Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2019/05/16/gallery-ads
Nowa grupa odbiorców – niestandardowi odbiorcy
Z roku na rok widać, jak podejście do klienta się zmienia. Oprócz dobrego call to action ważna jest rozmowa z odbiorcą w odpowiednim języku i czasie. Ma to ułatwić połączenie niestandardowych odbiorców o podobnych zainteresowaniach i niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach. W tej korelacji powstają grupy, które mają określone, wspólne hobby, a zarazem podobne intencje zakupowe.
Dzięki temu kierowaniu reklamodawcy mają szansę dotrzeć do grup docelowych charakteryzujących się wspólnymi cechami ważnymi z punktu widzenia szeroko pojętego marketingu, a nie tylko wąskiej sprzedaży.
Ograniczenia dotyczące niektórych branż
Pojawiły się ograniczenia możliwości promowania firm związanych z serwisowaniem lub naprawami sprzętu. Wpłynęło to na wiele przedsiębiorstw zwłaszcza tych, które naprawiały produkty dużych marek, a nie byli serwisem autoryzowanym.
Nowa odsłona Google Merchant Center
Google Merchant Center ma nowy interfejs. Możemy na nim znaleźć spersonalizowaną stronę z rekomendacjami, przeglądanymi wcześniej produktami, zaawansowanym filtrowaniem, a nawet materiałami wideo.
Ponadto w zakładce Rozwój znajdziemy statystyki rynku sugerujące, jakie produkty, których obecnie nie reklamujemy, warto wyświetlać w Google’u. Algorytm określa popularność na podstawie danych z ostatnich siedmiu dni. Nowe dane na pewno pomogą w raportowaniu działań.
Konwersja pod kampanię
Pojawiła się możliwość wyboru konkretnej konwersji, pod jaką ma być optymalizowana kampania. Dzięki temu możemy optymalizować stawki na podstawie wybranego celu. To ważne w przypadku, gdy chcemy zrobić na jednym koncie kampanię wizerunkową i sprzedażową.
Zmiany w analizie danych
Wiele pozycji w raportowaniu ulega zmianom. Jednych nawet nie zauważamy, natomiast brak innych wpływa na całą naszą optymalizację. Usunięcie kolumny średnia pozycja w wielu przypadkach należała do tej drugiej grupy. Choć została ona zastąpiona innymi danymi, tj. % wyświetleń u góry strony oraz % wyświetleń na najwyższej pozycji, chwilę trwało, abyśmy mogli się do tego przyzwyczaić i zacząć korzystać z nowych możliwości.
Facebook Ads 2019
Do najważniejszych zmian w systemie reklamowym Facebooka w 2019 r. należały:
Zmiana optymalizacji budżetu
Wdrożono możliwość domyślnego włączenia optymalizacji budżetu na poziomie kampanii, a nie zestawu reklam. Natomiast w zestawach reklam można ustawić limit kosztów, aby określić, ile maksymalnie chcemy wydać.
Od lutego 2020 ustalanie budżetu na poziomie kampanii będzie domyślną i jedyną opcją tworzenia kampanii. Dla reklamodawców, którzy nie korzystali jeszcze z tej opcji, będzie to na pewno spora zmiana.
Nowy rekomendowany format zdjęć
Zmiana formatu zdjęć z prostokątnych na kwadratowe to coś, do czego musieliśmy się przyzwyczaić w 2019 roku. Kwadratowe grafiki w kampaniach stały się bardzo powszechne i rekomendowane. Odeszło się od standardowych formatów, choć stosowanie wymiaru 1200×628 nadal jest dopuszczalne.
W tym przypadku warto dodać, że podczas tworzenia reklam na urządzenia mobilne warto zwrócić uwagę na to, aby zdjęcia i filmy zajmowały jak największą powierzchnię ekranu i przyciągały uwagę. Wybierając współczynniki proporcji, które najlepiej pasują do różnych umiejscowień i formatów, warto wcześniej sprawdzić rekomendacje Facebooka.