerunku eksperta w branży, a dzięki temu uzyskania przewagi nad innymi przedsiębiorcami. Poprzez opisywanie problemów, a także prezentowanie ich rozwiązań, marka wspiera użytkowników w podejmowaniu nowych wyzwań, udziela porad, które mogą wykorzystać w praktyce. Buduje w ten sposób renomę i zyskuje zaufanie wśród użytkowników. A to sprawia, że klienci w przyszłości chętniej zdecydują się na skorzystanie z jej oferty niż dokonanie zakupu u konkurencji.

3. Treści wspierają pozycjonowanie

Ciekawa treść nie tylko angażuje odbiorców, ale również korzystnie wpływa na proces pozycjonowania strony. Tekst nasycony słowami kluczowymi powiązanymi z asortymentem zwiększa widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania. Obszerne publikacje ułatwiają umieszczenie fraz z długiego ogona. Dzięki nim można pozyskać odbiorców, którzy przy wyszukiwaniu posługują się zróżnicowanymi zapytaniami. Jeśli wpisy dodatkowo stanowią interesujące źródło informacji, mają szansę stać się viralem chętnie udostępnianym przez internautów. Tworzenie takich artykułów sprawia, że wyszukiwarka lepiej ocenia serwis, uzyskujący wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

4. Content może służyć jako narzędzie do generowania leadów sprzedażowych

Kolejną, niezwykle istotną funkcją marketingu treści jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Oferowanie odwiedzającym stronę gratisów w zamian za podanie danych kontaktowych stanowi jedną z najpopularniejszych metod powiększania bazy kontaktów. W celu przyciągnięcia uwagi przedsiębiorcy praktykują wysyłanie newsletterów z poradnikami, nowinkami czy raportami. Takie działania mogą w przyszłości skutkować przekształceniem leadów w klientów. Systematyczne dostarczanie specjalistycznej wiedzy z branży sprawi, że potencjalni nabywcy zyskają pewność, że marka oferuje produkty lub usługi, których właśnie szukają.

5. Dokładne opisy produktów ułatwiają klientom podjęcie decyzji zakupowej

Klienci pozbawieni możliwości zobaczenia towarów „na żywo” potrzebują dokładniejszych informacji o asortymencie zaprezentowanym w sklepie internetowym. Oddziałujące na wyobraźnię opisy produktów, które skupiają się zarówno na technicznych parametrach, jak i propozycjach wykorzystania albo sposobach użytkowania, ułatwiają podjęcie decyzji, minimalizując tym samym ryzyko zwrotów. Wyczerpujące teksty produktowe pozwalają także zmniejszyć liczbę  pytań dotyczących sprzedawanych towarów. Ponadto, zamieszczając dokładne dane o asortymencie, zwiększa się również zagrożenie odejścia klienta do konkurencji, posiadającej bardziej rozbudowane opisy produktów.

6. Dobre treści to sposób na pozostanie w zasięgu klientów

Content marketing stanowi skuteczne rozwiązanie na pozostanie w kontakcie z odbiorcami. Dostarczanie przydatnych oraz angażujących treści umożliwi nawiązywanie relacji z klientami. Co więcej, jeśli użytkownicy uzyskają możliwość komentowania wpisów na blogu firmowym, marka zyska szansę na poznanie opinii oraz wątpliwości związanych z ofertą. Dzięki temu nawet w dobie kryzysu biznes otrzyma szansę na rozwój oraz odpowiadanie na zmieniające się oczekiwania konsumentów. Ponadto odpowiednio przygotowany content na stronie internetowej zapewni lepszą ocenę świadczonych usług i sprawniejszą obsługę klienta. Sekcja FAQ to doskonałe narzędzie dla pracowników odpowiadających za kontakt z użytkownikami, które usprawnia odpowiadanie na powtarzające się pytania dotyczące procesu zakupowego, polityki zwrotów lub ewentualnych reklamacji.

7. Content marketing pomaga podkreślić tożsamość marki

Właściwe wykorzystanie content marketingu pozwala na stworzenie sieci pozytywnych skojarzeń z biznesem. Warto prezentować na blogu, jak przedsiębiorstwo radzi sobie podczas pandemii – pokazywanie codziennej pracy oraz opowiadanie o sukcesach lub trudnościach sprawia, że firma staje się w oczach klientów bardziej ludzka. To sprzyja zwiększaniu wiarygodności, a także pomaga w budowaniu zaufania i tworzeniu społeczności wiernych klientów, którzy będą gotowi wesprzeć markę w trudnym okresie.

Content marketing w kontekście COVID-19

Sytuacja, w której znalazło się społeczeństwo, choć trudna może stać się okazją do zmiany lub szansą na dopracowanie strategii marketingowej. To odpowiedni moment, aby zweryfikować opublikowane treści. Warto zająć się tworzeniem nowych wpisów, ale także skupić się na poprawie, aktualizacji lub rozbudowie już opublikowanych tekstów. Realizując content marketing, nie tylko będziesz wspierał proces pozycjonowania i pozostaniesz w kontakcie z klientami, ale także poprawisz wizerunek oraz zyskasz możliwość zwiększenia sprzedaży.

Najnowsze artykuły na blogu:
Sprawdź, jak w kilku krokach założyć darmową wizytówkę w Google Moja Firma....
Czy zwiększanie ruchu na stronę z Google Discovery ma sens? Przeczytaj, jak zwiększyć szansę na...
Chciałbyś poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce? Zobacz, na jakie elementy warto zwrócić...
Chciałbyś przeprowadzić rebranding w swojej firmie? Zapoznaj się z 6 wskazówkami, jak zrobić to...
Opinie produktów i gwiazdki pojawiające się na stronie internetowej zachęcają niezdecydowanych...