Aktualizacja ustawień okna dla konwersji po wyświetleniu w AdWords

/ SEM
Google Adwords system reklamowy

W AdWords istnieje pojęcie okna konwersji. Conversion window jest to okres po kliknięciu reklamy przez użytkownika, podczas którego rejestrowane są konwersje w AdWords (dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera, wysłanie zapytania do sprzedawcy). Google zapowiedziało wprowadzenie zmiany ustawień okna dla konwersji po wyświetleniu, skracając okres, w którym reklamodawca może śledzić kolejne konwersje użytkowników z 30 do 1 dnia.

 

Czym są konwersje po wyświetleniu?

Wskaźnik view-through conversions pokazuje konwersje klientów, którzy zobaczyli reklamę w sieci reklamowej, ale w nią nie kliknęli. Użytkownik spojrzał na treść reklamową i jakiś czas później przeszedł na stronę reklamodawcy, by tam podjąć określone działania, np. złożyć zamówienie.

 

Okna konwersji

By przejść do Okna konwersji należy wejść w Narzędzia, a następnie przejść do sekcji Konwersje.

 

Konwersje po wyświetleniu wykorzystuje się do określenia liczby konwersji, które nastąpiły po obejrzeniu reklamy displayowej w sieci reklamowej Google. W ten sposób można także poznać najlepsze miejsca do zamieszczenia treści reklamowej w internecie.

 

Czego dotyczy zmiana ustawień okna dla konwersji po wyświetleniu?

Google postanowiło skrócić docelowy okres okna konwersji po wyświetleniu z 30 do 1 dnia. Co to oznacza? Zliczane będą tylko te konwersje, które zostały dokonane przez użytkownika w ciągu 24 godzin od wyświetlenia reklamy.

 

Z punktu widzenia reklamodawców jest to sensowna zmiana, ponieważ użytkownicy najczęściej dokonują konkretnych interakcji na stronie niedługo po zapoznaniu się z treścią reklamową. Jeśli po wyświetleniu reklamy od razu nie zostanie podjęta żadna reakcja, istnieje małe prawdopodobieństwo, że internauta zapamięta reklamodawcę i skorzysta z jego oferty w późniejszym czasie.

Zmiana ustawień w oknie dla konwersji po wyświetleniu zostanie wprowadzona 29 marca.

Najnowsze artykuły na blogu:
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...