W AdWords istnieje pojęcie okna konwersji. Conversion window jest to okres po kliknięciu reklamy przez użytkownika, podczas którego rejestrowane są konwersje w AdWords (dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera, wysłanie zapytania do sprzedawcy). Google zapowiedziało wprowadzenie zmiany ustawień okna dla konwersji po wyświetleniu, skracając okres, w którym reklamodawca może śledzić kolejne konwersje użytkowników z 30 do 1 dnia.
Czym są konwersje po wyświetleniu?
Wskaźnik view-through conversions pokazuje konwersje klientów, którzy zobaczyli reklamę w sieci reklamowej, ale w nią nie kliknęli. Użytkownik spojrzał na treść reklamową i jakiś czas później przeszedł na stronę reklamodawcy, by tam podjąć określone działania, np. złożyć zamówienie.
By przejść do Okna konwersji należy wejść w Narzędzia, a następnie przejść do sekcji Konwersje.
Konwersje po wyświetleniu wykorzystuje się do określenia liczby konwersji, które nastąpiły po obejrzeniu reklamy displayowej w sieci reklamowej Google. W ten sposób można także poznać najlepsze miejsca do zamieszczenia treści reklamowej w internecie.
Czego dotyczy zmiana ustawień okna dla konwersji po wyświetleniu?
Google postanowiło skrócić docelowy okres okna konwersji po wyświetleniu z 30 do 1 dnia. Co to oznacza? Zliczane będą tylko te konwersje, które zostały dokonane przez użytkownika w ciągu 24 godzin od wyświetlenia reklamy.
Z punktu widzenia reklamodawców jest to sensowna zmiana, ponieważ użytkownicy najczęściej dokonują konkretnych interakcji na stronie niedługo po zapoznaniu się z treścią reklamową. Jeśli po wyświetleniu reklamy od razu nie zostanie podjęta żadna reakcja, istnieje małe prawdopodobieństwo, że internauta zapamięta reklamodawcę i skorzysta z jego oferty w późniejszym czasie.
Zmiana ustawień w oknie dla konwersji po wyświetleniu zostanie wprowadzona 29 marca.